KOBİ`ler yatırımlarını artırdı

11.09.2013 - 12:37 | Son Güncelleme :

KOBİ`ler serbest çalışanlara yönelik yatırımlarını artırdı

<ımg hspace="10" vspace="5" align="right" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf654c601c04688fbde9ce.jpg">KOBİ`ler bu yılın 2. çeyreğinde serbest çalışanlara yönelik yatırımlarını artırdı.

Küçük ölçekli şirketlerin işe alımlarına yönelik yapılan araştırma, Türkiye`nin küçük ve orta ölçekli işletmelerinin (KOBİ) çok sayıda Türk serbest çalışanı işe aldıklarını gösterdi. Küçük ölçekli Türk şirketlerinin 2013 yılının 2. Çeyreğinde Freelancer.com`a verdiği 300,000`ün üzerinde iş ilanına yönelik yapılan bir analiz, bu şirketlerin gelecekte yatırım yapma güvenine sahip olduğunu ortaya çıkarıyor.

Dünyanın en büyük dış kaynak pazarı Freelancer.com tarafından yayınlanan Business Fast 50 raporu, Türkiye`nin küçük ve orta ölçekli işletmelerinin büyümeyi ve satışları artırmak üzere yatırım yaptığını gösteriyor. İş sayısındaki artış ise, Türk serbest çalışanlarının gelirlerini arttırmaları ve yeni iş bulmaları için bir fırsat sunuyor.

KREDİ FAİZ ORANLARINI KARŞILAŞTIRMAK İÇİN TIKLAYIN...

Tele-pazarlama ve e-mail pazarlama uzmanlarına yönelik talepler, sırasıyla %14,6 ve %14 oranlarında artış gösterdi. Rapor ayrıca e-mail üzerinden elde edilen müşterilerin Facebook`dan kazanılan ortalama müşterilere kıyasla %11 oranında daha değerli olduğunu göstererek, e-mail pazarlamasını online pazarlamanın temel direği olarak pekiştirdi. 

KOBİ`ler artık serbest çalışanları işlerinin entegre bir parçası olarak kullanıyor, iş hakkında derinlemesine bilgi gerektiren muhasebe (%23,3 oranında), rapor yazma (%20,5 oranında) ve powerpoint sunumları hazırlama (%35,4 oranında) gibi temel görevler için onlara güven duyuyor.

KOBİ`ler serbest çalışanları yerel ajanslar üzerinden kabul ettikleri için online tasarım endüstrisi gelişiyor. Illustration (%19,7 oranında), Photoshop Tasarımı (%19,4 oranında), Banner Tasarımı (%14,4 oranında) ve Logo Tasarımı (%9,2 oranında), 2. çeyrekte tasarım ajansları tarafından giderek artan şekilde tahsil edilen, böylece KOBİ`leri online tasarımcıları işe almaya teşvik eden ve onları daha iyi bir pazarlık için ortamı gezmeye zorlayan alanlar oldu.

Türkiye`deki şirketler, bu yıl Haziran ayında raporlandığı gibi %76 oranında büyüyerek, 656 milyon US$`a ulaşan Facebook mobil reklam gelirini arttırmaya yardımcı oluyor. Facebook`un pazarlama işleri, küçük Türk işletmeleri sosyal ağ sitesinde büyük oranlarda reklam verdikleri için bu çeyrekte %16 oranında artış gösterdi.

Freelancer.com`un Avrupa Direktörü Bill Little, Türk şirketler geleceğe daha fazla güven duymaya başladılar ve bu nedenle şirketlerinin pazarında uzman olan kişileri işe alarak büyümeye yatırım yapıyorlar dedi.

Little, Dahası, Türk serbest çalışanlarının iş sayısındaki artıştan ve daha fazla iş bulmaktan faydalanabilecekleri gerçek bir fırsat var diye ekledi.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4358 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,3766 Değişim: 0,40%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.839,35 Değişim: 0,18%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.