2014′ün turizm trendleri

11.12.2013 - 15:43 | Son Güncelleme :

Köfteoğlu, çalışmalardan elde edilen veriler doğrultusunda, 2014′ün başlıca 12 turizm trendini sıraladı

Turizm Yazarları ve Gazeteci Derneği’nin (TUYED), araştırmalarına göre, 2014’ün 12 temel turizm trendlerinde “tatil anneleri, millennial kuşağı, glampingler, otel odalarının günübirlik ofise dönüşmesi, nehir turu ve kişiye özel rehberlik” kavramları öne çıkacak.

TUYED Başkanı Kerem Köfteoğlu yaptığı yazılı açıklamada, 2014’te dünya turizminde bir toparlanma olacağını belirterek, “Turizmde yaşları 18-30 arasında değişen gençlerin yanı sıra, yaşlılara yönelik ürün ve hizmetlere de tanık olacağız. Türkiye’yi, iklimiyle fiyat/kalite dengesini önemseyen turist, İstanbul’u ise iki kıta arasında denizaltından yolculuk deneyimi yaşatan Marmaray’ı merak eden gezginler tercih edecek” dedi.

Köfteoğlu, TUYED Ar-Ge Birimi’nin gezi ve tur bilgileri veren dünyaca ünlü kurum ve kuruluşların yayınlarını tarayarak, “2014′ün başlıca 12 turizm trendi”ni belirlediğini söyleyip “Seyahat danışmanlığının yerini Twitter, Facebook alacak,  sosyal medya kanaat önderi olacak. Tüketici herşeyi, anında ve en ucuza yapabildiği ürünleri isteyecek. Klasik pazarlama yerini mobil pazarlamaya bırakacak. kobipostasi.net`in haberine göre; Avrupa yerine Afirika’ya gitmek moda olacak. Ayrıca eko hosteller de rağbet görecek” diye ekliyor.

2014′ÜN BAŞLICA 12 TURİZM TRENDİ

Köfteoğlu, çalışmalardan elde edilen veriler doğrultusunda, 2014′ün başlıca 12 turizm trendini şöyle sıraladı:

Kişiye özel rehberlikler yaygınlaşacak

Özel gezi rehberleri piyasası internette giderek canlanıyor ve klasik gezi rehberlerine alternatif olarak gelişiyor. Bunlar, Ruh ikizlerini buluşturup birbiriyle öneri alışverişinde bulunmasını sağlıyor. Restorandan mağazalara, kulüpten özel yerlere kadar yaklaşık 30 öneriyi içeren klasörler hazırlayıp iletişimlerini internet ve cep telefonları aracılığıyla yapıyorlar.

Millennial  kuşak gezecek

1980-2000 yılları arasında doğan, günümüzde yaşları 18 ila 30 arasında değişen kesim “Millennialler” olarak tanımlanıyor. Arkadaşları veya organize turlarla, şehir şehir  konser ve benzer etkinliklere katılmaya can atıyor. Bunlara yönelik hazırlanacak turlar rağbet görecek.

Yaşlılara yönelik tesisler artacak

‘Dur-durak bilmez’ olarak kabul edilen yaşlıların dünya çapındaki sayısı 1,5 milyar kişi olarak tahmin ediliyor. Müşteri ilişkileri konusunda son derece hassas olan bu kesim, kötü hizmete asla tahammül etmiyor. Kalabalıktan hoşlanmayan ve iyi para harcayan yaşlılara yönelik tesislerin sayısı artacak.

Yaratıcı turizm büyüyecek

Özgünlük, otantik ve deneyimleri buluşturan seyahatler ‘yaratıcı turizm’
olarak anılıyor. ‘Yaratıcı turizm’ deneyimine katılan aktif gezginler, gittikleri yerin halkıyla etkileşime girip, kültür alışverişte bulunuyor.

‘Tatil anneleri’ yeğenlerini tatile çıkaracak

Profesyonel bir işi olan ama çocuğu olmayan hala ve teyzeler yeğenlerini alıp tatile götürecek. Harcama gücü yüksek olan, yeğenlerinin bir anlamda ‘tatil annesi’ olmayı göze alan bu kesime yönelik özel turlar düzenlenecek.

Oteller günübirlik ofislere dönüşecek

İş dünyasının yoğun insanları arasında, otel odalarını günübirlik ihtiyaçlar için kullanma eğilimi hız kazanacak. Otel odalarını yüzde 70’e varan cazip fiyatlardan günübirlik kullanacak olan iş dünyasının insanları, burada dinlendikten sonra yoğun tempolarına başlayacaklar.  
Şehir turizminin yıldızı parlayacak: İstanbul mevcut turistik değerlerinin yanı sıra, iki kıta arasında deniz altından yolculuk deneyimi sunan Marmaray sayesinde daha da cazip hale gelecek. Dünyada ise ağırlıklı olarak 15 ila 40 yaşındaki kesime hitap eden temalı kentler geliştirilecek.

Yeni bloklar çok konuşulacak

Dünyada tek kutupluluğa karşı gelişen yeni bloklar turizmde de belirleyici olacak. Önceki yıllarda sıkça duyduğumuz BRICS bloğuna Sri Lanka, Endonezya, Malezya, Meksika ve Arjantin’den oluşan SLIMMA ile yine Meksika, Malezya, Endonezya, Nijerya ve Tayvan’ın oluşturduğu MMENT bloğunu çok konuşacağız.

Teknoloji belirleyici olacak

Bilgi teknolojilerindeki hızlı değişim turizmde hem işletmeler hem de tatilci cephesindeki tüm gelişmelerde belirleyici bir rol oynayacak. Sosyal medyadan her alanda yararlanılacak. Seyahat danışmanlığının yerini Twitter, Facebook alacak ve sosyal medya baş köşeye oturacak.  Klasik pazarlama yerini mobil pazarlamaya bırakacak.

Molalarda masaj rağbet görecek

Otel veya bir kongre merkezinde toplantıya katılanlar, toplantılara ara verilen molalarda sağlıklarını iyileştirip rahatlamak istiyor. Bu eğilim toplantı aralarında hem de havalimanlarında kısa süreli masaj hizmetlerini yaygınlaştıracak.

Glamping’ler daha da öne çıkacak

Glamping, İngilizce ‘Glamourous’ (göz kamaştırıcı) ile ‘Camping’ (kamp) kelimelerinin bileştirilmesiyle ortaya çıktı. Lüks otel odasını aratmayan bu özel çadırlar, harcama gücü yüksek, açık hava konseri ve diğer etkinlikleri seven kesimin ihtiyaçları dikkate alınarak hazırlanıyor.

Nehir turları gözde olacak

Gemideyken suyla yakın temasta olmak, karadayken ise birbirinden güzel manzaraları yerleri gezmek isteyenler nehir turlarına katılacak. Volga, Ren, Seine, Tuna, Mekong, Yangtze, Amazon, Kwai ve Duoro en gözde nehirler olarak karşımıza çıkacak.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4324 Değişim: 0,29%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2782 Değişim: 0,13%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.835,64 Değişim: 0,04%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.