Bosch, Türkiye yatırımlarına devam ediyor

03.03.2014 - 14:09 | Son Güncelleme :

Bosch Türkiye, yeni yatırımlarını sürdürüyor.

Kriz dönemlerini fırsata çevirmeyi hedefleyen Bosch Türkiye, yeni yatırımlarını sürdürüyor.

Bugüne kadar Türkiye`de 2 milyar euroluk yatırım yapan şirket, 2014 yılında Türkiye`de 135-140 milyon euroluk yatırım yapacağını açıkladı.

İzmir Kalkınma Ajansı (İZKA) ve Alman-Türk Ticaret Sanayi Odası işbirliğiyle yapılanTürk Alman Ekonomi Toplantısı`nda konuşan Bosch Türkiye Temsilcisi Steven Young, Türkiye`deki ekonomik dinamikler göz önüne alındığında krizleri iyi yönetenlerin karlı çıkacağını vurguladı. kobiden.com muhabiri Sedat Alp`in haberine göre; farklı alanlarda nitelikli ürün geliştirmenin günümüz ekonomi dünyasında iş yapmanın vazgeçilmezi olduğunu kaydeden Young, Bosch`un 100 yıldır faaliyet gösterdiği Türkiye`de en büyük yatırım yapan Alman firması olduğuna dikkat çekti. Türkiye`de yatırım yapmaya devam edeceklerini aktaran Young, Bu yıl 135-150 milyon euro arasında bir yatırım öngörüyoruz. Buradaki mevcut durum bizlerin yatırımlarını olumsuz etkilemez. Tam tersine değişimleri iyi yöneten firmalar karlı çıkacaktır. Örneğin 2009 krizinde biz 3 fabrika açtık. Yani iyi yatırımcı işler kötüyken de yatırımını yapar. Önemli olan değişimi yönetebilmektir. Biz de bunu başarabilecek durumdayız ve yatırımlarımızı sürdüreceğiz diye konuştu.
Steven Young, Türkiye`de bugüne kadar 10 binden fazla istihdam yarattıklarını, kendilerini bu ülkede yatırım yapmaya iten şeyin performans olduğunu belirtti.

Ürünlerini 134 ülkeye satıyor

Young şunları söyledi: Bugün Manisa`daki fabrikamızda üretilen kombilerin yüzde 70`i yurtdışına, 134 farklı ülkeye ihraç ediliyor. Avrupa`nın büyümesi gittikçe yavaşlarken, Türkiye gibi gelişmekte olan ülkeler büyüme oranlarını arttırıyor. Tüketim odaklı bir büyüme öngörülüyor. Tıpkı Amazon internet sitesi gibi, tek kitap almadan dünyanın en büyük kitap satıcı olması gibi, rekabetler de ürün bazlı değil, iş odaklı olacak dedi.

Artık yeni pazarlara gidilmeli

Yumurtaları tek bir sepette toplamanın büyük risk taşıdığını, değişik ürünlere, müşterilere odaklanıp, yeni pazarlar bulmaya yönelinse krizlerin daha rahat atlatılabileceğini vurgulayan Young, Bugün Türkiye ihraç ettiği ürünlerin yüzde 40`ını Avrupa`ya gönderiyor. Avrupa`da tüketim yavaşladığı için bu da hatalı. Artık yeni pazarlara, yeni ve kaliteli ürünlerle gidilmelidir diye konuştu. Türkiye`nin her geçen gün yatırımcılar tarafından öne çıktığını vurgulayan İZKA Genel Sekreter Vekili Murat Yılmazçoban ise, İZKA olarak yenilikçi ve istihdam odaklı projeleri desteklediklerini söyledi.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.