Çarığı ABD’ye taşıyan Türk, yeni işler peşinde
Can Papuççuoğlu KOBİ’lere marka yolunu açıyor
<ımg class="yeniImg" border="0" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf578d601c04688fbd8e8c.jpg">
Girişimci Can Papuççuoğlu, kurduğu Junction danışmanlık firmasıyla KOBİ’lere marka yolunu açıyor. Papuççuoğlu, Amerika’ya sattığı çarıkların ardından, Ortadoğu’ya waffle satmayı, Türkiye’ye ise markalı domates getirmeyi planlıyor
ımg>Kendi tanımlarıyla ‘S.Ü.T.’ (serbest zamanlı ürün hizmet takımı) ile sağladıkları danışmanlık ve pazarlama sistemini geliştiren girişimci Can Papuççuoğlu, Junction ile yerli ürünlerin yurtdışına açılmalarına destek veriyor. Milliyet.com.tr'de Duygu Erdoğan'ın haberine göre, Gaziantep’in çarık adı verilen ünlü ayakkabılarının Amerika’da tanınmasına aracılık eden Papuççuoğlu, şimdi de Ortadoğu’ya Türk waffle Stop’ı götürdü. Bandita markalı salkım domates üreticisiyle de Türkiye’de domatesi markalaştıracak.
Papuççuoğlu, yaptığı işi KOBİ’lerin, startup ve büyümeye odaklı yatırımcıların isteklerine bağlı olarak yurtiçinde veya yurtdışında büyümelerine, isimlerini duyurmalarına yardımcı bir sistem olarak tanımlıyor. Şirketlerin Junction’ı ağızdan ağza duyduğunu belirten Papuççuoğlu, aktif pazarlamadan daha etkili olduğunu ifade ederek, “Yurtdışında pek çok firma ile çalışma fırsatım da oldu iş hayatımda. O zaman gördüm ki yurtdışında bize bakan insanlar buranın potansiyelini çok iyi bilmiyorlar bunu değerlendirebiliriz dedik. Şirketler bizi buluyorlar” dedi.
Domates marka olur mu?
Junction firmasının danışmalık yaptığı markalardan biri de Bandita. Topraksız tarımla domates üreten firma yakında domatesi ‘Bandita’ olarak satmayı planlıyor. Gelecek yıl tezgahlarda özel kutuda ve kendine ayrılmış alanıyla yer almayı planlayan marka, ‘domates’i unutturmayı hedefliyor. Markanın yurtiçi pazarında büyümek istediğini belirten Papuççuoğlu, “Domatesin bir markası yok. O kadar çok çeşidi var ki alıp beğendiğinizin aynısı bulmak mucize. Siz ürününüzü yapıyorsunuz, hal ya da komisyonculara satıyorsunuz biz de son tüketici olarak ne varsa alıyoruz, eğer müşteri ne istediğini özel olarak söylerlerse, bu halciye gidiyor ve üreticiye ‘bunu bana üret’ demiş oluyor, biz talep yaratma işini baştan çözmek istiyoruz bu şekilde. 6 ay önce başladık, önümüzdeki sene meyvelerini göreceğiz” diye konuştu.
Türk waffle’ı
Papuççuoğlu, Türk waffle markası Waffle Stop’un Türkiye’de genişlemeye devam ettiğini bununla birlikte Ortadoğu’ya da açılacağını söylüyor. Irak’ta ve Dubai’de dükkanlar açan firma bölgeye yayılmak için yatırımlarına devam ediyor. Papuççuoğlu, “Çalışma hayatımda edindiğim bir ağ var. Bu da bize yurtdışındaki çözüm ortaklarımızla bir araya gelme şansı verdi. Gideceğimiz pazarda kimi bulup neler yapabileceğimizle ilgili iyi bir metodumuz var” dedi.
Papuççuoğlu, şirketlerin hangi pazara açılmaya uygun olduğunu belirledikten sonra, potansiyel sahibiyse ilk olarak akıllarına Amerika’nın geldiğini söyledi.
Junction nasıl çalışıyor?
Her firmanın pazar ve büyüme isteğine bağlı olarak bir strateji geliştiren şirket, öncelikle KOBİ ve büyüme isteğinde olan yapıları tercih ediyor. Papuççuoğlu, “Sektöründe en az 10 yıl deneyimli, o alanda çalışmış danışmanlarla şirketlerin ihtiyaçları belirledikten sonra bir çalışma modeli ortaya koyuyoruz. Burada bir ekibimiz var, biz onların adına dışarıdan yönetiyoruz işi, her şirkete göre farklı bir yol izliyoruz ve çalışmaya başlıyoruz. Biz şirketin içinde bir departman gibi hareket ediyoruz tek farkımız içerde ofisleri işgal etmiyoruz” dedi.
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN