Alara, meyve suyuna `Alanar` ile girecek

29.01.2014 - 11:46 | Son Güncelleme :

Türkiye`nin meyve fidanı üreticisi Alara, şimdi ağacını yetiştirdiği meyvelerin suyunu da satacak.

Türkiye`nin en büyük meyve fidanı üreticilerinden Alara, meyve suyu sektörüne giriyor. Toplam 4 bin 500 dekara sahip 15 meyve bahçesinde modern meyve yetiştiriciliği yapan firma, Amerika`da popüler olan Wonderful çeşidi nar nektarı ile piyasaya giriş yapmaya hazırlanıyor. Alara, yılsonuna kadar 200 bin şişe, 2015`te ise 1 milyon şişe nar nektarı üretimi hedefliyor.

Firma, şubat ayında `Alanar` markasıyla Bursa ve İstanbul`da seçkin süpermarket ve kafe-restoranlarda tüketicisiyle buluşturacağı ürün gamını 250 ml, 500 ml, 750 ml ve 1 litre aile boyu olmak üzere cam şişede yüzde 100 doğal, pastörize edilmeden koruyu madde katkısı olmadan sunacak. Son 2 yılda 2 bin tonun üzerinde Wonderful çeşidi nar üretmeyi hedefleyen Alara, bu yıl üretimin dörtte birini meyve nektarı imalatında kullanmayı hedefliyor.

1981 yılından bu yana fidan yetiştiriciliği, meyve üretimi ve meyve ihracatı alanlarında ülkeye çok sayıda patentli ürün kazandırdıklarını anlatan Alara Fidan ve Alanar Meyve AŞ CEO`su Yavuz Taner, Türkiye`de bir ilki gerçekleştirerek dane nardan evde sıkma kadar doğal ve kendi bahçelerinde yetiştirdikleri meyvelerden meyve nektarı üretimine başladıklarını söyledi. kobiden.com muhabiri Zehra Oruç haberine göre; yaklaşık 5 yıldır Ar-Ge çalışmalarını sürdürdüklerini, ilk ürünlerini şubat ayında piyasaya sunacaklarını ifade eden Taner, yaklaşık 4 yıldır yurtiçi fuarlarda ikram olarak sundukları nar nektarının büyük beğeni topladığına değindi. Taner, nar suyu ile başlayan meyve nektarı ve meyve suyu projesini yıl içinde sezon ürünlere göre Japon eriği, özel kayısı çeşitleri, şeftali, posalı elma nektarı ile devam edeceğini ifade etti. Tüm meyve suyu çeşitlerinde meyve liflerini de bulunduracaklarına değinen Taner, Öte yandan fidanlarını Güney Afrika`dan getirttiğimiz patentli çekirdeksiz renkli üzüm çeşitlerimizin de posalı olarak meyve nektarını üreteceğiz. Bu çeşitlerin en büyük özelliği patentli meyvelerden üretilecek olması ve farklı aromalar içermesi. Ürün gamımız, damak tadı Türk lezzetlerine uyumlu olan çeşitlerden oluşacak. Tüm ürünlerimizde meyvelerimizin liflerini de kullanacağız. Bu nektar ve meyve suyu çeşitlerini, yıl içerisinde meyveleri hasat ettikçe, sezonunda piyasaya sürmeyi planlıyoruz diye konuştu.

Kabuğuyla değil danesinden yapılıyor

Amerika`da çok popüler olan Wonderful nar çeşidini meyve nektarı olarak yalnızca iç piyasaya sunacaklarını ve bu sayede yeni bir pazar oluşturacaklarını belirten Taner, Damızlık olarak getirdiğimiz nar fidanlarını çoğaltarak Tarsus, Antalya, Serik ve Manisa-Salihli`deki bahçelerimize diktik. Kendi bahçemizde yetiştirdiğimiz narların büyük bir bölümünü Avrupa ve Uzakdoğu`ya ihraç ediyoruz. Geri kalanları da dondurulmuş dane olarak saklıyoruz dedi.

Taner, şöyle devam etti: Damakta tatlı-mayhoş bir tat bırakan Wonderful nar çeşidimizi cam şişelere hapsederek her yaş gurubunun beğeniyle içeceği bir meyve nektarı haline getirdik. Piyasadaki nar sularının çoğunluğunun, kabuğu ile beraber sıkılması nedeniyle damakta acı bir tat bıraktığını görüyoruz. Bu ürün ise, ayıklanmış olan daneden sıkıldığı için kabuğundaki acıyı meyve suyuna bırakmıyor. Hiçbir ısısal işlem yapmadan üretilmesi nedeniyle doğal nar tanesinin evde sıkılmış meyve nektarından hiçbir farkı kalmıyor. Meyve sularımız, pastörize edilmeden, sıkıldığı gibi en doğal şekliyle tüketiciye soğuk içecek olarak sunuluyor.

Taner, meyve sularının soğuk sıkım sistemi ile üretilmesi nedeniyle 365 gün tüketiciye sunabilecekleri bir düzenek geliştirdiklerini vurgulayarak, bu sayede nar sezonu sona erdiğinde de nar suyu ve nektarı üretimine devam edebileceklerini kaydetti. Bu yıl marka bilinirliği ile piyasada var olup, gelecek yıl üretimlerini artıracaklarının bilgisini veren Taner, yılsonuna kadar 200 bin şişe, 2015`te ise 1 milyon şişe nar nektarı üretimi hedeflediklerini açıkladı. 2 yılda 2 bin tonun üzerinde Wonderful çeşidi nar hasat etmeyi hedeflediklerini ifade eden Taner, bu yıl meyve hasadının yüzde 25`ini meyve nektarı imalatına aktaracaklarını dile getirdi. Taner, ürünü ilk aşamada dirsek teması olan pazarlarda piyasaya sürmeyi planladıklarını ifade ederek, Ürünümüzü, Bursa ağırlıklı olmak üzere İstanbul`daki seçkin süpermarket ve kafelere sunacağız. Üretimi Bursa`daki soğuk hava depolarında gerçekleştireceğiz. Bu alanda kapasite artırımına yönelik yüksek kapasiteli makine yatırımları planlıyoruz dedi.

Bu yıl ihracat hedefi 17 milyon euro

2013 yılında ihracat kanalında hızlı geliştiklerini ifade eden Yavuz Taner, İhracatımızı 3 misline katladık. 2014`te de bu yıla göre kendi bahçe meyve ihracatımız iki katına çıkarmayı hedefliyoruz. Bu artışın kendi bahçelerimizdeki mahsulün artmasına bağlıyoruz. Al-sat çalışmalarında da artan bir müşteri portföyüne sahibiz. Uzakdoğu ve Rusya pazarı gelişen pazarlar. Bunun getirdiği potansiyel artışla beraber hem al-sat hem de kendi ürünlerimiz ile alakalı ihracatı geliştirmeye yönelik projelerimiz de sürdürüyoruz dedi. Geçen yıl 10 milyon euronun üzerinde ihracat gerçekleştirdiklerinin bilgisini veren Taner, bu yıl için 17 milyon euro civarında ihracat hedeflediklerini sözlerine ekledi.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.