Migros Şok´u satıyor!

06.06.2011 - 16:53 | Son Güncelleme :

Migros, indirim marketi Şok`u satmak için düğmeye bastı

Migros, indirim marketi Şok`u satmak için düğmeye bastı. <ımg hspace="10" vspace="5" align="right" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf880e601c04688fbeb1d7.jpg">BİM`in Aldi`den transfer ettiği Dieter Brandes`i danışman olarak alan firma, Şok marketlerini BİM konseptine dönüştürüyor.

Ülker´in Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker´in sahibi olduğu Gözde Finansal Hizmetler´in indirim marketi Şok´a talip olmasıyla Migros dönüşüm için düğmeye bastı. Firma, soft discount denen farklı markaların indirimli fiyatlarla satıldığı Şok´u, hard discount denen private label ve market markalı ürünlerin satıldığı BİM konseptine dönüştürüyor.

YATIRIMCI DA BİLGİLENDİRİLDİ

MİGROS HİSSELERİNDEKİ SON DURUMU ÖĞRENMEK İÇİN TIKLAYIN...

Sabah´ın haberine göre, mağazalardan rafları ve marka sayısını azaltıp ihtiyaç olan ürünleri marketlerinde bulundurmaya başlayan Şok´ta operasyon hızla devam ediyor. İstanbul´da dolaştığımız Şok marketlerinin çalışanları, Merkezden bize hard discount denen bir konsepte geçtiğimiz bilgisini verdiler. Son 1.5 aydır marketlerdeki raflar ve ürün çeşitleri azaldı. Daha fazla indirim yapacağımız bir formata dönüyoruz diye anlattılar.

Migros´un 2011 ilk çeyrek yatırımcı raporlarında da bu dönüşümden bahsediliyor. 2011 1. Çeyrek Yatırımcı sunumunda Şok formatı indirimli mağazacılık konseptinde yeniden konumlandırıldığından diğer formatların altında performans sergiliyor. Ürün portföyü sadeleştirildi. Mağaza tasarımı ve raflar sadeleştirildi denildi. Öyle ki yeni formata uygun olmayan lokasyonlardaki marketler de kapatılıyor. 2011 ilk çeyreğinde 30 adet Şok mağazasını indirimli mağazacılık konseptine uyum sağlamadığından dolayı kapattı. Bu arada Bizim Toptan Marketler ile tedarikçisi olduğu müşterileri kızdıran Ülker´in ŞOK´u alırsa piyasadan tepki görmesinden çekindiği konuşuluyor.

2011´in birinci çeyreği itibariyle Şok marketlerinin sayısı bin 259´a ulaştı. Bu yılın ilk çeyreğinde 32 yeni mağaza açılırken 30 mağaza ise indirim mağazacılığı konseptine uymadığı gerekçesiyle kapatıldı.

Mağaza dönüşümünün 2011´in üçüncü çeyreğinde tamamlanması hedefleniyor.

Migros´un ikinci hamlesi ise BİM´in Alman hard discount markası Aldi´den transfer ettiği Dieter Brandes´i danışman olarak şirkete alması oldu. BİM´den ayrıldıktan sonra kendi ülkesinde danışmanlık yapan ve BİM´in sistemini kuran adam olarak bilinen Brandes, danışmanlığı Almanya´dan veriyor. Bu arada Brandes´in ŞOK´un danışmanlığını kabul etmek için, Şok hard discount olacaksa gelirim şartını ileri sürdüğü belirtiliyor.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4197 Değişim: 0,25%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,3362 Değişim: 0,29%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.843,41 Değişim: 0,32%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.