Makro, Avrupa’ya açılmak için İstanbul’a geldi

07.06.2011 - 10:52 | Son Güncelleme :

11 ilde 148 mağaza ile hizmet veren Makro, Avrupa’ya açılış kapısı olarak gördüğü İstanbul’da ilk mağazasını 4 Haziran Cumartesi günü tüketicilerin hizmetine açıyor. Anadolu markası olarak yola çıkıp Türkiye’nin en büyük 6’ıncı perakende grubuna dönüşen Makro, 2011 yıl sonunda 1 milyar TL ciro hedefliyor.

5 yılsonunda cirosunu 4 milyar TL’ye çıkararak 4 kat büyüme planlayan Makro’nun 2023 yılı büyüme hedefi, Türkiye’nin 1 numaralı perakende markası olmak.

1990 yılında Ankara Keçiören‘de 2 küçük market ile yola çıkan Kayserili Songör ailesi, bugün Türkiye’nin en büyük perakende gruplarından birini yönetiyor. İlk mağazası 1991’de açılan ve sektörde “Ankara” markası olarak tanınan Makro, bugün 11 ilde 148 mağazaya sahip. Anadolu’da başlayan perakende yolculuğunu bugün ulusal marka statüsüyle sürdüren ve uluslararası marka olma yolunda ilerleyen Makro, sektördeki 20. yılını İstanbul’da açacağı ilk mağazasıyla taçlandırmaya hazırlanıyor.

55 bini aşkın zengin ürün çeşidiyle mağazacılıkta yeni bir tarz ve alışkanlık yaratmayı amaçlayan Makro, İstanbul’un en büyük ilçesi olan ve konut projelerinin yeni çekim merkezi haline gelen Bağcılar’daki mağazasını tanıtmak ve yeni yatırım hedeflerini paylaşmak üzere bir basın toplantısı düzenledi. Makro içinde gerçekleşen toplantıya Makro Yönetim Kurulu Başkanı Şeref Songör ve Makro Genel Müdürü Mehmet Songör ev sahipliği yaptı.

Türkiye’nin en büyük 6. perakende grubu olan Makro’nun Yönetim Kurulu Başkanı Şeref Songör, İstanbul’daki ilk Makro mağazasını “Anadolu’dan Avrupa’ya açılan ilk durak” olarak tanımlıyor. Yerel marka olarak başlayıp pek çok ulusal markayı gölgede bırakan Makro’nun yeni İstanbul mağazasının ölçeği ve kapasitesi, markanın hedefleri ve rekabetçi yapısı hakkında önemli ipuçları barındırıyor. Zira 3 bin metrekarelik Bağcılar Makro mağazasında 55 bini aşkın ürün çeşidi, aylık 250 ton kapasiteli et işleme tesisi, outlet manav ve 240 araç kapasiteli otopark bulunuyor.

Yaklaşık 100 çalışanın istihdam edileceği Makro’nun açılışından itibaren geçekleştirilecek kampanyalarla tüketicinin alışverişte harcarken kazanması amaçlanıyor. Makro’nun açılışa özel gerçekleştireceği “Makro’dan 1 Milyon Hediye Kazı Kazan Hemen Al Kampanyası”yla da 10 milyon TL değerinde hediye dağıtılacak. Makro yıl içinde düzenleyeceği farklı kampanyalarla ve rekabetçi fiyat uygulamalarıyla müşterilere sürprizler yapmaya ve indirimler sunmaya devam edecek.

Makro 5 yılda 4 kat büyüyecek Makro 5 yılda 4 kat büyüyecek

2010’da 790 milyon TL’lik net ciro yapan Makro, 2011’de ciroda 1 milyar TL’nin üzerine çıkmayı hedefliyor. Fortune Türkiye’nin en büyük 500 şirket araştırması 2009 yılı verilerine göre ciro sıralamasında ilk 100 firma arasında yer alan Makro, 2011 sonuna kadar İstanbul’da 15, Türkiye genelinde 170 mağazaya ulaşmayı planlıyor.

2011 yılı için belirledikleri 80 milyon TL’lik yatırım bütçesinin 30 milyon TL’sini İstanbul’a ayırdıklarını belirten Şeref Songör, Türkiye’de perakende ticaretinin üçte birinin gerçekleştiği İstanbul’a gelmenin kendileri için bir dönüm noktası olduğunu söylüyor. 2023’te Cumhuriyet’in 100. yılında Türkiye’nin 1 numaralı perakendecisi olacaklarını ifade eden Şeref Songör, Makro’nun 5 yıllık büyüme hedeflerini de şu şekilde açıkladı:

“Önümüzdeki 5 yılda ciromuzu 4 milyar TL’ye yükseltmeyi hedefliyoruz. Yatırım bütçemizi 500 milyon TL’ye, 148 olan mağaza sayımızı 450’ye yükseltmek için çalışıyoruz. Bugün yılda 70 milyon müşteriye hizmet veriyoruz, bu sayıyı 5 yılda 250 milyona çıkarma hedefindeyiz. 4 bin 350 çalışan ile Türkiye’de istihdamda 39’uncu sıradayız. 5 yılda istihdamımızı 15 bine çıkarmayı planlıyoruz.”

Müşteri memnuniyetinde 1 numara

İstanbul’daki ilk Makro mağazasını, yükselişlerinde “önemli bir kilometre taşı” olarak adlandıran Makro Genel Müdürü Mehmet Songör ise başarılarını “müşteri patrondur” anlayışına borçlu olduklarını söylüyor. 2011 Uluslararası 2. Gıda Zirvesi Müşteri Memnuniyeti Ödülü sahibi olan Makro’nun felsefesi “kaliteli ürünleri uygun fiyata tüketiciye ulaştırma” üzerine kurulu. Çalışan memnuniyetinde de Türkiye’nin öncü kuruluşları arasında yer alan Makro, 2011’de Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı tarafından “Ankara’da sigorta prim borcu bulunmayan ve en fazla engelli sigortalı istihdam eden” ilk 5 şirketten biri seçildi.

Alışverişte yeni bir dönem başlatmayı hedefleyen Makro’nun bugün Ankara, Antalya, İstanbul, Kayseri, Kırıkkale, Konya, Karaman, Malatya, Mersin, Samsun ve Amasya’da mağazaları bulunuyor. Türkiye’nin markası olarak 7’den 70’e herkesi kucaklayan Makro, perakende sektöründe önemli bir boşluğu doldurma hedefiyle büyümeye devam ediyor.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4202 Değişim: 0,26%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,3223 Değişim: 0,25%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.844,62 Değişim: 0,36%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.