Borsa İstanbul ATİAD’ı Ziyaret Etti
Borsa İstanbul Listingİstanbul Programı Çerçevesinde Düsseldorf’ta ATİAD’ı Ziyaret Etti
<ımg class="yeniImg" border="0" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf4f1b601c04688fbd5c0c.jpg">
Borsa İstanbul yetkilileri 21 Kasım tarihinde Listingİstanbul tanıtım faaliyetleri çerçevesinde etkinlikler gerçekleştirmek üzere Almanya’nın Kuzey Ren-Westfalya Eyaleti’nin başkenti Düsseldorf’a bir ziyaret gerçekleştirdi. Söz konusu ziyaret programı kapsamında, Borsa İstanbul Pazarlama ve Satış Bölümü yetkilileri Avrupa Türk İşadamları ve Sanayicileri Derneği (ATİAD) yöneticileri ile bir araya geldi.
ımg>Tanıtım faaliyetleri kapsamında Düsseldorf ve çevresindeki Türk-Alman şirketlerine birebir bilgilendirme ziyaretleri düzenleyen Borsa İstanbul heyeti, ana faaliyet alanı Türkiye ile Almanya arasındaki ekonomik ilişkileri ile Türk-Alman şirketleri için potansiyel iş olanaklarını geliştirmek ve Almanya’daki Türk iş çevrelerinin görüşlerini kamuoyunda dile getirmek olan ATİAD’ın Yönetim Kurulu Üyeleri ile de bir toplantı gerçekleştirdi.
Dernek merkezinde gerçekleştirilen toplantı kapsamında, ATİAD Yönetim Kurulu Üyeleri’ne Borsa İstanbul’da yabancı şirketlerin kotasyonu konusunda dikkat etmeleri gereken noktalar, kotasyon şartları ve halka arzın faydaları hakkında detaylı bilgi verildi. Son derece samimi bir atmosferde geçen toplantıda Borsa İstanbul yetkilileri ile ATİAD Yönetim Kurulu Üyeleri ayrıca, Almanya’da Türk sermaye piyasalarının sunduğu fırsatları tanıtmak üzere ortaklaşa yürütülebilecek çalışmalara, potansiyel işbirliği alanlarına ve Türk-Alman şirketlerinin finansman kaynağına ulaşmaları noktasında Türk sermaye piyasalarından istifade etmeleri hususlarında görüş alışverişlerinde bulundu.
Toplantıya Borsa İstanbul adına katılan Pazarlama ve Satış Bölümü Direktörü Serhat Görgün konuşmasında Türkiye ile güçlü sosyo-ekonomik bağları olan Almanya’nın, 3 milyonu aşan Türk nüfusun yılda 40 milyar Avro düzeyinde gelir ve 8 milyar avro değerinde yatırım sağladığı bir ülke olarak Türk sermaye piyasaları açısından önemli bir potansiyel taşıdığını ve bu kapsamda Borsa İstanbul’un Türk-Alman şirketlerinin yatırım ve operasyonları için ihtiyaç duydukları sermayeyi sağlamak noktasında önemli bir alternatif olabileceğini vurguladı. Karşılıklı işbirliği temennileri ile sonlanan toplantıda, 2015 yılında Almanya’da ortak bir tanıtım etkinliğinin yapılmasının planlanmasına karar verildi.
Listingİstanbul programı Borsa İstanbul’da işlem gören şirket sayısının arttırılması amacıyla yapılan her türlü tanıtım, bilgilendirme, pazarlama ve iletişim faaliyetlerini kapsamı altına almakta ve hâlihazırda Borsa İstanbul Pazarlama ve Satış Bölümü tarafından yürütülmektedir. 2013 Nisan ayında lansmanı yapılan program, 18 program ortağı ile Asya, Avrupa, Ortadoğu, Orta Asya, Kuzey ve Güney Afrika, Balkanlar ve Kafkasları içine alan coğrafyadaki 46 ülkeyi kapsamı altında bulundurmaktadır. Listingİstanbul faaliyetleri çerçevesinde, yurtdışı ve yurtiçinde etkinlikler düzenlenmekte, ilgili etkinliklere katılım sağlanarak sunumlar yapılmakta, birebir şirket ziyaretlerinde gerçekleştirilmekte, sosyal medyada farkındalık oluşturmaya ilişkin çalışmalarda bulunulmakta, programın ilgi alanına giren konularda haberler, bilgilendirme dokümanları hazırlanmakta ve bu dokümanların güncellemeleri yapılmaktadır.
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN
- Şirketler Borsa İstanbul'un sunduğu olanakları kullanarak nasıl fon temin edebilir?
- Pay halka arzı ile borçlanma aracı ihracı arasındaki temel fark nedir?
- Halka açılan şirketler kâr payı dağıtmak zoruda mı?
- Kamuya aydınlatmada şirketler ticari sırlarını koruyabilir mi?
- Halka açılma sonrasında şirket kontrolünün kaybı söz konusu olur mu?
- Şirketlerin kendi isteği ile Borsa kotundan/kaydından çıkması mümkün mü?
- Halka arzda hangi yöntem daha çok uygulanıyor, ortak satışı mı, sermaye artırımı mı?
- Halka arzda tahsisler nasıl yapılıyor?
- Halka Arz Maliyetleri ne kadardır?