Market arabalarında reklam dönemi

15.01.2001 - 00:00 | Son Güncelleme :

RMS, danışmanlık alanında hizmet verdiği perakende sektörüne yeni bir hizmet daha getirdi. Trigger adı verilen uygulama ile market arabalarına iki boyutlu reklam alınabilecek.


Reklam dünyası yeni bir mecraya kavuştu. Perakende sektöründe 11 yıl önce danışmanlık hizmeti vererek yola çıkan ve bünyesine iletişim faaliyetlerini de ekleyen Retail Marketing Services (RMS), market arabalarına reklam alarak her iki sektörde de yeni bir uygulamayı başlattı. İlk olarak Tansaş Eskişehir mağazasında 3 hafta süreyle test edilen uygulamanın satışları artırması üzerine, 1 - 14 Ocak tarihleri arasında Mastercard reklamlı 5 bin arabada uygulamaya başlandı. Halen Tansaş ve Metro ile anlaşması bulunan RMC`in Trigger`ı(tetikçi), Şubat ayından itibaren Migros - Şok, Yimpaş ve Real`de de uygulanmaya başlayacak. Böylece 55 bin arabaya reklam alınabileceği açıklanırken, 2001 yılında bu rakamın 70 bini bulması bekleniyor.


Market ve alanı belirlemek serbest:

RMS Bilişim Sistemleri ve Danışmanlık Genel Müdürü Murat Şahin`in danışmanlığında yürütülecek olan Trigger, tüketiciyi ürünlere yöneltmeyi ve finansman akışını sağlamayı amaçlıyor. Uzun süredir Trigger üzerinde çalıştıklarını ve deneme aşamasını tamamladıklarını ifade eden Murat Şahin, satış tetikçisinin Türkiye`de kullanıma hazır olduğunu söyledi. Reklamverenlerin niçin Trigger`i kullanması gerektiği konusunda Şahin, şu rakamlara dikkat çekti:

`Tüketiciler bir mağazaya ortalama 1.5 kişi gelirler. Türkiye`de insanların yüzde 60`ı fazla kişiyle marketlere geliyor. Bir sepete ortalama 10 ürün giriyor. Tüketicinin ortalama bir markette geçirdiği süre 51 dakika. Biz kurduğumuz starteji ile ulaşmak istediğiniz insanlarla 51 dakika karşı karşıya olmaktan bahsediyoruz. Market, süpermarket ve hipermarket pazarında yüzde 8`lik bir büyümeden bahsediyoruz. Dolayısıyla perakende mağazalarında, böyle bir mecrada yer almak bir fırsattır, diyoruz.`

Yapılacak kampanyalarda tüm Türkiye`yi ya da istenilen mağaza ve alan seçimi yapma şansını tanıdıklarına da dikkat çeken Şahin, Trigger`ın reklam kampanyalarının tamamlayıcı bir unsuru olduğunu belirtti. Türkiye`de insanların ayda 11 kez alışveriş yaptığını ve bunu 2.3 değişik perakendeci ile gerçekleştirdiklerini hatırlatan Şahin, marketler konusunda hala bir sadakat sağlanamadığını kaydetti.

Market arabalarındaki reklam kullanımının küçük çaplı da olsa daha önce de görüldüğünü ifade eden Murat Şahin, `Ama, Türkiye`de ilk kez iki boyutlu olarak kullanılan bir malzemeden sözediyoruz. Tüketici hem ön taraftan mağaza içerisinde dolaşan arabaları ve reklamlarını görme imkanına sahip hem de 51 dakikalık oranda, alışveriş yaptığı esnada aldığı her ürünü sepete yerleştirdiği zaman karşı karşıya gelme fırsatına sahip` dedi. Bin arabalık bir Trigger paketiyle iki haftada 100 bin insana ulaşılabildiğini dile getiren Şahin, farklı mecralarla Trigger arasında şu karşılaştırmayı yaptı:

`30 gün, günde 6 spot, 7 radyodan oluşan bir mecra faaliyetine baktığımız zaman 40 bin dolarlık bir rakamdan sözediyoruz. 8 hafta, 5 gün, sinema mecrası için 65 bin dolar ödeniyor. Yüzde 85`i prime time gelen bir televizyon mecrasının maliyeti 160 bin dolarlarda. Biz bugün halen hemen kullanılabilir durumda olan 14 bin tane arabamızla, 206 mağazalık bir alanda 2 haftalık dönemde 1.4 milyon insana ulaşmak ve bunun karşılığında da bu işi 98 bin dolar gibi bir bütçeyle yapabilmekten bahsediyoruz.`


İlk etapta 55 bin araba:

İlk olarak Tansaş Eskişehir mağazasında deneme yapıldığını kaydeden Murat Şahin, uygulamanın 1 - 14 Ocak tarihleri arasında Tansaş Levent mağazasında başladığını, tek marka için 160 araba kullanıldığını söyledi. Tansaş ve Metro mağazalarıyla anlaşmaların yürürlüğe girdiğini, şubat ayı itibariyle de Migros ve bünyesindeki Şok mağazalarında 33 bin 500 araba ile, Yimpaş`ta 3 bin araba ve Real mağazalarında da 5 bin araba ile uygulamanın başlayacağını açıkladı. Türkiye`deki 55 bin market arabasını reklam dünyasının kullanımına sunduklarını vurgulayan Şahin, 2001 yılında 70 bin araba seviyesine ulaşacaklarını belirtti.



Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.