1.000 KOBİ hızlı tren yapıyor

20.08.2014 - 15:30 | Son Güncelleme :

Bini aşkın KOBİ trenlerin yerli versiyonu için üretime başlandı

<ımg class="yeniImg" border="0" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf56e4601c04688fbd8a53.jpg">

2023'te 10 bin kilometre hızlı tren hattına sahip olacak olan Türkiye'de bini aşkın KOBİ trenlerin yerli versiyonu için üretime başladı. Kablosundan, tasarım ve motoruna kadar 784 ana parça, başta Ankara OSTİM olmak üzere 23 farklı şehirde ekonomiye kazandırılıyor

Türkiye'de döşenmiş ray uzunluğu 880 kilometreyi bulan yüksek hızlı trenler, yeni bir endüstriyi de beraberinde getirdi. Bugün itibarıyla koltuğundan elektrik aksamına, motorundan aydınlatmasına kadar bine yakın KOBİ Türkiye'nin yerli hızlı trenleri için üretim gerçekleştiriyor. Son 3 yılda bu alanda gerçekleştirilen üretimin ticaret hacmi 3.1 milyar doları aştı. Yerli trenler birkaç yıl içinde raylarda olacak.

Ankara ön planda 

Üretimde en fazla öne çıkan bölgelerden biri ise Ankara OSTİM oldu. TCDD'nin tedarik zincirine kayıtlı bin KOBİ'den 380'i OSTİM'de yer alıyor. Savunma sanayisi ve kümelenme projeleri ile de ön plana çıkan OSTİM, hızlı trene ek olarak yerli metroların da merkezi konumunda. Ankara'nın Batıkent-Sincan ve Çayyolu- Kızılay hatlarındaki metrolar da burada üretiliyor.

Arıza yerliye yaradı 

Ankaralı firmaların başarısı her geçen yıl artış gösteriyor. Hızlı tren açılışında yaşanan elektrik arızası yerli firmalara yepyeni bir üretim alanın daha kapısını açtı. Hazırlanan raporlarda İtalyan firmalardan temin edilen aksamların arızaya sebep olduğu tespit edildi. Bunun üzerine rota yerli firmalara çevrildi. Ankara'da faaliyet gösteren Ulusoy Elektrik firması buradaki boşluğu hızlıca doldurmayı başardı. Türkiye'nin ihracatta en büyük 205'inci firması olan Ulusoy Elektrik Yönetim Kurulu Üyesi Enis Ulusoy, hayata geçirilen dev projelerin yerli endüstriyi ciddi oranda büyüttüğünü söyledi.

Türk şirketlerinin en büyük silahı Ar-Ge

Firmalarının Ar-Ge yatırımları sayesinde dünyada rakiplerinin de açık ara önüne geçmeyi başardığını ifade eden Enis Ulusoy, 700'ün üzerinde çalışanımız ve konularında uzman yaklaşık 75 mühendisimiz ile ürünlerin tasarımını, üretimini ve de satışını gerçekleştiriyoruz dedi.

Yerli trenin tasarımı bitti

Devlet Demiryolları'nın millî yüksek hızlı tren konsept tasarımını uluslararası endüstriyel tasarım ödülleriyle dikkat çeken Hexagon Studio kazandı. Türkiye'de 250 kişiye ulaşan dev bir tasarım ve mühendis kadrosu bulunan firma tren tasarımlarını tamamladı.

İnovasyon turu

Altyapı tamam sıra katma değerde
1. Turist sayısında 32 milyon ile dünyada 6'ncı sıraya yükselen Türk turizminin hedefinde katma değer ekonomisine geçişin yol haritasını hazırlamak var. Hedef, KOBİ'sinden tarım sektörüne kadar 100'den fazla sektörü besleyen turizmi yeni bir lige taşımak. Konuya ilişkin etkin çaba gösteren kurumlardan biri de Ela Quality markası ile tanınan Özak GYO oldu. Orta vadede 5 yeni otel yatırımı planladıklarını ifade eden Ela Quality Resort Hotel Genel Müdürü Tunç Batum, Bugün itibarıyla otel ve altyapı yatırımları iyi bir noktaya geldi. Türkiye'nin yeni nesil turizm atılımı özel sektör, kamu ve STK'ların ortak bir büyüme stratejisi üzerinde birlikte çalışmaları ve geleceği planlamalarıyla sağlıklı gelişecek dedi. üst

Lige çıkacağız

Bu strateji içerisinde şehir, çevre ve turizm bölge planlamalarının bir bütünlük içinde ilerlemesi gerektiğine vurgu yapan Batum şöyle devam etti: Türkiye'nin turizmde en üst lige çıkması için projeler üretiyoruz. Eğitim, nitelikli iş gücü, vergi, maliyet, girdi ve destinasyon konuları bizim için çok önemli. Bu gibi master planların esnek, uygulanabilir teknoloji güdümlü ve hayattan kopuk olmaması için çalışıyoruz.

Otobil 30 bin KOBİ'ye ulaştı

2. OPET Teknoloji ve Otomasyon Satış Müdürü Eren Tunç, Otobil uygulaması ile KOBİ'lere birçok fırsat sunduklarını söyledi. Otobil sisteminin Türkiye genelinde OPET'in yapmış olduğu satışların ortalama olarak yüzde 24'ünü oluşturduğunu belirten Tunç, Şu anda 30 binin üzerinde müşteri, yaklaşık 400 bin araca sahada hizmet veriyoruz. Tekirdağ'dan başlayıp Anadolu'nun en ücra köşesine kadar uzanarak en küçük işletmelere kadar gittik. 2013'te 8.300 nokta ziyareti yaptık ve sonucunda 2500 kontrat imzaladık. 2014 Temmuz itibarıyla ise 16 bin noktaya ziyaret ederek 4.000 kontrata ulaştık dedi.

Haftanın fırsatı

Kalkınma ajansı girişimci arıyor
2013'te kalkınma ajansları bin 685 projeye 635 milyon liranın üzerinde destek sağladı. Bu rakam 2012'de 353.9 milyon lira olmuştu. Ekonomi Bakanlığı, 2014'te 2 bin Ar-Ge projesine 499 milyon TL'lik kaynak aktarmayı hedefliyor. Yenilikçi projelerin destek sürecinde avantajlı olduğu ifade ediliyor.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.