Yerli Jeanler Global Marka Yolunda
Büyük bir potansiyelin olduğu iç pazarın cazibesine karşın, uzun vadeli başarı için `global marka` olmanın gerekliliğine inanan yerli jean firmaları, Avrupa ve Amerika pazarında `tutunma`nın çabası içinde.
ABD`de kişi başına 3.5 metre, Avrupa`da ise 2.5 metre jean kumaşı kullanılırken, sadece 60 santimetre yani yarım jean`in düştüğü Türkiye, 500 jean firmasının mücadelesine tanıklık ediyor. Uzun vadeli başarılar için, iştah kabartan iç pazarda başarılı olmanın yetmediğini gören yüzde 100 yerli firmalar, ya Avrupa ve Amerika pazarında da boy gösteriyorlar ya da bunun hazırlıklarını sürüyorlar. Türkiye`nin en büyük entegre blue jean fabrikasında üretim gerçekleştiren Mavi Jeans`in Genel Müdürü Nurettin Kantarelli, Türkiye pazarında sadece kısa vadeli başarıların yakalanabileceğini belirterek, `Uzun vadeli başarı için markanın global olması gerekiyor. Global olmak için de, Doğu Bloku ülkelerinde satılmak yetmiyor. Avrupa ve Amerika pazarında markayı kanıtlamak gerekiyor` diyor. Mavi Jeans`i global pazarda test etmek üzere dört yılda yurtdışında 2 milyon 700 bin adet satış noktasına eriştiklerini söyleyen Kantarelli, 2001`de 75 milyon dolarlık ihracat hedeflediklerini söylüyor. Uluslararası pazarda marka olarak yer almayı hedefleyen Colins`in üreticisi Eroğlu Şirketler Grubu da, 10 milyon marklık bir yatırımla Almanya, Hollanda ve Fransa`da mağazalar zinciri kurmak için harekete geçti. Eroğlu Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Eroğlu, 2001 yılında Avrupa`ya ağırlık vereceklerini söylüyor. Yurtdışında 4 bine yakın satış noktalarının bulunduğunu ifade eden Eroğlu, Amerika`da satış noktası kurmayı planlamadıklarını ve sadece marka olarak yer almayı hedeflediklerini belirtiyor. (FİNANSAL FORUM)
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN