Adım adım perakende sektörünün dijital dönüşümü

20.07.2017 - 14:46 | Son Güncelleme :
Adım adım perakende sektörünün dijital dönüşümü | Sektör Haberleri

Fiziksel ve online mağazacılığın iç içe geçtiği son yıllarda önde gelen perakende şirketleri müşteri deneyimini geliştirmek için dijital dönüşüme ayak uydurmaya başladı.

Dünyadaki önemli sektörlerin başında bulunan perakende sektörü, ülkemizde de devrim niteliğinde dönüşümlerden geçiyor. Teknolojik altyapıların ve dijital süreçlerin birbirine entegre edildiği perakende sektörü, zengin seçenekleri ile müşterilerine daha kaliteli hizmet sunmanın yeni yollarını keşfediyor.

ADIM ADIM DİJİTAL DÖNÜŞÜM

Perakende sektöründeki son trendleri mağazalarında uygulayan ve dijital dönüşüme geçen markalar daha kaliteli iş süreçleri ile birlikte müşterilerle buluşuyor. Online mağazacılığın güçlendirilmesini hedefleyen markalar bunu desteklemek için fiziksel mağazaları içerisine kiosklar kurarak mağazalarda bulunmayan ürünleri bu kiosklar üzerinden müşterilerin temin etmesini sağlamaya çalışıyor. Kullanıcı dostu kiosk arayüzleri kullanımını geliştirmeyi planlayan perakende markaları, sipariş verilen ürünlerin iki gün içerisinde müşteri ile buluşmasını hedefliyor.

Haberin Devamı

OMNİ-CHANNEL PROJELERİ BİRBİRİ ARDINA GELİYOR

Dijitalleşme yatırımlarını artıran şirketler arasında yer alan önemli giyim markaları, mağazalarda çeşitli dijital uygulama ve oyun kioskları ile daha eğlenceli ve pozitif deneyimi güçlendirici mağazalarını hayata geçirmeyi planlıyor. Bunun yanında ödeme konusunda da dijitalleşme süreci gereği ödeme noktaları ve kasaların yerini pos cihazı ve tablet ikilisinin alacağı ve müşterilerin reyon içerisinde ödeme yapma kolaylığı yaşayabileceği belirtiliyor. Büyük perakende mağazaları için omni-channel projeleri dijitalleşme sürecinde önemli yer tutuyor. Çoklu kanallardan müşteri ile iletişim kurmayı hedefleyen markalar, müşterilerine pek çok platformdan seslenmeyi planlıyor. Fiziksel mağaza, online mağaza, mobil uygulamalar ve sosyal medya üzerinden alışveriş yapma imkanı sunan mağazalar, çoklu kanal projeleri için hatrı sayılır bütçeleri gözden çıkarıyor.

Haberin Devamı

LOKASYON BAZLI VE ANLIK MÜŞTERİ HAREKETLERİNE ODAKLANILIYOR

Müşteri hareketlerinin anlık olarak takip edilmesine dayalı sistemler ise önemli markaların yeni nesil dijital projeleri arasında önemli bir yer tutuyor. Lokasyon bazlı pazarlama çalışmalarının yanında mağaza içi müşteri takibi ve ürün pazarlaması da çok kanallı mağazacılık çalışmalarının en verimli projeleri arasında yer alıyor. Dijital kabin projeleri de yeni nesil mağazacılıkta önemli bir çığır açacağa benziyor. Mağazalarda kabin içerisinde kullanılması planlanan kiosklarda, müşterilerin ürünün farklı bedenlerini satış danışmanlarından talep etmesi ve ürün hakkında tüm bilgilere anında ulaşabilmesi hedefleniyor.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4334 Değişim: 0,29%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,3266 Değişim: 0,26%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.840,77 Değişim: 0,23%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.