Yüzde 20 büyüme hedefliyor
Ento İlaç, yıl sonunda yüzde 20 büyümeyi hedefliyor...
<ımg hspace="10" vspace="5" align="right" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf68c3601c04688fbdfe04.jpg">Sivrisinek, karasinek, kene ve kemirgenlerle mücadeleye yönelik ürünlerinin satışının yanı sıra, ilaçlama hizmeti de veren Ento İlaç, yıl sonunda yüzde 20 büyümeyi hedefliyor.
ımg>Sivrisinek, karasinek, kene ve kemirgenlerle mücadeleye yönelik ürünlerinin satışının yanı sıra, ilaçlama hizmeti de veren Ento İlaç, yıl sonunda yüzde 20 büyümeyi hedefliyor. Mersin`de 1997 yılından beri faaliyet gösterdiklerini belirten Ento İlaç Genel Müdürü Seyit Özananar, bünyelerinde 30`a yakın sabit personel bulunduğunu, pazarlama faaliyetlerinde ise 8 ziraat mühendisiyle hizmet verdiklerini söyledi.
Mersin, Antalya, Adana, Osmaniye, Gaziantep, Hatay, Adıyaman ve Kilis`e hizmet verdiklerini anlatan Özananar, Gaziantep, Antalya ve Mersin Mezitli`de yer alan 3 şube ile Bayer`in çevre sağlığı ürünlerinin bölge distribütörlüğünü yaptıklarını ve Mezitli şubelerinde aynı zamanda ilaçlama makinesi üretim ve satışını yaptıklarını kaydetti. Faaliyetlerini 250 metrekare üretim alanında sürdürdüklerini ifade eden Seyit Özananar, 2009 yılında AB Biyosidal Ürün Yönetmeliği`ni kabul eden Sağlık Bakanlığı`nın, piyasada ürün satan firmaların yönetmeliğe uymaları için 2014 yılına kadar süre tanıdığını hatırlattı. Özananar, bu yönetmeliğin tam uygulanmasının çevre sağlığıyla ilgili düzensizliği ve duyarsızlığı ortadan kaldıracağını umduğunu kaydetti.
Bu yıl tüketicileri bilinçlendireceklerini, ayrıca pazara ulaşmak için kampanya ve reklamlara ağırlık vereceklerini ifade eden Özananar, Çevre sağlığı ürünleri, tüm toplumu ilgilendiren bir konu. Yaz sezonunda sokak araları ve siteler gibi açık alanlarda yapılan ilaçlama faaliyetlerinde insanlar doğrudan ilaca maruz kalıyor. Orijinal ürün haricinde düşük kaliteli, uzak doğu kaynaklı ürünlerin bilinçsiz kullanımı, solunum yolları hastalıklarının yanı sıra kanserin de artışına sebep oluyor. Ento İlaç olarak Bayer`in desteğiyle yaptığımız seminerlerle insanları bu konularda uyararak bilinçli bir tüketici grubu oluşturmayı ve Bayer ürünlerinin pazardaki satışını artırmayı hedefliyoruz dedi.
`Kalitesiz ürünlerin ucuza satılması rekabeti düşürüyor`
Sektörde Çin`den gelen jenerik ürünlerle ilgili sıkıntılar olduğunu, kalitesiz ürünlerin düşük fiyatlarla verilmesinin rekabet gücünü düşürdüğüne işaret eden Özananar, kurumların da zaman zaman düşük fiyat nedeniyle kalitesiz ürünleri tercih ettiğini, bunun da beraberinde daha büyük sıkıntıları getirdiğini söyledi. İlaçlama hizmeti veren firmalara ürün satışı ve ürün tanıtım desteğinde bulunduklarını belirten Özananar, ilaçlama makinesi monte edilmiş 25 araç ve uzman ekiple, kentlerin açık alanlarında ilaçlama hizmeti verdiklerini söyledi.
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN