Kahve devinden Distribütörlük
1 milyon dolarlık yatırımla yeni fabrikasını üretime sokan Elittepe, 2001’de ürün yelpazesini genişleterek , yeni distribütörlükler verecek.
Elittepe distribütörlük seçiminde oldukça hassas İstanbul Bölge Satış Müdürü Mustafa Burhan, Distribütör adayının satış ve dağıtım için altyapısının hazır olması gerektiğini belirtiyor. Bu alt yapı da gıda depolamaya uygun bir kapalı alan müşteri portföyü , satış temsilcileri, ve satış araçları oluşturuyor. Elittepe’nin hitap ettiği Pazar iki kesimden oluşuyor. Birincisi geleneksel satış noktalarıolan bakkal ve marketler oluşturuyor. İkinci grubu ise “horeka” olarak adlandırılan otel , restoran ve kafeteryalar oluşturuyor. Bu iki grup için distribütörlüklerin farklı iki satış ve dağıtım organizasyonu oluşturulması gerekiyor. Distribütörler ayrıca başka ürün gruplarını da satabiliyorlar. Ancak kahve grubu ürünleri sadece Elittepe’den temin edilmesi gerektiğini belirten Burhan, distribütörlerin kahve grubu satan firmalarındiğer ürün gruplarıyla da çalışmalarını istemiyor. Bölge korumasının distribütörlük yapmalarındaki en önemli konulardan biri olduğunu belirten Burhan, distribütörleri İstanbul, Ankara, İzmir, Samsun, Adana ve Antalya’daki 6 bölge müdürlüğüyle kontrol ettiklerini söylüyor. Duruma göre değişmekle birlikte bir distribütör 3-4 şehirden sorumlu olabilirken , bir il için birden fazla distribütörlük verilebiliyor. Ancak distribütörler dağıtım sınırlarını ihlal edemiyor.
HER DİSTRİBÜTÖRE BİR YETKİLİ:
Elittepe, distribütörlüğü verdikten sonra ticari prosedürleri tamamlıyor ve distribütörlük sınırları dahilinde bir araştırma yapıyor. Şirket bölgenin nüfusu , kahve pazarının potansiyelive satış noktalarını belirledikten sonra kendi hedeflerine uygun satış rakamları belirliyor. Bu satış rakamlarını distribütöre bir hedef olarak yansıtan firma distribütörün hedefe ulaşması için çeşitli avantajlar sunuyor.
İlk olarak distribütörlerin faaliyetleriyle ilgilenmesi için bir görevli yetkilendiriliyor. Yetkili, satış temsilcileriyle birlikte bölgeyi dolaşıyor ve ihtiyaçları belirliyor. Ürün hakkında araştırma yapan yetkililer bölgedeki eksik noktaları belirleyip distribütörlere bildiriyor ve satış için yönlendirmede bulunuyor. Ayrıca satış ekibinin dönemsel olarak prim , hediye ve seyahatlerle ödüllendiren Elittepe, yine dönemsel olarak piyasa koşullarını göre destekler sağlıyor. Ayrıca distribütörlere stok maliyeti yüklenmiyor. Elittepe nakliye işini kargoyla hallediyor. Yani günlük sevkiyat yapılıyor. Kargo masraflarını da Elittepe yükleniyor. Distribütörlerin kar oranı , bölgenin konumuna göredeğişiyor. Distribütörün sabit giderlerini, geç tahsilat durumlarını , pazarlama masraflarını hesaplayan Elittepe distribütörün karlılığını koruyacak şekilde kar payı vereceğini temenni ediyor.
HEM TÜRK HEM DE HAZIR KAHVE:
13 ülkede üretim yapan Straus – Elite, her ülkede farklı ürün gruplarına göre uzmanlaşmaya gidiyor. Şirketin üretim merkezi olarak Türkiye’yi seçme nedeni Türk Cumhuriyetleri pazarı için önemli bir köprü olması. Ortaklık için Kocatepe kurukahveci’sini seçme sebebi ise, Kocatepe’nin üretim yeri , kapasitesi, Pazar payı ve ürün kalitesi. Ürün yelpazesini daha da genişletmeyi planlayan Elitte İntertional’ın , şu anda Türk Kahvesinde yüzde 8 , hazır kahvede de yüzde 1 Pazar payı bulunuyor. Bu Pazar paylarının dışında , pek çok alışveriş merkezine fason üretim yapan firma, 2001 yılı sonunda Türk Kahvesinde yüzde 18 , hazır kahvede de yüzde 4’lük Pazar payı hedefliyor. Daha ayrıntılı bilgi için telefon: 0212- 287 87 00
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN