Fıstığımız bol oldu
Projenin 5 yıl olarak planlanan ikinci etabında hedef daha fazla sayıda çiftçiye ulaşmak
<ımg class="yeniImg" border="0" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf535c601c04688fbd786e.jpg">
Nestlé DAMAK ile TEMA Vakfı’nın 2011 yılında başlattığı, Antep fıstığı üretiminde kalite ve verimliliği artırmayı amaçlayan Fıstığımız Bol Olsun projesinin birinci etabının sonuçları açıklandı.ımg>
Proje ile ağaç başına verimlilikte yüzde 49 artış sağlanırken, çıtlama oranında yüzde 24’lük artış sağlandı. Komşu bahçelere göre verim artışı dekar başına ortalama yüzde 123 olarak gerçekleşti. Projenin 5 yıl olarak planlanan ikinci etabında ise en önemli hedef daha fazla sayıda çiftçiye ulaşmak.
Projede bugüne kadar 336 dekar alana sahip 23 bahçede teorik ve uygulamalı eğitimler, hastalıklarla ve zararlılarla mücadele, erozyonu önleme, yeni bahçelerin tesisi gibi çalışmalar gerçekleştirildi.
Fıstığımız Bol Olsun projesi hakkında bilgi veren Nestlé Türkiye Çikolata ve Şekerleme Grubu Genel Müdürü Oben Akyol, Nestlé’nin bu projeye çok önem verdiğini belirterek, “ TEMA Vakfı ile birlikte yürütülen Fıstığımız Bol Olsun projesi de bu kapsamda gerçekleştirdiğimiz bir çalışma” diye konuştu.
Projeye yönelik paylaşımlarda bulunan TEMA Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Deniz Ataç; “Projemizin temel amacı, toprak üretkenliğini bozmadan tarım ekosistemindeki tüm bileşenleri dikkate alarak fıstık veriminin ve kalitesinin artırılmasıdır. Fıstık üretiminin alışagelmiş yöntemlerle yapıldığı bölgede büyük bir bilgi birikimi ve deneyimi bulunuyor. TEMA Vakfı olarak, bu birikimin üreticilere aktarılması ve teknik bilginin sahada kullanılabilir hale gelmesine aracılık etmek amacındayız. Tarım teşkilatı, araştırma kurumları ile üreticiler arasında köprü kurmaya çalışıyoruz” diye konuştu.
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN