FİSKOBİRLİK çikolata sektöründe iddialı

01.04.2015 - 09:56 | Son Güncelleme :
FİSKOBİRLİK çikolata sektöründe iddialı | Sektör Haberleri

Fındık Tarım Satış Kooperatifleri Birliği (FİSKOBİRLİK) iştiraklerinden Entegre Fındık İşleme Tesisi (EFİT) AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Levent Ağca, FİSKOBİRLİK'in çikolata sektöründeki payını her geçen yıl daha da artırdığını söyledi

Ağca, birliğin yeniden yapılandırma süreci kapsamında EFİT'te de anlayış ve pazar hedefi değişikliğine gidildiğini belirtti.

EFİT'in klasik kakaolu fındık kreması ve fındık ezmesinin yanı sıra butik çikolata üretimine yöneldiğini vurgulayan Ağca, son yıllarda yapılan yatırımlarla "FİSKOBİRLİK" markasının sektörde önemli gelişmeler gösterdiğini aktardı.

Haberin Devamı

Birliğin, uluslararası büyük sermayeli firmalarla pazarda mücadele etmesinin mümkün olmadığına, böyle bir hedeflerinin de bulunmadığına işaret eden Ağca, "O uluslararası büyük sermayelerin yönlendirdiği firmalarla rekabet etmek çok zor. Amacımız da bu değil zaten. Biz onların büyüklüğünü bir yerde kabul ediyoruz ancak ürettiğimiz ürünlerle de pazarda önemli bir yere sahip olma arzusundayız. FİSKOBİRLİK'in geçmişte tanımlanan görevlerinden sıyrılıp tekrar sektörde iyi yerlere gelmesini istiyoruz" dedi.

Ağca, FİSKOBİRLİK'in butik çikolata sektöründe iddialı olduğunu, bunun için yeni yatırımlar ve ürünlere yöneldiklerini dile getirerek, "Kendi tarzımızda 'butik çikolata' diyebileceğimiz bir yapılanmaya gittik. Bunun için yeni yatırımlar yapıyoruz. Mevcut ürünlerimizin yanı sıra yeni ürünler üzerinde Ar-Ge çalışmalarımız tamamlandı. 6-7 çeşit çikolata daha piyasaya sunacağız" ifadesini kullandı.

Birliğin çikolata sektöründeki payını her geçen yıl daha da artırdığını belirten Ağca, "Birkaç yıl öncesine göre çok çok iyiyiz. Yeni yatırımlarla da büyüyoruz. İnsanlar artık 'kaliteli çikolata nereden alırım' dediklerinde akıllarına 'FİSKOBİRLİK' markası da gelmeye başladı" diye konuştu.

"Yüzümüzü yenilemek zorundayız"

Levent Ağca, ürünlerin ambalajlarının değişimiyle ilgili de bir proje başlattıklarını vurgulayarak, şunları aktardı:

Haberin Devamı

"Ambalajlarda değişikliğe gidiyoruz. Yüzümüzü yenilemek zorundayız. Türkiye'deki tüketici algısı değişiyor. Dönemsel olarak farklılıklar yaşanmakta. Ambalajlar satışta çok önemli. İnsanlar daha albenisi olan ürünleri tercih ediyor. Biz de buradan yola çıkarak fındık ve butik çikolata ambalajlarımızı değiştireceğiz. Eylül ayında krema grubunda ise kendi tescilli ambalajlı ürünlerimiz satışa sunulacak."

Ağca, bal ile fındığın karışımından bir ürün yapımı için Ar-Ge çalışmaları başlattıklarını ifade ederek, "Buradaki tek sorunumuz iki ürün arasındaki nem farkı. Bal ile fındık arasındaki nem farkı çok yüksek. Bu konuda baldaki nem oranının belli seviyeye çekimi için bir üniversite ile ortak çalışma içine girdik. Eğer baldaki nem oranını fındığa yaklaştırabilirsek ürünümüzü piyasaya sunacağız. Ar-Ge çalışmalarımız sürüyor. Proje biraz zaman alacak" dedi.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.