Sarı sayfaları dijitalleştirdi, KOBİ'yle büyüdü

09.12.2014 - 10:33 | Son Güncelleme :

KOBİ'ler gittikçe dijitalleşiyor

<ımg class="yeniImg" border="0" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf4e5c601c04688fbd56b6.jpg">

İşyeri veri tabanında 800 binden fazla firma bulunan Yellow Pages'in Genel Müdürü Semin Özmoralı, son dönemde KOBİ'lerden aldıkları başvurulardaki artışa dikkat çekerek, “Bu, ülkemizdeki KOBİ’lerin dijitalleşmede ne kadar atak olduğunun göstergesi” dedi


Dubai merkezli dijital sarı sayfalar Yellow Pages, Türkiye çapındaki işyerlerine yerel arama, dijital haritalar, mobil web siteleri, sosyal medya, online reklam ve pazarlama gibi alanlarda hizmet veriyor. dunya.com'dan Selenay Yağcı'nın haberine göre; Yellow Pages, bu yıl yoğun bir şekilde doğrudan KOBİ’lere ulaşmaya ve onları online rehber ve dijital haritalara yerleştirmeye başladı. KOBİ kanalındaki satışları yüzde 153 artan Yellow Pages, daha olgun bir pazar olan marka kanalı satışlarındaki yüzde 44 artış ile bu yılı yüzde 65’lik bir büyüme ile kapatacak.

İşyeri veri tabanında, 670 farklı kategori altında sınıflandırılmış 800 binden fazla firma bulunan Yellow Pages’te aylık ortalama 4 milyon üzerinde firma aranıyor. 2014 yılı başında KOBİ’lerden aldığı başvuruların dikkat çekici ölçüde arttığını söyleyen Yellow Medya Genel Müdürü Semin Özmoralı, KOBİ’lerden aldıkları firma ekleme ve güncelleme başvurularında artışın yüzde 70’in üzerinde olduğunu belirtti. Özmoralı, “Bu, ülkemizdeki KOBİ’lerin dijitalleşmede ne kadar atak olduğunun göstergesi” dedi. Firmaların dijital haritalarda bulunma oranını artırmak için de çalışmalar yaptıklarını bildiren Özmoralı, “Yurt dışında ‘Türkiye’de, düzgün, organize data yok’ yaygın kanısı var. 2015’te bu çalışmalarımız büyüyerek devam edecek. Böylelikle yurt dışındaki firmaların Türkiye’deki firmalara ulaşmalarını kolaylaştırmış olacağız” dedi.

Hedef Anadolu’daki datayı yüzde 50 artırmak

Data sayısını da artırmayı düşündüklerini ama asıl amaçlarının bu datanın canlılığını sürekli tutmak olduğunu ifade eden Özmoralı şöyle konuştu: “Büyük şehirlerdeki dataya ulaşmak nispeten daha kolay ama 2015’teki bir diğer önemli hedefimiz de Anadolu şehirlerindeki data sayımızı ve çeşitliliğimizi agresif bir şekilde artırmak. Bu şehirlerdeki firma datası ve data zenginliği artışlarında yüzde 50’yi yakalamak istiyoruz.”


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.