Sarı sayfaları dijitalleştirdi, KOBİ'yle büyüdü
KOBİ'ler gittikçe dijitalleşiyor
<ımg class="yeniImg" border="0" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf4e5c601c04688fbd56b6.jpg">
İşyeri veri tabanında 800 binden fazla firma bulunan Yellow Pages'in Genel Müdürü Semin Özmoralı, son dönemde KOBİ'lerden aldıkları başvurulardaki artışa dikkat çekerek, “Bu, ülkemizdeki KOBİ’lerin dijitalleşmede ne kadar atak olduğunun göstergesi” dediımg>
Dubai merkezli dijital sarı sayfalar Yellow Pages, Türkiye çapındaki işyerlerine yerel arama, dijital haritalar, mobil web siteleri, sosyal medya, online reklam ve pazarlama gibi alanlarda hizmet veriyor. dunya.com'dan Selenay Yağcı'nın haberine göre; Yellow Pages, bu yıl yoğun bir şekilde doğrudan KOBİ’lere ulaşmaya ve onları online rehber ve dijital haritalara yerleştirmeye başladı. KOBİ kanalındaki satışları yüzde 153 artan Yellow Pages, daha olgun bir pazar olan marka kanalı satışlarındaki yüzde 44 artış ile bu yılı yüzde 65’lik bir büyüme ile kapatacak.
İşyeri veri tabanında, 670 farklı kategori altında sınıflandırılmış 800 binden fazla firma bulunan Yellow Pages’te aylık ortalama 4 milyon üzerinde firma aranıyor. 2014 yılı başında KOBİ’lerden aldığı başvuruların dikkat çekici ölçüde arttığını söyleyen Yellow Medya Genel Müdürü Semin Özmoralı, KOBİ’lerden aldıkları firma ekleme ve güncelleme başvurularında artışın yüzde 70’in üzerinde olduğunu belirtti. Özmoralı, “Bu, ülkemizdeki KOBİ’lerin dijitalleşmede ne kadar atak olduğunun göstergesi” dedi. Firmaların dijital haritalarda bulunma oranını artırmak için de çalışmalar yaptıklarını bildiren Özmoralı, “Yurt dışında ‘Türkiye’de, düzgün, organize data yok’ yaygın kanısı var. 2015’te bu çalışmalarımız büyüyerek devam edecek. Böylelikle yurt dışındaki firmaların Türkiye’deki firmalara ulaşmalarını kolaylaştırmış olacağız” dedi.
Hedef Anadolu’daki datayı yüzde 50 artırmak
Data sayısını da artırmayı düşündüklerini ama asıl amaçlarının bu datanın canlılığını sürekli tutmak olduğunu ifade eden Özmoralı şöyle konuştu: “Büyük şehirlerdeki dataya ulaşmak nispeten daha kolay ama 2015’teki bir diğer önemli hedefimiz de Anadolu şehirlerindeki data sayımızı ve çeşitliliğimizi agresif bir şekilde artırmak. Bu şehirlerdeki firma datası ve data zenginliği artışlarında yüzde 50’yi yakalamak istiyoruz.”
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN