KOBİ'ler için büyüme stratejisi

15.10.2014 - 12:16 | Son Güncelleme :

Küçük ve orta ölçekli sanayinin güçlenmesi için Büyüme Strateji

<ımg class="yeniImg" border="0" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf5279601c04688fbd7351.jpg">

Küçük ve orta ölçekli işletmeleri kapsayan kobiler bir ülkenin sanayi ve iş hayatının temel öğesini oluşturmaktadır. Günümüzde tüm ülkeler küçük ve orta ölçekli sanayinin güçlendirilmesine ve onların rekabet güçlerinin arttırılmasına yönelik yeni arayışlar içerisine girmişlerdir. Bu arayışlara çözüm getirebilecek stratejilerden biri büyüme stratejileridir.


dinamikkobi.com.tr'nin haberine göre; Büyüme stratejileri iki şekilde uygulanmaktadır. Birincisi; var olan işin tanımını değiştirerek uygulanacak olan büyüme stratejisidir. İşletmenin ürettiği mal ve hizmetlere yeni mal ve hizmetlerde bulunması ve faaliyette bulunduğu pazarlara yeni pazarlar eklemesi, mevcut üretim ve operasyon faaliyetlerine yenilerinin eklenmesi şeklindedir. İkincisi; Var olan işin tanımını değiştirmeden, faaliyetlerin hızını ve etkisini değiştirerek büyüme stratejisidir. İşletmenin var olan ürünlerde kullanım geliştirmeleri yapması, yeni pazara girmeden, var olan pazarlara daha etkin girişimler yapması, kapasitesinin arttırılması şeklindedir.

Büyüme amaçları işletmelerde farklı şekillerde kendilerini göstermektedir. İşletmeler imkânları doğrultusunda rakip işletmeleri satın alma yoluna giderek veya bu işletmelerle birleşerek büyüme sağlayabileceği gibi, faaliyet alanlarını farklılaştırma, yeni pazarlar arayıp bulma gibi çeşitli stratejiler belirleyerek de büyüme yoluna gidebilirler. Belirsizliklerin ve çalkantıların arttığı günümüz iş dünyasında büyümeyi gerçekleştirmek ve sürdürmek, değer yaratıcılığı, çeşitlendirme, şirket birleşmelerine ve satın almalara gitme, servisleri mükemmelleştirme, dayatmaları kırma ve sanal değer zincirinden yararlanma gibi yetkinlikler gerektirmektedir.

Her firma büyümek için kurulur ancak bazıları bu hedefe ulaşabilir. Hedefin gerçekçi olması ve şirketim tüm birimlerince algılanması ve kaynak kullanım hedeflemesi başarının anahtarıdır. Değişime daha iyi hazırlanmış, yeni pazarlara açılan ve gelecekte de başarısını sürekli kılan esnek bir kurum olabilmek; stratejik yönetim anlayışını benimseme ile kısa ve uzun vadeli stratejilerin belirlenmesi süreçlerinden geçmektedir.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.