ABD pazarında Türk markalı zeytinyağı sayısı artıyor. Başer ve Lio` dan sonra NKM de İole markalı zeytinyağı ile ABD piyasasına girdi.Yeni ihracat pazarları elde etmek isteyen Türk girişimcileri ABD pazarına yönelmeye başladı. Tekstil konfeksiyon sektörünün ardında gıda ihracatçıları da ABD pazarına girmek ve bu pazardan pay almak istiyor. ABD pazarına mal üreten ancak ürünlerinde Made in Turkey etiketi bulunmayan birçok ürün bu piyasada yier alırken Türk ihracatçılar artık kendi moda ve markalarıyla bu pazarda yeryer almanın yollarını arıyor. Son olarak 1996 yılından bu yana zeytinyağı üreten ve İsrail, Ortadoğu pazarına yönelen NKM, İole markalı zeytinyağıyla ABD pazarına girdi. "New York`ta depo " NKM İç ve Dış Ticaret A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Nedim Kalpaklıoğlu, ABD pazarına zeytinyağı dışında su, meyve suyu ve bisküvi de ihraç ettiklerini belirterek, "ABD hacim olarak çok büyük Pazar. Bir anda Pazar payınız çok büyüyebilir. Bu Pazarı değerlendirmek gerekiyor" dedi. Kalpaklıoğlu, ilk ihracatı Eylül ayı başında gerçekleştirdiklerini kaydederek, ihraç ürünlerinin satışını kendi pazarlama grubu aracılığıyla gerçekleştirdiklerini söyledi. Kalpaklıoğlu şöyle dedi, "Amerika Birleşik Devletleri`nde NKM USA ismini verdiğimiz kardeş kuruluşumuzu kurduk. New York da büyük bir depomuz var. Satış teşkilatımız var. İole marka paketli ürünlerimizi ayın başından itibaren New York Philedelphia arasındaki bölgede satışa sunduk. Bundan sonraki amacımız katma değeri daha yüksek küçük ambalajlarda gerçekleştirdiğimiz ihracatı arttırmak. Bunun başlangıcını ABD ile gerçekleştirdik"Kalpaklıoğlu, ABD pazarı için kendilerine bir hedef koymadıklarını ancak, bu pazarda büyümek istediklerini ifade ederek, "Şu an için bu pazarda çok yeniyiz. Dolayısıyla hedefimiz şudur diyemem ama ABD` de tescil ettirdiğimiz kendi yarattığımız marka bu piyasadayız" dedi. (FİNANSAL FORUM)