Dünyayı ‘Cardelion’ ile tatlandırmayı hedefliyor
Mağaza sayısını 15’e çıkaran Kardelen, Bursa motiflerini ambalajlarına taşıyarak kent turizmine katkı sağlıyor.
<ımg class="yeniImg" border="0" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf4986601c04688fbd35e4.jpg">
Mağaza sayısını 15’e çıkaran Kardelen, Bursa motiflerini ambalajlarına taşıyarak kent turizmine katkı sağlıyor.
ımg>Kardelen, hem yurtiçindeki hem yurtdışındaki büyümesini hızlandırıyor. Yurtiçinde Kardelen Kestane Şekeri, yurtdışında ise Cardelion markası ile damakları tatlandıran İlka Şekerleme Mamulleri ve Gıda Sanayi Limited Şirketi, faaliyetlerine 1995 yılında 150 metrekarelik bir alanda 3 ton kestane üretimiyle başlıyor.
kobiden.com'dan Gülay Soydan Pehlevan'ın haberine göre; 2007'de Çalı bölgesindeki yeni yerine taşınan firma, bugün 4 bin metrekarelik alana sahip entegre tesisinde çalışmalarına devam ediyor. 25'i mevsimlik işçi olmak üzere toplam 130 kişi istihdam sağlayan İlka'nın Bursa'daki pazar payı ise yüzde 20. Geçen yıl 520 ton kestane işlediklerini açıklayan İlka Şekerleme Genel Müdürü Mümin Akgün, butik ürünlerinin yanında yurtiçine hem de yurtdışına endüstriyel, Private Label, catering ve yan sanayi mamulleri ürettiklerini belirtiyor. Akgün, Kestane, kestane şekeri ve çikolatalı kestane şekeri gibi 50'ye yakın ürün çeşidimiz var. Fındıklı, Antep fıstıklı, Hindistan cevizli gibi türlerimize son olarak cevizli kestane şekerini de ekledik. Tamamen doğal ve el yapımı olan bu ürünümüzü yeni yeni tanıtmaya başladık. Modern üretim anlayışımızı bilişim ve endüstriyel teknolojiyle bütünleştirdik diyor.
Satışlarda geçtiğimiz yıl yüzde 15 büyüdüklerini ve son iki yılda 5 yeni mağaza ile toplamda 15 mağazaya ulaştıklarını vurgulayan Akgün, bunun yanı sıra ülke genelinde franchising verdikleri bayi sayısının 20'ye ulaştığını aktarıyor. Bursa ağırlıklı olmak üzere İstanbul, İzmir, Adana, Ankara gibi büyükşehirlerde bulunduklarını anlatan Akgün, Kardelen Kestane Şekeri olarak butik hizmet veriyoruz. Özellikle Bursa'da mağaza konsepti olarak rakiplerimize göre bulunabilirliğimiz fazla. Bu yıl içinde Yalova'da yeni bir mağaza planımız var. Hedefimiz İstanbul, Ankara ve İzmir'de mağaza sayımızı daha da artırmak ifadelerini kullanıyor. Bu yılın 2014'e nispeten daha zor bir yıl olacağını düşündüklerini söyleyen Akgün, büyüme hedeflerinin yüzde 10 civarında olduğunu belirtiyor.
Bursa'nın tarihi değerlerini ambalajlara taşıdı
Kardelen markalı kestane şekerlerini üç farklı boyda hazırladıkları Bursa temalı metal ve karton ambalajlarla sunarak farklı bir çalışmaya imza attıklarına dikkat çeken Akgün, kestane şekerinin Bursa'ya özgü bir tatlı olduğunu ve bu şekilde kent turizmine de tanıtım desteği verdiklerini belirtiyor. Akgün, Ambalaj Sanayicileri Derneği tarafından 2013 yılında düzenlenen tasarım yarışmasında iki ambalajımız dereceye girdi. ‘Bursa Serisi' olarak adlandırdığımız ambalajlarımıza bir yenisini geçen yıl ekledik. Bursa'nın tarihi ve turistik değerlerinin yer aldığı ambalajlarımızda Ulucami, Karagöz ve Hacıvat, Uludağ, Teleferik, Saltanat Kapı, Kozahan, Irgandı Köprüsü, Saat Kulesi gibi figürler yer alıyor açıklamasını yapıyor.
27 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor
Üretimden ihracata aktardıkları payın yüzde 8-10 civarında olduğunu söyleyen Akgün, Ortadoğu ile Avrupa'da 27 ülkeye ürün gönderdiklerini, son olarak pazar ülkeleri arasına Rusya'yı da eklediklerini belirtiyor. Mekke'nin ardından Suudi Arabistan'daki ikinci bayiliklerini Cidde'de verdiklerini aktaran Akgün, Cidde'deki mağazamız kısa sürede açılacak. En büyük hayalimiz Eyfel Kulesi'nin karşısında mağaza açmak. Yurtiçinde olduğu gibi yurtdışında da büyümeyi hedefliyoruz. Bu doğrultuda yurtdışında fuarlara katılıyoruz. Şimdiye kadar Fransa'da 8, Newyork'ta 1, Dubai'de de 2 fuarda yerimizi aldık. Geçtiğimiz yıl Paris'te düzenlenen Sial Fuarı'nda Fransa Devlet Başkanı Francoise Hollande lezzetimizi tadanlar arasındaydı. Bu yıl da fuar katılımlarımız sürecek diyor.
Sanayiye uygun çeşitlerin artırılması için çalışıyoruz
Kestane şekeri üretimi için sanayiye uygun çeşitlerin artırılmasına yönelik projeler yürüttüklerine de değinen Mümin Akgün, Uludağ Üniversitesi işbirliğiyle Hacıömer adında yeni bir çeşit bulduklarını dile getiriyor. Kestane şekerine uygun olan bu çeşidi çoğaltmak için firma olarak köylere 500-600 adet fidan dağıttıklarının altını çizen Akgün, özetle şu ifadeleri kullanıyor:
Devlet eliyle de fidan dağıtımı yapıldı. Şu anki hedefimiz pilot bölge oluşturabilmek. Üniversiteden akademisyenler, köylülere eğitim konusunda destek olacak. Böylece bir nevi kırsal kalkınmaya da katkı sağlayacağız. Bilindiği gibi bunlar uzun süreçler. 5 yılda meyve veren kestane ağacı diğer yandan 500 yıl yaşayabiliyor. Firma olarak Yıldırım Belediyesi ile birlikte 2012 ve 2013 yıllarında Kestane Festivali'de düzenledik. Geçtiğimiz yıl festival yerine kestane çalıştayı yaptık. Bursa'da kestane üretiminin eski gücüne kavuşacağı inancındayız.
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN