Hafif hava aracında yerlileştirmeye odaklandı

12.05.2015 - 12:27 | Son Güncelleme :
 Hafif hava aracında yerlileştirmeye odaklandı | Şirket Haberleri

Hafif hava araçlarının motorlarını geliştiren ve yerlileştirme çalışmalarıyla Savunma Sanayi Müsteşarlığı'nın tedarikçi kataloğuna giren Alida Motor, hedef çıtasını yükseltti

Elektrik otomasyona yönelik endüstriyel fanlar üreten Alida Motor, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) tarafından da desteklenerek savunma sanayi ve havacılık sektörüne katkı sağlamak için projelerini yoğunlaştırdı.

kobiden.com'dan Esra Özarfat'ın haberine göre; Hava Kuvvetleri'nden emekli iki ortağın endüstriyel fan üretimi için kurduğu proje firması Alida Motor, Türkiye'de kullanılan hafif hava araçlarının motorlarının yerlileştirilmesi alanında projeler geliştiriyor. 2006 yılında Kara Kuvvetleri'nde kullanılan M48 ve M60 tanklarının termal kamera soğutma fanıyla ilgili Türkiye'deki ilk yerlileştirme çalışmasını yürüterek Savunma Sanayi Müsteşarlığı'nın tedarikçi kataloğuna girdiklerini anlatan Alida Motor Genel Müdürü Fahri Dönmez, bu girişimden cesaretle son olarak Türk Havacılık ve Uzay Sanayi'nin ( TAİ) Özgün Milli Helikopter Projesi için görüşmeler yaptıklarını, TAİ'nin bu konuda takip ettiği üretici firmalar arasında yer aldıklarını söyledi. Dönmez, özetle şu bilgileri verdi:

Haberin Devamı

"Türk Hava Kuvvetleri'nde hava ikmal uçaklarının kurucu ekibindeydim. Amerika'da eğitim alarak o uçakları Türkiye'ye getiren teknik ekip içinde yer aldım. Tüm bunlar teknik anlamda ciddi bir altyapının oluşmasını, bilginin projelere dönmesini sağladı. 2008'da başladığımız 'Çok Hafif Hava Araçları Olarak Panamotor Üretimi' adlı KOSGEB projemiz 2 yıl sürdü. Prototip motor yaptık ve destek aldık. Türkiye'de bu alanda girişimde bulunmamıştı. Türkiye'de insansız hava araçlarında, taktik İHA'larda kullanımı çok yaygın. Üretime başladık. Kendimize ait özel motorlarımız var, bunlar Türkiye'de 15 yerde kullanılıyor."

Haberin Devamı

"Ürettiğimiz motorların kilogram birim değeri 150-200 euro"

BTSO'nun Uzay Savunma ve Havacılık Kümelenmesi içinde yer aldıklarını kaydeden Dönmez, Bursa'nın otomotiv altyapısının havacılık alanında da kullanılabileceğini, kentin yerlileştirme ve havacılıkta kullanılan dönüştürülmüş motorlar konusunda öncülük edebileceğini vurguladı. Havacılığa yönelik üretimlerin katma değerli üretimler olduğuna dikkat çeken Dönmez, ürettikleri motorların kilogram birim değerinin 150-200 euro arasında değiştiğini vurguladı. "İnsansız hava araçları için ithal edilen motorları biz Türk KOBİ'leri olarak üretebiliriz. Avrupa'da pazar bile bulabiliriz. Bunun için yatırım ve işbirlikleri gerekli" diyen Dönmez, Bursa'da havacılığın geliştirilebileceğini, bu kapsamda Bursa'nın ilçelerinde hava parkları kurularak buralarda bir araya gelen ilgililerin sanayi dönüşümüne de katkı sağlayacağını belirtti.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4295 Değişim: 0,28%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,3577 Değişim: 0,34%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.835,88 Değişim: 0,05%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.