KOBİ’lere uluslararası rekabet şansı

20.11.2013 - 11:32 | Son Güncelleme :

`KOBİ İşbirliği ve Kümelenme Projesi` tamamlandı

<ımg hspace="10" vspace="5" align="right" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf6381601c04688fbddd1a.jpg">Türkiye’de 3.5 milyona ulaşan KOBİ’ler arasında inovasyona dayalı işbirliğini arttırarak, küresel anlamda daha rahat rekabet edebilmelerini amaçlayan “KOBİ İşbirliği ve Kümelenme Projesi” tamamlandı.

Ekonomi Bakanlığı’nın yürüttüğü proje, aynı değer zincirinde yer alan KOBİ’ler arasında bilgi ve inovasyona dayalı işbirliklerini artırarak, küresel arenada rekabet edebilmelerini amaçlıyor. Hürriyet`ten Erdinç Çelikkan`ın haberine göre; projenin bir diğer önemli hedefi ise bölgelerarası gelişmişlik farkını azaltma konusunda katkı sağlamak. KOBİ’lerin nitelikli ihracata yönelik atacakları adımlar büyük önem taşıyor.

BEŞ İLDE PİLOT UYGULANIYOR

Söz konusu adımların en doğru şekilde atılabilmesi için kalkınmada öncelikli bölgelerde faaliyet gösteren KOBİ’ler başta olmak üzere tüm işletmelere model teşkil edecek nitelikte olan proje 5 pilot ili kapsıyor. 2011 yılında başlayan AB ve Türkiye’nin ortaklığında finanse edilen proje aynı sektörde yer alan, benzer alanlarda faaliyet gösteren firmaların iş ve üretim süreçlerinde ortak ihtiyaçların tespitine dayanan stratejiler geliştirilmesini teşvik ediyor. Proje, pilot olarak Samsun, Trabzon, Çorum, Gaziantep ve Kahramanmaraş’ta uygulandı.

EN İYİ ÖRNEK SİLİKON VADİSİ

ABD’deki ünlü Silikon Vadisi kümelenme modelinin en önemli örneklerden birini oluşturuyor. Küçük ve orta ölçekli işletmelerin küresel rekabet ortamında tek başına olmak yerine benzer ihtiyaçları paylaşan KOBİ’lerin, üniversitelerle birlikte hareket ederek bölgesel bir güç oluşturmalarını sağlayan kümelenme modeli, son yıllarda ülke kalkınmaları için öngörülen en önemli yöntemlerden biri olarak kabul ediliyor. Dünyada başarıyla uygulanan Kümelenme Modeli’nin Türkiye’de yaygınlaşmasıyla ihracata dayalı kalkınma modelinin ivme kazanması bekleniyor.

İhracatı yeniden öğrendik

PROJE kapsamında kurulan Kümelenme Bilgi Merkezi’nin hizmetlerinden yararlanan işadamlarından biri de Yakup Palalı oldu. Projenin iş yapma tarzını değiştirmelerine neden olduğunu belirten Palalı, şunları söyledi: “Eskiden, muşteri ilişkilerinin ticarete yansımasının az olduğunu, asıl önemli olanın malın kalitesi olduğunu düşünürdüm. Projede verilen, ‘müşteri ilişkileri eğitimi ve danışmanlık’ bu düşüncemi tamamen değiştirdi. İhracat yapmayı yeniden öğrendik. Artık müşteriyle nasıl temasa geçilir, beklentileri nelerdir hepsini biliyoruz. Şu anda işlerimde bu bilgileri kullanıyorum ve müşteri potansiyelimi gün geçtikçe arttırıyorum.”


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4342 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,3388 Değişim: 0,29%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.841,65 Değişim: 0,26%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.