Zeytin sektöründe dev işbirliği

18.12.2014 - 14:57 | Son Güncelleme :

Marmarabirliği işi büyütüyor

<ımg class="yeniImg" border="0" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf4d63601c04688fbd5013.jpg">

Marmarabirlik’in yeni markası MB’nin dağıtım ve pazarlamasını Düzey Grubu yapacak

Marmarabirlik, yapmış olduğu çalışmalar sonucu ortaya çıkardığı siyah zeytin ve ezmesinden oluşan 25 ürün yelpazesinin bulunduğu MB markasının dağıtım ve pazarlanması için Türkiye’nin en büyük pazarlama, satış ve dağıtım şirketlerinden biri olan Koç Grubu bünyesindeki Düzey Pazarlama A.Ş. ile anlaştı.

Marmarabirlik ile Düzey Grubu arasındaki işbirliği protokolünü içeren sözkonusu anlaşmanın imzaları İstanbul Pendik’te Şahsuvaroğlu Grubu’na ait otelde düzenlenen ve yaklaşık 500 davetli grubunun bulunduğu törenle atıldı. İşbirliğini içeren protokole, Marmarabirlik adına Başkan Hidamet Asa ve Genel Müdür İbrahim Minareci, Düzey Pazarlama AŞ adına da Genel Müdür Metin Yılmaz ile Genel Müdür Yardımcısı Ali Özkan imza koydu. Zeytin denince akla ilk gelen Marmarabirlik ile iş ortaklığı yapmaktan gurur duyduklarını söyleyen Düzey Pazarlama Genel Müdürü Yılmaz, gıda sektöründeki önemli markaları pazarladıklarını ve Marmarabirlik’in markası MB ile sektörde daha da güçleneceklerini belirtti. Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa da, sektörün en büyük üreticisi olan Marmarabirlik’in, özellikle son dönemde yaptığı başarılı çalışmalarla adını yurtdışında da duyurduğunu, 47 ülkeye ihracat yaptığını ve sağladığı katma değerle, aranan ve güvenilen markalar arasında olduğunu vurguladı. Böyle bir işbirliği protokolünün Marmarabirlik tarihinde bir ilki oluşturduğunun altını çizen Asa, “Marmarabirlik ortaklarının yıllardır dillendirdiği ve en büyük problemi haline gelen pazarlama konusunda son yıllarda çok olumlu sonuçlar alınmaya başlandı. 2010 yılında 24 bin ton ürün satışı gerçekleşirken, 2014 yılında 36 bin 300 ton ürün satışıyla bir rekora imza attık. Ülke genelinde kaliteli sofralık zeytin üretimi yapan Marmarabirlik dışında yine güvenilir, doğal fermente üretim yapan ikinci bir marka ihtiyacı olduğunu gördüğümüzden gelen talepler doğrultusunda MB markasını geliştirdik. MB markası ve hazırlığı yapılan diğer marka çalışmalarımız ile önümüzdeki yıl 40 bin ton satış hedefliyoruz. Marmarabirlik kuruluşundan bugüne Marmarabirlik markası ile distribütörlük mantığıyla ürünlerimiz pazarlanmaktaydı. Birlik tarihinde ilk defa bu işbirliği protokolu ile ikinci bir markamız MB’nin profesyonel bir pazarlama şirketi ile dağıtımının yapılması ve tüketici ile buluşturulması hedeflenmiştir” dedi. Asa, ayrıca sektörün en önemli sıkıntılarından biri olan merdivenaltı üretimin de önüne geçecek olan bu çalışmada hedeflerinin kaliteli, güvenilir ambalajlı ürün satışını artırmak ve teşvik etmek olduğunu bildirdi.

Yurtdışında bayilik yapılanmasına da gidilecek

Marmarabirlik’in son dönemde artan başarı grafiğini daha da yukarıya çıkarmayı hedeflediklerini vurgulayan Asa, iç piyasadaki dağıtım ve pazarlama ağından sonra MB markasıyla yurtdışında bayilik yapılanmasına gidileceğine dikkati çekti. Böylece ihracat hedeflerini artırmayı ve ihracat yapan ikinci bir marka olmayı amaçladıklarını ifade eden Asa, “MB markası ve planladığımız diğer markalar ile geleceğe yatırım yapıyoruz. Bundan sonraki hedefimiz marka planlama ve tüketici profiline göre marka oluşturmak olacak. Gördüğünüz gibi hedeflerimiz büyük. Marmarabirlik Yönetim Kurulu olarak 2010 yılından bugüne Ar-Ge çalışmaları ve yatırımlarla birlikte mevcut satışlarımızın üzerine artı bir satış kazandırmak, daha çok ürün satmak, daha çok ürün almak ve üreticilerimizin kabusu haline gelen kotadan kurtulmaya doğru adım adım ilerlemekteyiz. Marmarabirlik güçlü bir kurum ve bizlerde gücü  arkamızda bulunan 32 bin üretici ortağımızdan alıyoruz” diye konuştu. Düzey Pazarlama A.Ş. ile 1 Ocak 2015 tarihinde yürürlüğe girecek olan anlaşma kapsamında önümüzdeki yıllar içerisinde MB markasıyla 6 bin ton ürün satışı hedefleniyor.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.