Yatırım 50 Bin Dolar Kazanç 135 Bin Dolar

26.11.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :

Hisar bünyesinde kurulan Festival Mağazacılık, dünyaca ünlü züccaciye markalarıyla, yatırımcıya yılda 135 bin dolarlık yatırım kapısı açtı. İtalyan Tognama, Pagnossin ve Pedrini, Alman Bavaria, Emsa ve Seltman, Japon Norikate ve Tayvan Newcor... Dünyaca ünlü tüm bu markaları bundan böyle Hisar ve Philips ürünleriyle birlikte aynı çatı altında bir mağazada bulabileceksiniz. Zira birkaç hafta önce Profilo Alışveriş Merkezi`nde ilk mağazasını açan Festival, satışa sunduğu ünlü markalarla alanında bir ilke imza atıyor. Dünyanın en ünlü markalarını piyasanın altında fiyatlarla tüketiciye ulaştırmak amacıyla kurulan Festival, ayrıca franchising sistemiyle de kısa zamanda Türkiye`nin her bölgesinde faaliyet gösteren bir zincir olmayı hedefliyor. Festival`in kuruluş öyküsünü, hedeflerini ve franchising koşullarını şirketin genel müdürü Bıkmaz Bekaroğlu ile ilk mağazalarında konuştuk...


FİKİR ORTAĞI PHILIPS;

Festival mağazasını gezdiğimizde ilk dikkatimizi çeken klasik züccaciyelerden oldukça farklı bir tablo ile karşılaşmamız. 143 metrekarelik mağazanın en önemli özelliklerinden biri mağazanın oldukça düzenli olması. Hepimizin bildiği semt mağazalarının dağınık, karışık ve tozlu görüntüsü bu mağazada yerini özgün ve farklı bir ambiyansa bırakmış. Zaten Bıkmaz Bekaroğlu söyleşimize bu konuya değinerek başlıyor: Festival konseptiyle alanımızda bir ilki gerçekleştirdik. Festival`i kurarken, nihai tüketicinin bilinçlenmekte olduğunu, sadece ucuz diye kalitesiz mallara itibar etmemeye başladığını göz önüne aldık. Bu yüzden de Hisar ürünlerine ek olarak bünyemize dünyaca ünlü markaların ürünlerini de ekledik. Diğer taraftan kendine özgü zemin ve duvar rengi ile ağırlıklı olarak bayanlara özgü yeni bir ambians yarattık. Endüstriyel tasarım tescili alınmış özel dört tip teşhir standı dizayn ettik. Sonuçta bu güne kadar alanımızda yapılmış en modern mağazanın altına imzamızı attık. 1 Kasım itibariyle ilk şubesini açan Festival, Hisar bünyesinde faaliyet gösteriyor. Şirket Festival`i kurarken fikir ortağı olarak da yanına Philips`i almış. Fakat bu ortaklık az önce de belirttiğimiz gibi sadece fikri boyutta. Yani Philips`in Festival`de herhangi bir hissesi bulunmuyor.


Buna karşın Philips, Festival`e küçük elektrikli ev aletleri ürünlerinde piyasanın altında fiyatlarla destek sağlıyor. Bu destek sayesinde birçok Philips ürünü Festival`de piyasa fiyatlarının altında satışa sunuluyor. Aslında şirket, aynı desteği diğer markalardan da alıyor. Festival`in çalıştığı markalarla yaptığı anlaşmaya göre tüm markaların Türkiye`de piyasaya süreceği birçok ürün ilk kez Festival mağazalarında satışa sunulacak. Hem de piyasanın altında fiyatlarla.... Bu arada hemen yeri gelmişken belirtelim:


Festival, hedef müşteri kitlesi olarak kendisine B ve B+ kesimini seçmiş. Zaten şirketin sattığı markalar göz önüne alındığında hedef kitlesi de rahatlıkla anlaşılabiliyor. Festival`de satılacak olan marka ve ürünlerin kesin çizgilerle belirlenmediğini belirten Bekaroğlu,bundan böyle açılacak mağazaların özel durumlarına ve konumlarına göre daha ekonomik ya da daha lüks ürün ve markaları bünyelerine eklenebileceğini de vurguluyor. Söz ürün çeşidinden açılmışken, Festival`in önemli bir hedefi de satın alma gücünün artmasıyla birlikte yurtdışından Türkiye`de bulunmayan markaları getirip bunları sadece kendi mağazalarında pazarlamak. Tabii bunun için Festival`in bir zincir mağazalar şekline dönüşmesi gerekiyor. Zaten Festival, şubeleşmeye başladıktan itibaren satış artırıcı çeşitli projeleri de hayata geçirecek. Bunlardan biri de müşterilere taksitli ürün alma imkanı sağlayacak olan kredi kartı.


YATIRIM KOŞULLARI;

2001 yılında 10, 2002 yılında ise 16 mağaza açmayı hedefleyen Festival`in 3. yıl hedefi ise 50. Şirket, tüm bu mağazaları franchise vererek açmayı hedefliyor. Öncelikle İstanbul, Ankara ve İzmir`de yayılmayı planlayan şirketin hedeflediği iki tip yatırımcı kitlesi bulunuyor. Bunlardan ilki halen pazarda züccaciye olarak faaliyet gösterenler. Bir diğeri ise elinde sermayesi bulunan ve yatırım yapacak bir alan arayan yatırımcılar. Şirket her iki koşulda da yatırımcılarına her türlü desteği ücretsiz olarak sağlıyor.


Gelelim Festival`in yatırım koşullarına.... Bıkmaz Bekaroğlu`na göre Festival`in yatırım maliyeti diğer franchise veren zincirler göz önüne alındığında hayli düşük. Zira yatırım yapılacak yerin durumuna göre değişmekle birlikte 140 metrekarelik bir Festival mağazası 40 ile 50 bin dolar arasında bir sermeye ile açılabiliyor. Festival tarafından hazırlanan bir fizibilite raporunda iyi bir konuma sahip bir mağazanın yıllık cirosunun ise 723 bin dolar civarında gerçekleşeceği tahmin ediliyor. Festival mağazası açarken yatırımcının harcayacağı yatırım ve işletme giderleri de bu rapora göre 6 ayda kendi amorti ediyor. Yine aynı rapora göre 6. aydan sonra artıya geçen genel-gider tablosu, 3. yılın sonunda toplam 407 bin dolar vergi öncesi net kar sağlandığını gösteriyor.


Ortalama kar marjı yukarıdan aşağıya yüzde 28.57, aşağıdan yukarı yüzde 40 olarak hesaplanan bu raporda aylık yüzde 2,75 oranında da faaliyet dışı gelir baz alınmış. Yazımızın sonunda isterseniz biraz da Festival`in yatırımcılara sunduğu imkanlardan söz edelim: Şirketin yatırımcılarına sunduğu imkanlardan ilki bölge koruması. Merkez, bölge koruması sayesinde her bölgede sadece bir tane mağazanın açılmasına izin verecek. Böylelikle mevcut yatırımcı da korunmuş olacak Aynı şekilde merkez şirketin yapacağı tüm tanıtım ve reklam faaliyetlerinden de mağazalar yararlanabilecek. Bir diğer avantaj ise mağaza dizaynı konusunda. Yatırımcının önereceği mağaza şirket tarafından incelenecek ve yeni yerleşim ve tadilat tasarımı şirket tarafından ücretsiz olarak gerçekleştirilecek. Daha ayrıntılı bilgi almak için: (0212) 596 10 03


YATIRIM VE İŞLETME GİDERLERİ;

A) Yatırım giderleri
*FRANCHISING katılım bedeli: 20 bin dolar
*TADİLAT ve dekorasyon masrafı: 12 bin dolar
*AYDINLATMA ve tesisat: 2 bin dolar
*TEŞHİR standları ve yazar kasa bankosu: 6 bin dolar
*BİLGİSAYAR, printer ve yazar kasa: 5 bin dolar
*TELEFON ve faks: 800 dolar
*GÖRÜNMEYEN giderler: 2 bin 200 dolar
TOPLAM: 48 bin dolar

B) İşletme giderleri
*YILLIK personel ücretleri: 21 bin dolar
*YILLIK kira gideri: 30 bin dolar
*ELEKTRİK, su, telefon giderleri: 4 bin 750 dolar
*ÇAY, kahve, temizlik malzemesi harcamaları: 850 dolar
*KIRTASİYE ve ambalaj malzemeleri: 600 dolar
*PERSONEL giysileri: Bin dolar
*CİRONUN yüzde 1,5`u oranında yıllık royalty gideri: 10 bin 845 dolar
*REKLAM katılımı: 3 bin 600 dolar
TOPLAM: 73 bin 145 dolar . (PARA)

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.