Pazar çeşitliliğini artırdı
Akyapak, pazar çeşitliliğini artırdı
Akyapak Makine, her geçen yıl hitap ettiği sektör ve ülke sayısını yukarı çekerek pazar çeşitliliğini artırıyor.
Yılda 2 binin üzerinde makine üretip 80’in üzerinde ülkeye ihracat gerçekleştiren Akyapak Makine, her geçen yıl hitap ettiği sektör ve ülke sayısını yukarı çekerek pazar çeşitliliğini artırıyor. kobiden.com`un haberine göre; ağırlıklı olarak Avrupa ile çalışan ve son iki yıldır yeni pazarlara açılan firma, Rusya, Çin, Hindistan, Endonezya, Brezilya, İran gibi ülkeler ve bölgeleri de pazarları haline getirdi.
Akyapak Makine Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Orhan Er, yarım asrı geride bırakan firmanın bugün 32 bin metrekarelik üretim tesisinde yaklaşık 450 personelle hizmet verdiğini bildirdi.
Firmanın silindir, boru ve profil bükme, profil delme, flanş delme, sac kesme makineleri ve kaynak çözümlerinden oluşan ürün yelpazesinde yılda 2 bin adedin üzerinde makine üretimi olduğunu aktaran Er, makinelerinin Harley Davidson’un direksiyonundan Baymak, Demirdöküm, Olimpiyat Stadı, Formula 1 pisti, Baku Crystal Hall, Mercedes Benz, Mitsubishi otobüslerinin benzin tankları ve Rolls Royce profillerine kadar sac ve borunun büküldüğü tüm alanlarda kullanıldığını söyledi. Er, firmanın otomotiv, denizcilik, havacılık, enerji, petrokimya, savunma sanayii gibi küresel ekonomiye yön veren pek çok alana hizmet verdiğini dile getirdi.
Basınçlı tanklarda, bor hatlarında kullanılan ve 2 milimetreden 200 milimetreye kadar her türlü metal malzemeyi dairesel büken makineler imal ettiklerine işaret eden Orhan Er, bunun yanında 1 milimetreden 500 milimetre çapa kadar boru bükme ve plazma kesim makinesi üretimlerine devam ettiklerini ifade etti.
80’in üzerinde ülkeye ihracat yapıyor
Çelik konstrüksiyon profil, plaka ve delik delme makinelerinde Türkiye’de öncü olduklarını savunan Orhan Er, “Yılda 2 binin üzerinde makine üretip 80’in üzerinde ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Her geçen yıl hitap ettiğimiz sektör ve ülke sayısını yukarı çekerek pazar çeşitliliğini artırıyoruz. Son iki yıldır yeni pazarlara açıldık. Almanya Fransa, İngiltere başta olmak üzere ağırlıklı olarak Avrupa ile çalışıyorduk. Bugün ise Rusya, Çin, Hindistan, Endonezya, Brezilya, İran gibi ülkeler ve bölgeleri de pazarımız haline geldi” dedi.
Firmanın 2012 yılında bir önceki yıla oranla yüzde 30 büyüdüğünü ifade eden Orhan Er, geçen yılı 30 milyon euro’luk ciro ile kapattıklarını aktardı. Er, bu yıl üretim alanında genişletmeye yönelik yatırımlar gerçekleştirdiklerini, mevcut kapasitesinin yüzde 30’unu oluşturacak kapalı alana sahip olmayı planladıklarını söyledi. Er, bu yıl ileri teknoloji üretimine yönelik Ar-Ge çalışmaları için 500 bin euro, genel yatırım bütçesi için de 2 milyon euro ayırdıklarını sözlerine ekledi.
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN