Düşyeri, Pepee ile yurt dışına açılacak
Düşyeri Çizgi Film Stüdyoları Pepee ile yurt dışına açılmaya hazırlanıyor
Türkiye’nin ilk Milli Çizgi Film Kahramanı unvanına sahip Pepee’yi yaratarak Türkiye’de de çizgi film yapılabileceğini kanıtlayan Düşyeri Çizgi Film Stüdyosu Kurucusu Ayşe Şule Bilgiç, yurt dışında yerli çizgi film izletmeyi hedefliyor.
kobiden.com'dan Dilek Toprak'ın haberine göre; Sevilen bir diğer çizgi kahramanları Leliko’nun Rusça bölümlerinin Rusya’da yayınlanmaya başladığını söyleyen Bilgiç, “Okul öncesi yaş grubunun kendini ifade edebilmesine yardımcı olan ve çeşitli fiziksel aktiviteler ile de bunu destekleyen Leliko, Rusya’da çok hızlı bir çıkış yakaladı. Yayınlanmaya başladığı gün You Tube’da 10 bin’in üzerinde izlenen Leliko’yu, global bir dili ve evrensel bir görüşü olan Pepee ve diğer çizgi filmlerimiz izleyecek” dedi. Düşyeri’ni 7 yıl önce olmayan bir sektör üzerine şirket kurmanın türlü zorluklarıyla hayata geçirdikleri anlatan Bilgiç, “Türkiye'de yerel çizgi film kahramanları yaratabilmek, düşlerimizdeki çizgi filmlerine ulaşmak ve Türkiye'de de çizgi film yapılır diyebilmek için kurduk. 3 kişi ile çıktığımız yolda 6 senede 88 kişilik bir Düşyeri olduk. Çok emek harcayarak, kaşıkla tünel kazarak bugünlere geldik. Bugün Pepee’nin yanı sıra; Leliko, RGG Ayas ve PİSİ çizgi filmlerini çocuklarla buluşturuyoruz” diye konuştu. Eskişehir ve İstanbul olmak üzere iki şehirde ciddi yatırımlar yapıldığını vurgulayan Bilgiç, çizgi filmin canlandırmalarını Eskişehir Anadolu Üniversitesi Tekno Parkı’nda AR-Ge departmanında, diğer ekiplerin de İstanbul’da faaliyet gösterdiğini söyledi.
“Bir çizgi filmde ilk defa kuru fasulye yendi; zeybek oynandı”
Türkiye’de ilk kez bir çizgi karakterinin bu kadar ilgi gördüğünü dile getiren Bilgiç, “Pepee hemen yanı başımızda olan ama hasret kaldığımız şeyi veriyor; bizi. Bir Türk çocuğunun Türk alışkanlıkları ve gelenekleri içinde eğlenebileceği fikrini hepimiz sevdik. Bu nedenle Pepee’yi oluştururken özellikle bizim değerlerimize, kültürümüze sahip çıkan bir yapısı olmasına önem verdik. Bunu sağlamak adına da halay, horon, Trakya karşılaması gibi kültürümüze ait öğeleri ön plana çıkarmaya çalıştık. Bir çizgi filmde ilk defa kuru fasulye yendi; zeybek oynandı. Türk halkı Pepee’yi anladı ve bağırlarına bastı. Bunun yanı sıra, pedagojik olarak doğruyu vermek için çok ciddi ve bilimsel bir alt yapı oluşturduk. Pepee, çocukların gelişimlerine de oldukça olumlu katkılarda bulunmaya başladı. Bu anlamda ebeveynlerden de oldukça destek görüyoruz” açıklamasını yaptı.
Programları seçerken özellikle pedagoglarla çalıştıklarına dikkat çeken Bilgiç şunları söyledi;
“Düşyeri olarak bu zamana kadar yarattığımız tüm karakterlerde uzmanlarla çalıştık. Planet Çocuk ile yayıncılık konusunda da uzman desteği almaya başladık. Kanaldaki her proje uzmanlarla izlendi çoğu yapımı çok iyi reyting alıyor olmasına rağmen çocukların gelişimini olumlu etkileyecek öğeler bakımından zayıf bulduğumuz için yayından kaldırdık. Yayınlanmasını uygun gördüklerimize yaş sınırlamaları getirdik. Örneğin Türkiye'de de bir nesli büyüten Hanna- Barbara yapımı efsane proje Scooby Doo'ya 7 yaş sınırı getirdik. Hem akıllı işaretlerle hem de her tanıtımda dış ses ile bu çizgi filmi 7 yaşından küçüklerin izlememesini söylüyoruz. Sonuçta bir çocuk kanalını 3 yaşından 12 yaşına kadar her çocuk izliyor. Her yaşa göre projeler yer alıyor kanalda. Bu noktada ekran başındaki çocuğu bilinçlendirmeye çalışıyoruz. Her proje her çocuk için izlenilesi değildir diyoruz. Ama Pepee'yi 7 den 70'ye herkes izleyebiliyor tabi”
“30’u aşkın üretici marka ile binlerce çeşit lisanslı ürünü anne ve çocukların beğenisine sunuyoruz”
Oyuncaktan, ev tekstiline, gıdadan, hızlı tüketim ürünlerine kadar pek çok kategoride lisanslı ürüne sahip olduklarını ve lisanslı ürünlerle ilgili talebin seyircilerden geldiğini belirten Bilgiç, “Pepee Lisans programını yönetmek üzere Düşyeri bünyesinde özel bir Lisans Departmanı kurduk. Böylece öncelikle Türkiye'nin İlk Milli Çizgi Film Kahramanı Pepee’nin birbirinden farklı ürünleri çocuklarla buluştu. Daha sonrasında ise tüm karakterlerimize ait ürünler, çocukların ihtiyaçları doğrultusunda geliştirildi” dedi. “Kendi çocuğumuza kullandırtmayacağımız hiçbir ürünün üretimine onay vermiyoruz“ diyen Bilgiç, lisanslı ürünlerin SGS (Supervise Gözetme Etüd Kontrol Servisleri A.Ş.) ve benzer saygın kurumların sağlık testlerinden geçtiğini ifade etti. Bilgiç, “Düşyeri olarak lisans anlaşması yaptığımız firmaların son derece kaliteli ürünler üretmesi, ürün tasarım ve geliştirme sürecinde pedagojik verilerin dikkate alınması da ebeveynlerin Pepee ürünleri ile ilgili içini rahatlatıyor. Tüm ürünler arasında ise oyuncak, Pepee dünyasının en gözde ürün grubudur. Pepee’nin çocuğun eğitimi ve davranışlarına katkısından yola çıkarak yayıncılık ve gıda ürünlerinde de büyük bir atılım içindeyiz. Pepee’nin Leliko’nun RGG Ayas’ın kitaplarının yanı sıra Leliko, RGG Ayas dergisi, haftalık Pepee gazetesi ve Pepee ve Pisi dergileri ile geniş bir kitaplık oluşturduk. Ayrıca tahin pekmez, ayran, kuru meyve gibi sağlıklı gıda ürünlerimize Migros ile yaptığımız büyük anlaşmayı ekledik. Çizgi film karakterli köfteler, et ürünleri yapıp, annelerin çocuklara yemek yedirirken ki zorlu sürecini karakterlerimizle destekliyoruz. Genele baktığımızdan 30’u aşkın üretici marka ile binlerce çeşit ürünü anne ve çocukların hayatını kolaylaştırmak ve renklendirmek üzere beğenilerine sunuyoruz” dedi.
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN