Çelebizade Avrupa yolunda

10.08.2015 - 12:12 | Son Güncelleme :
Çelebizade Avrupa yolunda | Şirket Haberleri

Halı sektöründe Türkiye’de ilklere öncülük eden Confetti, bu kez de “Çelebizade” markası ile yurt dışını yakın markaja alıyor

Confetti, Çelebizade markası ile ülke sınırlarını aştı. Cami ve yurtlara özel tasarım halılar geliştiren şirket, yurtdışında atağa geçiyor.

Faaliyetlerine banyo halısı üretimiyle 1994'de başladıklarını anlatan Confetti Yönetim Kurulu Üyesi Sinan Çelebi, 2007 yılında ise yolluk ve parça halı üretimine, iki yıl önce de "Confetti" markası ile duvardan duvara proje halıları, cami halıları üretimine geçtiklerini vurguluyor. Çalışmalarını Düzce'deki 85 bin metrekarelik alan üzerine kurulu entegre tesislerinde gerçekleştirdiklerini dile getiren Çelebi, tesisin yıllık üretim kapasitesinin 11 milyon 160 bin metrekare olduğunu, 800 kişiye de istihdam sağladıklarını aktarıyor. Türkiye'de ilklere imza attıklarını anımsatan Çelebi, bu kapsamda kaymaz tabanlı, yıkanabilir, renkleri solmayan dekoratif halılar ürettiklerini söylüyor.

Haberin Devamı

Ürünlerinin özellikleri hakkında bilgi veren Çelebi, "Halılarımızın bazılarında özel olarak formülize edilen kaymaz jel taban kullanılıyor. Ürünlerimiz tüy olarak da bilinen hav bırakmayan özelliği sahip. Ayrıca ilerleyen dönemlerde spor sahalarında kullanılmak üzere çim halı üreteceğiz" diyor.

"ÇELEBİZADE İLE DÜNYANIN HER ÜLKESİNE ULAŞACAĞIZ"

Bu yıl da cami ve yurt halıları üretimine yönelik "Çelebizade" isimli markalarını piyasaya sunduklarını anımsatan Çelebi, "Yeni markamız Çelebizade ile dünyanın her ülkesine ulaşmayı hedefliyoruz" diyor. Çelebizade markası altında cami ve yurtlar için özel tasarım halılar ürettiklerini anlatan Çelebi, şu bilgileri veriyor:
 
"Çelebizade cami ve yurt halılarımız, alev almaz özelliğe sahip. Uzun ömürlü ve sağlam yapıya sahip cami ve yurt halılarımız anti-bakteriyel, anti-alerjik özellikleriyle kalabalık alanlar için temiz ve hijyenikbir kullanım alanı oluşturuyor. Aynı zamanda iz ve koku yapmayan halılar, diğer halılara göre daha sık dokunuyor. Cami halılarında Yeni Zelanda yünü dışında polyamid de kullanılıyor. Polyamid ham maddesine sahip olan cami halıları, çabuk kuruma ve ıslandığında koku yapmama özelliği ile ön plana çıkıyor."

Haberin Devamı

Cami ve yurt halılarının yoğun talep gördüğünü anlatan Çelebi, bu kapsamda Almanya'da Bonn Camisi, Fransa'da Lyon Bron Camisi, Belçika'da Mosquee De Badr, İstanbul'da Hz. Bilal-i Habeşi, Süleymaniye Cami Yaptırma, Koruma ve Güzelleştirme Derneği, Kazakistan Öğrenci Yurdu, Ümraniye Ulu Cami Kültür Vakfı gibi birçok mekan için üretim gerçekleştirdiklerini söylüyor. "Bugüne kadar 250 bin metrekarelik cami zeminini halılarımızla kapladık" ifadelerini kullanan Çelebi, yurtiçi ve yurtdışındaki büyümelerinin devam ettiğini vurguluyor. Çelebi, sektöre öncülük etmesini planladıkları başka projelerine yönelik Ar-Ge çalışmalarının da devam ettiğini aktarıyor.

"HALI SEKTÖRÜNÜN İLK ONLİNE SATIŞ SİTESİNİ KURDUK"

Üretimlerinin yüzde 40'ını ihracata aktardıklarını açıklayan Çelebi, 40'tan fazla ülkeye ürün gönderdiklerini vurguluyor. Hedef pazarlarını ise İngiltere, ABD, Rusya, Birleşik Arap Emirlikleri başta olmak üzere Ortadoğu ülkeleri ve Avrupa ülkelerinin oluşturduğunu vurgulayan Çelebi, "İhracat çalışmalarımızda daha önce ihracat gerçekleştirmediğimiz Afrika, Uzakdoğu ve Güney Amerika'ya ağırlık verdik. Üretimden ihracata aktardığımız payı yüzde 35'ten yüzde 50'ye çıkaracağız. Kobiden'den Hülya Keskin'in haberine göre; bu yıl özellikle Afrika pazarına odaklanacağız" diyor.

Confetti olarak İkitelli ve Bulgurlu'daki fabrika satış mağazalarında hizmet verdiklerini dile getiren Çelebi, Türkiye pazarında da iddialı olduklarını, ürünlerini 250 farklı noktada tüketicilerle buluşturduklarını aktarıyor. Tüm bunlarla birlikte internetten alışverişe yönelik talebin artmasının ardından 2010 yılında Türkiye'de halı sektöründe kurumsal anlamda ilk online satış sitesi unvanına sahip benimhalim.com'u kurduklarını açıklayan Confetti Yönetim Kurulu Üyesi Çelebi, tüketicilerin beklentileri kapsamında platformu sürekli yenilediklerini sözlerine ekliyor.

Haberin Devamı

İHRACAT ORANINI YÜZDE 50'YE ÇIKARACAK

Üretiminin yüzde 35'ini ihracata ayıran şirket, bu yıl ihracata odaklanıyor. Confetti'nin hedef pazarlarını da İngiltere, ABD, Rusya, Ortadoğu ülkeleri ve Avrupa ülkeleri oluşturuyor. Afrika ve Uzakdoğu ve Güney Amerika pazarlarını ihracat zincirlerine eklemenin planlarını yapan şirket, ihracat oranını ise yüzde 50'ye çıkarmalı amaçlıyor.

SPOR SAHALAR İÇİN ÇİM HALI ÜRETECEK

Yeni ürünlere yönelik çalışmalarının devam ettiğini söyleyen Confetti Yönetim Kurulu Üyesi Sinan Çelebi, "Geçen yıl da çim halısı üretimi ile ilgili yatırımlarımızı gerçekleştirdik. Ve bu yıl çim halı üretimine geçtik. İlerleyen dönemlerde spor sahalarında kullanılmak üzere çim halı üreteceğiz" bilgilerini veriyor.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4356 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,3700 Değişim: 0,38%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.841,20 Değişim: 0,24%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.