Mothercare Bu Kez Başaracak Mı?

15.10.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


Önce Osman Çarmıklı, ardından Levent Yorcan tarafından Türkiye`ye getirilen, ancak bir türlü başarılı olamayan Mothercare, bu kez Sabancı`nın damadının elinde...

Ünlü İngiliz markası Mothercare`in Türkiye`deki geçmişi çok uzun yıllara dayanıyor. Markanın Türkiye piyasasına girmesine aracılık eden ilk işadamı Osman Çarmıklı... Çarmıklı, Türkiye`deki potansiyelden hareketle böyle bir yatırıma yönelmişti. Yıllarca uğraştı, emek verdi ama bir türlü markayı Avrupa`daki popülaritesine taşıyamadı. Her ne kadar Çarmıklı, Sıfırdan başladım, iyi bir yere getirdim, sonra da sattım dese de, Mothercare`in Türkiye performansı Avrupa`nın çok çok gerisindeydi. Buna rağmen Mothercare Türkiye`den gitmedi, genç girişimci Levent Yorcan Türkiye haklarını aldı ve o da büyük hedefler koydu. Ancak aradan geçen zaman yine markaya yaramadı. Levent Yorcan`ın koyduğu hedefler gerçekleşmedi. Bu kez araya üçüncü bir isim girdi. Sabancıların damadı Cengiz Çetindoğan... Evet Mothercare, Avrupa`da çok etkin bir marka idi ama Türkiye`de bir türlü başarılı olamamıştı. Bu anlamda Cengiz Çetindoğan`ın şirketi Demsa neler yapacak, nasıl bir strateji izleyecekti? Yıllardır piyasada olan ancak üzerinde ölü toprağı serpili imajı veren bir markayı tekrar canlandırmak ve yeni bir imaj kazandırmak zor olmayacak mıydı? Ya da başarılı olma şansı var mıydı? Markanın Operasyon Direktörü Can Erdem, Mothercare`in Türkiye günlerini, bugüne kadar yapılan hataları sıralayarak giriyor söze...

YANLIŞ STRATEJİ İZLENDİ

Can Erdem`e göre, bugüne kadar Mothercare`in Türkiye`de izlediği strateji toptan yanlıştı. Fiyat politikasından mağazaların yer seçimine kadar yanlış bir yol izlenmişti. Geçmişte Mothercare`i elinde tutan işadamları, İngiltere fiyatlarının 2 ya da 3 katı fiyatlarla satış yapmayı hedeflediler. Tüketici ise buradan almak yerine yurtdışına çıktıkça Mothercare ürünleri almayı yeğledi. Mağaza yeri konusunda izlenen yol ise tam bir fiyaskoydu. Mağaza yerleri seçilirken, konum, müşteri potansiyeli gibi özellikler hiç dikkate alınmıyor.

Zaman değişiyor, perakende piyasası her gün yeni bir trendle çalkalanıyor, ancak Türkiye`deki Mothercare mağazaları bunlardan nasibini alamıyordu. Mağazalarda hiç bir canlılık yoktu, tekdüze bir şekilde faaliyetlerini sürdürüyordu. İşadamları markayla ilgili her türlü anlaşmayı yapıp, Türkiye`ye getirmişlerdi ama bir türlü kurumsal olarak atılması gereken adımları atamamışlardı... İşte Can Erdem bütün bunları gözden geçirdikten sonra yepyeni stratejiyle markayı pazarla yeniden buluşturduklarını anlatıyor. Peki onlar ne yapacak?

FİYATLAR İNGİLTERE İLE AYNI

Öncelikle fiyat politikası üzerinde duruyor Can Erdem... Daha önce İngiltere`nin 2-3 katı üzerinde fiyatlarla satılıyordu Mothercare ürünleri. Biz fiyatları geriye çektik. Şimdi tüketiciler İngiltere`deki fiyatlarla alacaklar bu markayı. Yalnızca bazı ürünlerde maksimum yüzde 10`luk bir fiyat farkı var. Daha önce hedef kitlesi A iken, şu an da C`ye kadar düştü diyen Erdem, amaçlarının yüksek kar marjı yerine yüksek ciro elde etmek olduğunu belirtiyor. Yani Demsa, iki mağaza yerine 20 mağaza açarak daha yüksek cirolarla faaliyet göstermek istiyor. Bu çerçevede bu yıl 80-100 milyon dolarlık ciro elde edilmesi planlanıyor. Yine aynı hedefler doğrultusunda şu anda yedi olan mağaza sayısı 2001 yılında 20 mağazaya çıkacak. Mağaza seçimi konusunda izledikleri stratejiyi ise şöyle anlatıyor Can Erdem:

Mağaza seçimlerini büyük titizlikle, alışverişin yoğun olduğu merkezlerden yapıyoruz. Örneğin İstanbul`daki mağazalarımızı alışverişin kalbi Bağdat Caddesi`nden diğerini de Nişantaşı`nda açtık. Metrekare olarak alanları artırdık. Eski mağazaları gözden geçiriyoruz. Yepyeni bir konseptle çıkıyoruz tüketicinin karşısına. Bu konsept içinde bundan sonra açılacak mağazalarda ebeveynlerin çocuklarını bırakabilecekleri yerler de planladık.

Demsa Dış Ticaret, şimdilik Türkiye`de satılacak ürünlerin tamamını yurtdışından ithal edecek. Kısa vadede de ürünlerin burada üretilmesi konusunda bir plan yok. Can Erdem, Şimdilik pazarlama olarak organize olmayı hedefliyoruz. Ancak kapılar kapalı değil yorumunu yapıyor.(PARA)
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4295 Değişim: 0,28%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,3341 Değişim: 0,28%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.840,42 Değişim: 0,21%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.