İtalyan startup’ları Borsa İstanbul Özel Pazar’da Türk yatırımcılarla buluştu
İtalya’nın inovasyon startupları Borsa İstanbul’da Türk yatırımcıların karşısında
İtalya’nın gözde yedi teknolojik startup’ı, İtalyan Dış Ticaret ve Tanıtım Ajansı (ITA) ve Borsa İstanbul Özel Pazar iş birliğiyle gerçekleştirilen etkinlikte Türk yatırımcıları ile buluştu. İtalya’dan gelen yedi startup yöneticisi sunumların ardından yatırımcıların sorularını cevaplarken, sunumların ardından yatırımcılarla girişimciler yatırım müzakereleri gerçekleştirdi.
Artırılmış Gerçeklik, Enerji, Sağlık Teknolojileri, Kalite Kontrol ve Güvenlik Görüntüleme Cihazları, Nano Teknoloji, Veriden Video Oluşturma, Akıllı Şehirler ve Perakende sektörlerinde uzmanlaşmış olan yedi yenilikçi İtalyan startup, Borsa İstanbul Özel Pazar ve İtalyan Dış Ticaret ve Tanıtım Ajansı (ITA) iş birliğinde düzenlenen etkinlikte, Türkiye’den yatırım almak için kendilerini tanıttılar. Borsa İstanbul’da gerçekleşen etkinlikte Borsa İstanbul Özel Pazar üyelerinin yanı sıra, risk sermayesi şirketleri, melek yatırımcılar ile bireysel yatırımcılar yer aldı. Bu yenilikçi startupların, yatırım olanaklarının yanı sıra, Türkiye’de teknolojik iş birlikleri ve dağıtım kanalları bulmasının da önünün açılması hedefleniyor.
ITA İstanbul Ofisi ve Borsa İstanbul Özel Pazar’ın birlikte gerçekleştirdikleri etkinliğin açılışında konuşan Borsa İstanbul Pazarlama ve Satış Direktörü Serhat Görgün “Borsa İstanbul Özel Pazar olarak İtalya’dan gelen bu değerli girişimcileri ağırlıyor olmaktan mutluluk duyuyorum. Bugün, akıllı şehir uygulamaları, yenilikçi sağlık teknolojileri ve artırılmış gerçeklik gibi son zamanlarda yatırımcıların yoğun ilgi gösterdiği sektörlerde faaliyet gösteren girişimcileri dinleme fırsatımız olacak. Yenilikçiliğin ve yaratıcılığın sürdürülebilir ekonomik büyümenin en önemli ayağı olduğu günümüzde, Özel Pazar olarak yatırımcı ve girişimcilerin birbirine her zamankinden daha fazla ihtiyacı olduğunu düşünüyoruz. Bu nedenle bugün düzenlediğimiz bu etkinliğin tarihsel olarak son derece yakın bağlara sahip iki ülkenin yatırımcı ve girişimcileri arasındaki etkileşimin artmasına vesile olmasını diliyor ve değerli iş birlikleri için İtalya Ticaret Ajansı’na teşekkürlerimi iletiyorum.” dedi.
İtalyan Dış Ticaret ve Tanıtım Ajansı İstanbul Ofisi Direktörü Aniello Musella ise “İtalya’nın yenilikçi girişimlerini Borsa İstanbul Özel Pazar’da Türk yatırımcılarla ozel-pazar-italya-startup-3buluştururarak bir ilke imza atıyoruz. Bildiğiniz gibi, otomotiv, makina, mücevher, gözlük, moda, mobilya ve aydınlatma gibi sektörlerde lider konumdaki birçok İtalyan şirketi sayesinde, İtalya’nın eşsiz bir tasarım, mühendislik, zanaat ve endüstriyel geleneği var. Türk sanayicileri, yatırımcıları ve tüketicileri bu şirketleri çok iyi tanıyor.
Bugün, ufukta yeni bir tip İtalyan şirketi yükseliyor: İşlerinin özünde inovasyon, fikrî ve sınai mülkiyet ve patentlenebilen akademik bilgi olan yenilikçi girişimler. İtalyan hükümeti ücretsiz şirket kurulumu, esnek çalışma ve sosyal güvenlik yaptırımları, vergi indirimleri, kuluçka ve kuruluş sermayesi destekleri için fonlarla bu şirketlere tam destek veriyor. İtalyan ekonomisinin gücü, yenilik ve teknolojiyi tasarım, endüstri ve akademiyle buluşturarak değişen dünyada değer yaratmayı sürdürmesinden kaynaklanıyor. Borsa İstanbul Özel Pazar’da sizlere İtalya’nın sunduğu en iyi girişimlerden birkaçını takdim etmekten gurur duyuyorum. Bu şirketler İtalya’nın geleceğidir.” şeklinde konuştu.
Konuşmaların ardından, yedi İtalyan startup, yaptıkları sunumlar ile kendilerini Türk yatırımcılara tanıtırken, sunumların ardından yatırımcıların sorularını cevapladılar. Daha sonra, yatırımcılar ve startup’lar bir araya gelerek yüz yüze yatırım görüşmeleri gerçekleştirdi.
İTALYA’NIN YENİLİKÇİ GİRİŞİMCİLİK KÜLTÜRÜ
Borsa İstanbul’un ev sahipliğinde gerçekleşen etkinlikte yer alan startupların tamamı İtalya hükümetinin özel politika ve uygulamalarla desteklediği yeni teknoloji üreten yenilikçi startup kategorisindeki şirketler. Yenilikçi startup kategorisine girmek için şirketlerin giderlerinin en az %15’ini Ar-Ge’nin oluşturması, kurucularından en az birinin doktora derecesi veya iki kurucusunun yüksek lisans derecesi olması ve patent veya faydalı model ile tescil edilmiş bir fikrî mülkiyetlerinin olması gerekiyor.
İtalya Dış Ticaret ve Tanıtım Ajansı İstanbul Ofisi ve Borsa İstanbul’un girişimleri ile Türkiye’ye gelerek kendilerini yatırımcılara tanıtan startup’lar ise şöyle:
İş Geliştirme Müdürü Flaviano Tarducci’nin tanıttığı Marioway, icat edildiğinden bu yana yaşanan teknolojik gelişmelere rağmen tasarımı değişmemiş olan tekerlekli sandalyeyi, engelli vatandaşların sosyal hayata ve iş hayatına katılımlarını kolaylaştıran bir elektrikli hareketlilik aracına dönüştürdü. Elle kullanılan tekerlekli sandalyeye alternatif olan elektrikli hareketlilik aracı elleri serbest bırakarak engelleri kaldırıyor.
Coelux Pazarlama İletişimi Müdürü Cristiana Sasso ise Yapay Pencere Sistemlerini anlattığı sunumunda, yapay ışıkla gökyüzünü taklit eden nanoteknoloji altyapılı optik çözümlerle kapalı ortamlarda yapay güneş ışığı ve sonsuz mavi bir gökyüzü illüzyonu yarattığını anlattı. Özellikle yer altındaki hacimlerde kullanılan Coelux, penceresiz ortamların aydınlanmasını tamamıyla değiştiriyor.
EasyLumen ise, akıllı şehirler (smart cities) hareketine eklemlenen yenilikçi bir ürün olan EcoSmartGrid’i tanıttı. EasyLumen, şehir aydınlatmasındaki verimi artıran bir sistem. Mevcut elektrik şebekesi üzerinde şifrelenmiş veri aktarımı yaparak araçlar arasında iletişim kuran EcoSmartGrid, sokak lambaları, ev/işyeri aydınlatmasındaki enerji ve bakım verimliliğini artıran akıllı bir sistem.
Padua Üniversitesi ve Mentis arasındaki bir işbirliği sonucu kurulmuş olan Experenti’yi tanıtan Amir Baldissera ise, şirketin Artırılmış Gerçeklik (Augmented Reality (AR)) teknolojisini entegre ederek deneyimsel pazarlama konusunda yenilikçi ürün ve hizmetler sunarak stratejik danışmanlık yaptığını belirtti. Experenti, pazarlama iletişimi amacıyla yaratılan mesajların bir deneyime dönüştürülerek tüketiciyle paylaşılmasını sağlayan bir Augmented Reality platformu.
ELSE Corp ise, özel üretim ve sipariş usulü moda ve ayakkabı sektörleri için yeni bir alışveriş deneyimi sunan bir SaaS bulut platformu. “Sanal Konsolu” sayesinde müşteriler kendi vücut ölçülerini taratarak, ürünün malzemelerinin gerçek örneklerini ellerine alıp hissederek, istedikleri renk, ürün, aksesuar ve malzeme kombinasyonlarını da ürünlerin sanal görüntüleri ile seçebiliyorlar. E.L.S.E. platformu, perakendeciler, tasarımcılar, moda markaları ve üreticiler tarafından tercih edilen inovatif, yüksek etkili ve düşük giderli bir çözüm olarak dikkat çekiyor.
Otomatik olarak sayısız adette editoryal, ekonomi, iş dünyası, pazarlama ve müşteri hizmetleri videoları üretmeye yarayan patent süreci devam eden bir teknoloji sunan Littlesea’nin veriden video oluşturan teknolojik altyapısı ile gerçekleştirdiği özel projeler arasında, yeni kurulmuş şirketlerin iş modellerini otomatik olarak videolaştıran Upitch.net ve iş arayan adayların cv’lerini otomatik olarak videolaştıran youresume.nen yer alıyor. Teknoloji sayesinde veriyi görselleştirerek video olarak paylaşma konusunda büyük bir ihtiyaca cevap veren Littlesea her sektör ve sanayi kolunda kullanılabilir.
İtalyan startup’lar arasında yer alan Xnext ise maddeleri parçalamadan test ve analiz konusundaki dünyanın en gelişmiş cihazı olan ve üretim hattında anında kalite kontrol sağlayan XSpectra’yı geliştirdi. XSpectra müdahalesiz kalite kontrol testlerinde kullanılan röntgen makinelerinde çok bantlı teknolojisiyle büyük yenilikler yaptı. XSpectra teknolojisi gıda üretim hatlarında kirletici partikülleri saptamak için, havalimanı gibi alanlarda güvenlik noktalarında patlayıcı maddeleri saptamak için kullanılıyor. Kalite standartlarının başarının anahtarı olduğu üretim sektöründe tercih edilen XSpectra’yı Bruno Garavelli tanıttı.
İTALYAN DIŞ TİCARET VE TANITIM AJANSI (ITA) HAKKINDA
ITA- İtalyan Dış Ticaret ve Tanıtım Ajansı, dünyadaki 65 ofisiyle İtalyan Hükümeti’ne bağlı bir kamu kurumu. ITA İstanbul Ofisi’nin sağladığı hizmetler arasında, potansiyel iş ortaklarının belirlenmesi, Türk ve İtalyan şirketleri arasında ikili görüşmelerin sağlanması, İtalya’ya ticari delegasyonun götürülmesi, Türkiye’deki belli başlı fuarlara katılım ve belirli konularda toplantılar ve seminerler düzenlenmesi yer alıyor.
BORSA İSTANBUL ÖZEL PAZAR HAKKINDA
Borsa İstanbul Özel Pazar, halka açılmadan pay alımı-satımı yoluyla sermaye ve likidite sağlamak amacıyla şirketler ile yatırımcıları bir araya getiren web tabanlı ve üyelik bazlı bir platform. Yeni kurulmuş girişimleri ve yükselen girişimleri sertifikalı melek yatırımcılar, nitelikli yatırımcılar ve Risk Sermayesi şirketleri ile buluşturuyor ve böylece üyelerine halka açılmadan ve sermaye piyasası düzenlemelerine tabi olmadan sermaye finansmanı ve likidite imkanları sunuyor.
Etiketler
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN
- Şirketler Borsa İstanbul'un sunduğu olanakları kullanarak nasıl fon temin edebilir?
- Pay halka arzı ile borçlanma aracı ihracı arasındaki temel fark nedir?
- Halka açılan şirketler kâr payı dağıtmak zoruda mı?
- Kamuya aydınlatmada şirketler ticari sırlarını koruyabilir mi?
- Halka açılma sonrasında şirket kontrolünün kaybı söz konusu olur mu?
- Şirketlerin kendi isteği ile Borsa kotundan/kaydından çıkması mümkün mü?
- Halka arzda hangi yöntem daha çok uygulanıyor, ortak satışı mı, sermaye artırımı mı?
- Halka arzda tahsisler nasıl yapılıyor?
- Halka Arz Maliyetleri ne kadardır?