Osmanbey’den dünyaya

01.10.2014 - 12:08 | Son Güncelleme :

Avva dünyaya açılıyor

<ımg class="yeniImg" border="0" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf5361601c04688fbd788c.jpg">

Osmanbey markası Avva, Türkiye dışında 3.500 noktada satılıyor. Markanın kurucusu Volkan Atik, yılda 2 milyon parça ürün sattıklarını ve yakında her ülkede mağaza zincirine dönüşeceklerini söylüyor.

Türkiye’nin ‘markalaşma merkezi’ konumundaki Osmanbey’den bir dünya markası daha çıkıyor. hurriyet.com.tr'den Sadi Özdemir'in haberine göre; Babası İsmail Atik’in 1977’de kurduğu ‘kadın giyim toptan işini’ bırakıp 2000 yılında tamamen kendi stratejisini belirleyerek erkek giyim markası Avva’yı tasarlayan Volkan Atik, ABD ve Rusya pazarlarında kendi markasıyla güçlendi.  Kurduğu tasarım ekibiyle ve mağazalarıyla 250 kişilik istihdam yaratan Atik, üretiminin yüzde 70’ini ihraç ediyor ve ürünleri Türkiye dışında 3.500 noktada satılıyor. Volkan Atik şöyle konuşuyor:

Ağrı'dan göçen öğretmenin oğlu

* Annem ve Babam Ağrı’da ilkokul öğretmeniymiş ve babam yedek subay olarak İstanbul’a gelmiş. Askerlik bitince Ağrı’da bir memuriyete atanmış. Ancak gittiği günün gecesi o görevinden istifa edip İstanbul’a yerleşme kararı almış. İstanbul’da annem öğretmenliğe devam ederken, babam da kadın hazır giyim toptancısı olarak Mahmutpaşa’da ticarete atılmış. 1980’de de Osmanbey’e taşınmış ve kadın giyiminde Dido markasıyla 2001 yılına kadar ticarete devam etti.

Üniversite bitti ticaret başladı

* Bilkent Bankacılık ve Finans mezunuyum. Babam okul bitince, ABD’ye gidip master yapmamı çok istedi ama ben kalıp hemen ticarete başlamak istedim. 2000 yılına kadar da babamın kurduğu kadın giyim işine devam ettim. 2000 yılında ise artık erkek giyimine girmenin çok daha akıllıca olacağını düşündüm. Marka olarak da ‘Avva’ kelimesine isminin başharflerini (Atik Volkan-Volkan Atik) alarak kendim karar verdim.  Ben de tıpkı babam gibi önce Osmanbey’de toptan mağazası açarak başladım.

2001’de ABD pazarına girdim

* İlk koleksiyonları yaptırmıştım ki malum 2001’de kriz oldu. İç pazar adeta çökmüştü. Ben de bir vesile ile  kalktım ABD’ye gittim. Bir distribütör ile anlaşıp Miami’den başlayıp New York’a yayılacak şekilde depo ve sistemi kurdum. Kendi markamla ABD’ye girdim ve yayıldım. O dönemde Rusya piyasası da iyiydi ama ABD daha belirgin bir pazardı. Tabii ki Rusya’da da altyapı kurduk ve orada da ticarete başladık. 2006’ya kadar böyle devam ettik.

İçerde 45 mağaza

* İç pazar düzelmeye başlayınca yurt içinde de korner’lar vasıtasıyla yayılmaya başladık. 2008’de kendimiz mağaza denemelerine başladık. 2011 sonunda ise artık mağazacılıkta ciddi yatırım yapma kararı almıştık. Şu anda Türkiye’de 45 mağazamız var ki yıl sonuna kadar 50 olacak. Hedefimiz 2016’ya kadar yurt içinde 80-100 arası mağaza sayısına ulaşmak. Yurt dışında da 20 mağazamız var. Ancak, mağazalar haricinde yurt dışında 3.500 noktada Avva satılıyor. Yurt dışında mağazalaşma stratejimizi de ‘ülke bazında yayılma’ şeklinde değiştiriyoruz. Örneğin Suudi Arabistan’da kısa sürede 10 mağaza  açmak için anlaşma yaptık. ABD pazarında da hızlı mağazalaşmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bugün itibariyle yılda 2 milyon adetlik üretimimiz var ve bunun yüzde 70’ini ihraç ediyoruz.

120 ülkede tescilliyim

Volkan Atik, markalaşma konusunda en baştan itibaren cesur davrandıklarını belirtiyor ve “Avva’yı kurduğum yıl kazandığım ilk para ile markamı tam 120 ülkede tescil ettirmiştim. O dönemde piyasada böyle bir davranış pek görülmüyordu.  Ben 2002 yılında tescil için 500 bin doların altına imza atınca bazı dostlar bana ‘deli’ dediler. Ama şimdi hangi ülkeye girsem markam orada güvence altında. Karşıma kimse çıkamıyor” diyor.  Volkan Atik, halen babası İsmail Atik’in de ikinci kuşakla birlikte çalıştığını ve ondan ilham aldıklarını belirterek, “İki kız kardeşim var. Dilan, tasarım okudu ve şirkette tedarik ve tasarım koordinatörümüz. Nihan ise işletme okudu ve yakında o da işe başlıyor” diyor.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4359 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,3337 Değişim: 0,28%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,78 Değişim: 0,12%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.