Gıda Sektörü: Rusya'daki krizi fırsata çevirin
Rusya’nın başkenti Moskova’da Prodexpo-2015 Uluslararası Gıda Fuarı düzenlendi
<ımg class="yeniImg" border="0" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf49f0601c04688fbd38aa.jpg">
Rusya’nın başkenti Moskova’da Prodexpo-2015 Uluslararası Gıda Fuarı düzenlendi. Fuara Türkiye’den 40 firma katıldı.
Moskova’da düzenlenen Prodexpo-2015 Uluslararası Gıda Fuarı'nda Türk firmalara ilgi büyüktü. Cihan Haber Ajansı’na (Cihan) konuşan Türk iş adamları Ukrayna’dan kaynaklanan krizin oluşturduğu dönemin iyi değerlendirmesi gerektiğini düşünüyor.
Çay üretimi yapan Beta Tea şirketi Başkan Yardımcısı Ekrem Uğur 1994 yılından itibaren Rusya piyasasında faaliyet gösterdiklerini söyledi. Uğur, “2001 yılında Moskova’nın Elsktrostal semtinde üretime başladık. Fabrika olarak faaliyet gösteriyoruz. Şu anda Rusya’da şubeleşmeye başladık. Rusya’nın 9 kentinde şubemiz var. Çayı Rusya geneline gönderiyoruz. Bağımsız Devletler Topluluğu (BDT) ülkelerinde birer fabrikamız var. Çayı Srilanka, Hindistan ve Kenya’dan alıyoruz. Kriz biraz etkiler, ama burada çok krizler de gördük. Bu krizde bir kısım firmalar kaybediyor, çoğu da fırsata çeviriyor.” dedi.
İstanbul İhracatçı Birlikleri (İİB) Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Burhan Başar, “İİB olarak her sene Prodekspo fuarını biz düzenliyoruz. Bu sene de 21 katılımcı firmayla 600 metrekarelik alanda firmalarımızı buraya getirdik. Türkiye’den 10 tane bağımsız firmamız var. Toplam 31 firmayla bu fuara katıldık. Geçen yılla kıyaslamada fuara katılımda biraz düşüş hissediyoruz. Ukrayna’dan kaynaklanan krizi fırsata çevirmek lazım. Rusya’nın şekerleme ve çikolata olarak 3,5 milyar dolar olarak ithalatı var. 1,8 milyar doları Avrupa, 600 milyon doları Ukrayna, 200 milyon doları da Amerika’dan geliyordu. Yanı 2,6 milyar dolarlık ürün sadece bu 3 bölgeden geliyordu. Üçü de Rusya’nın yaşadığı kriz bölgesi. Bizler de Türkiye olarak 45 milyon dolarlık ihracatımız var. Yani toplam ithalatının yüzde 1,5. Dolayısıyla Türkiye’nin önünde bu fırsatlar var. Ruble düşüşü nedeniyle insanlarda biraz güvensizlik var. Rusya pazarı büyük ve önemsenmesi gerektiğine inanıyorum. Rusya’da şuanda asıl sorun siyasi krizden ziyade güven. Müşteri paranın ne olacağına güvenemiyor.” değerlendirmesinde bulundu.
Elit Çikolata ve Şekerleme San.A.Ş temsilcisi Cem İsmail İmren de, “Rusya pazarında 2 yıldır çalışıyoruz. Rusya’nın her bölgesine yayılmak istiyoruz. Şu anda Rusya’da satış aşamasındayız. Krizin fırsat olduğunu düşünüyoruz, o yüzden fuara geldik. Bu yönde adımlar atıyoruz. Rusya’ya, firmamıza ve ürünlerimize de inanıyoruz. Rusya’ya yerleşmek lazım.” dedi.
ımg>
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN