Bursa kestanesinden baklava yaptı
Malıçkonak Firma Sahibi Selçuk Eriş, Türk damak tadının gelenekselleşmiş lezzeti baklavayı, Bursa'nın meşhur ürünü kestane şekeri ile buluşturduklarını belirtti.
kobiden.com'dan Zehra Oruç'un haberine göre; Karacabey'in değerli ürünü domatesin dondurmasını yapan Malıçkonak, Bursa kestanesini de geleneksel Türk tatlılarından baklava ile buluşturdu.
Karacabey'in domates ve soğanından dondurma yaparak yeni lezzetler oluşturduklarını söyleyen Malıçkonak Firma Sahibi Selçuk Eriş, mevcut tatlı ürün grubunda da çeşitliliğe gittiklerini ifade etti.
Eriş, Türk damak tadının gelenekselleşmiş lezzeti baklavayı, Bursa'nın meşhur ürünü kestane şekeri ile buluşturduklarını belirterek, "Kestane ve kestane şekeri Bursa'nın önemli değerleri arasında. Kestaneli baklava da Karacabey'in özel tatları arasına girdi. Daha önce bu ürünün Ar-Ge çalışmaları yapılmış, ürün denenmiş, ancak pazara sunulmamış. Kendi bünyemizde ürettiğimiz bu tatlı çeşidinin tanıtımlarına başladık, iddialıyız" diye konuştu.
Eriş, kestaneli baklavayı şubat itibari ile kendi pastanelerinde satışa sunduklarını ifade ederek, bu çeşitte aylık 300 kilo üretebileceklerini bildirdi. Tüm ürünlerinin hammaddesini menşeli tercih ettiklerini söyleyen Eriş, sözlerini şöyle sürdürdü: "Kestaneyi Bursa ve Aydın'dan temin ediyoruz. Bursa kestanesinin nişasta oranı yüksek olduğundan şeker olarak daha lezzetli. Baklava tarifimize daha uygun. Kestaneli baklava için beyaz kestane çeşidini alıyoruz. Kestane şekeri yapan üretici firmalara fason olarak, baklavamıza uygun kriterlerde kestane şekeri haline getirtiyoruz. Belirlediğimiz oranlarda baklavaya kestane şekeri ve ceviz koyuyoruz. Bir tepsi baklava için bir kilo kestane şekeri ve yarım kilo ceviz kullanıyoruz. Diğer ürün gruplarımızda da fıstığımız Antep'ten geliyor. Cevizimizi Bursa, Çanakkale, Ankara'dan, tereyağımızı Van Erciş'ten getirtiyoruz. Tüm klasik baklava ve tatlı çeşitlerini yapıyoruz."
YÜZDE 15 BÜYÜME HEDEFLİYOR
Bu yıl 3 yeni ürünle gıda sektöründeki yerini güçlendireceklerini ifade eden Selçuk Eriş, "Yılsonuna kadar yüzde 15 büyüme hedefliyoruz. Bu sene yeni ürün gruplarımızla markalaşmaya odaklanacağız. Bu yıl ve 2017 yılında satışa ağırlık vereceğiz" diye konuştu.
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN