Türkiye’nin fındığını ABD raflarına taşıyacak

13.12.2013 - 14:55 | Son Güncelleme :

Barhan, Türkiye’nin meşhur fındığını ABD raflarına taşıyacak

Yüzünü Amerika’ya dönen Barhan Gıda, ülkenin damak tadına uygun bir ürün geliştirerek, kakaolu fındık kreması ihracatına başlamayı planlıyor.

“Şokomigo” ve “Fruppa” markalarının sahibi Barhan Gıda Sanayi ve Ticaret AŞ, imal ettiği ürünlerin yüzde 30’unu ihraç ediyor. Son olarak Fas ve İngiltere pazarına giren firma, yeni pazarlara ulaşma hedefi doğrultusunda çalışmalarını yoğunlaştırdı. kobiden.com muhabiri Gülay Soydan Pehlevan haberine göre; Amerika’daki raflarda reçelin yanı sıra kakaolu fındık kreması ile de var olmak isteyen Barhan, kendi markasıyla bu pazara uygun özel bir ürün geliştirmeyi ve yaklaşık bir yıl içinde ihracata başlamayı planlıyor.

Projelerini anlatan Barhan Gıda Genel Müdürü Gökay Barut, şirketlerinin faaliyetlerinin 1984 yılına dayandığını, 2000’den sonra ise “Barhan Gıda” adı altında faaliyetlerine devam ettiğini söyledi. Şirketlerinin bugün geldiği noktada çikolata ve reçel olmak üzere iki ana kalem altında üretim yaptığını belirten Barut, ürünleri arasında krema, endüstriyel çikolata, bayramlık ürünler, reçel ve kurutulmuş meyvenin de yer aldığını dile getirdi. Barut ayrıca çikolatada yurtiçi ve yurtdışı firmaları için ürün tedariki yaptıklarını vurguladı.

İhracatta hedef yüzde 60

İhracat çalışmalarına da değinen Barut, Irak, Amerika, Japonya ve İsrail ağırlıklı olmak üzere 40 ülkeye ihracat yaptıklarını, ihracat oranlarının iki yıl içinde yüzde 10-15’ten yüzde 30’a ulaştığını vurguladı. Orta Doğu ve Kuzey Afrika’da birçok bölgede yer aldıklarını dile getiren Barut, yeni pazar arayışlarının sürdüğünü ve ihracat oranını kademeli bir şekilde yüzde 60 seviyesine çıkarmayı hedeflediklerinin altını çizdi.

Amerika pazarını çok önemsiyoruz

Fas, İngiltere ve Amerika’nın yeni pazarları arasında bulunduğunu anlatan Barut, “Bu yıl itibariyle Ortadoğu ve Kuzey Afrika dışında ülke çeşitliliğini artırdığınız bir sürece girdik. Amerika ile farklı noktalarda çalışmaya başladık. Avrupa Birliği ülkelerinden Macaristan ve Bulgaristan’da varız. Çikolata kremasında İngiltere ile başladık. Reçel gönderdiğimiz Amerika pazarını çok önemsiyoruz. Amerika’da krema pazarı hızla büyüyor ve fındık kreması yeni tanınmaya başlanan bir ürün. Türkiye de bir fındık ülkesi... Neden bizim ürünlerimiz Amerika’da market raflarında yer bulmasın? Bu doğrultuda yaklaşık bir yıl sonra Amerika’ya kendi markamız olan kakaolu fındık kreması ihraç etmeyi hedefliyoruz” diye konuştu.

Amerikalıların damak tadına uygun bir ürün düşündüklerini söyleyen Barut, New York’ta düzenlenen gıda fuarında ürün tadımı yaptıklarını, bunu önümüzdeki yıl tekrarlayacaklarını ve öncesinde ürünlerini birkaç lokal distribütöre indirip somut bir adım atmak istediklerini vurguladı. Afrika pazarında büyümeye devam edeceklerine de işaret eden Barut, bu yıl bölgede iyi partnerler bulduklarını ve yansımalarını görmeye başladıklarını kaydetti.

İç pazarda rekabet gücümüzü artıracağız

Gökay Barut, Fruppa’nın bugün Amerika’da, Japonya’da, Azerbaycan’da, İsrail’de ve Macaristan’da satılan bir marka haline geldiğine, ancak Türkiye’de yeteri kadar bilinmediğine dikkat çekti.

Türkiye’de gıda sektörünün üretici ve tüketici ayağında ciddi rekabet yaşandığını, firma olarak dünün şartlarıyla mücadele edemeyeceklerini gördüklerini, bu doğrultuda iç pazarda rekabet güçlerini artırmaya odaklandıklarını ifade eden Barut, hedef kitle ve dağıtım kanallarının tespitiyle yeni bir politika izleme kararı aldıklarını belirtti. Barut, sektörde 20-25 yıllık tecrübeye sahip 3 yeni satış elemanını firma bünyesine kattıklarını, bu sayıyı yakın zamanda 5’e çıkaracaklarını ve böylece ülke genelinde birebir tanıtımlara başlayacaklarını sözlerine ekledi.

Yatırımlara ağırlık veren şirket, önümüzdeki yıl yaklaşık yüzde 10 büyüme hedefliyor

Gökay Barut, “Toplam kapasitemizin yüzde 45 ile çalışıyoruz. Çikolatada yılsonu üretim öngörümüz 8 bin ton, reçelde ise 2 bin ton civarında” dedi. Son bir yıl içerisinde makine yatırımı yaptıklarını da vurgulayan Barut, “350 bin dolarlık çikolata üretiminde de kullanılabilen karamel şeker hattı ile üretimde ve enerjide verim sağlayan toplam 220 bin euroluk iki adet karıştırıcı aldık. Önümüzdeki yıl üretimde büyüme hedefimiz yüzde 10 civarında” diye konuştu.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4293 Değişim: 0,28%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2711 Değişim: 0,11%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.836,67 Değişim: 0,08%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.