Europay`ın Pazar Hedefi, Yüzde 60
ATM`lerin sayısının 10 binin üzerinde olduğunu, bankaların ortak projeler yapmak için geç kaldığını kaydeden Özlem Erçelen İmece, Kart kullanımındaki hızlı gelişmeye rağmen araştırmalar Türkiye`de işlemlerin yüzde 95`inin nakit yapıldığını gösteriyor. Hedefimiz nakit kullanımını azaltmak dedi. Europay`ın Türk pazarına 1993`te biraz da `geç` girdiğini söyleyen İmece, şunları söyledi:
Her zaman Mastercard olarak segmentasyona çok önem verdik. Düzenli olarak maaş alanlara Maestro, kredi kartı almak isteyenlere de Standart Card, kademeli olarak yüksek gelir gruplarına, Goldcard, Platin ve World Signia`yı çıkardık. World Signia`yı kullananların limiti 50 bin doların üzerinde. Bunu kullananların sayısı bine yaklaştı. Şu anda pazar payımız yüzde 50.8 civarında. 7 yıl içinde bunu başardık. Avrupa`da Mastercard ve Maestro olarak ilk 6 ayda 26 milyon kart piyasaya çıktı. Türkiye`de bu yılın ilk 6 ayında banka kartı sayımız yüzde 28, kredi kartı ise yüzde 60 büyüdü.
CİRODA YÜZDE 58`lik ARTIŞ;
Türkiye`de bankaların şu ana kadar A ve B segmentindeki gelir grubuna hitap ettiğini, son dönemde daha alt gelir grubu C1 ve C2 segmentine girilmesiyle kart ve cironun hızlı büyüdüğünü vurgulayan İmece, 99`un 6. ayından 2000`in 6. ayı sonu itibariyle Europay`ın Türkiye`de 14.4 milyar dolarlık kredi kartı ve ödeme kart cirosuna ulaştığını belirterek, şöyle devam etti: Bu, işlemde yüzde 73, ciroda ise yüzde 58 arttı. Maestro ve Mastercard olarak Avrupa`da Türkiye Maestro olarak bu yıl Almanya, İngiltere, Hollanda ve İspanya`dan sonra 5. sıraya çıktık. Türkiye`de 11 milyon kredi, 21 milyon uluslararası banka kartı var. Yaklaşık 5 milyon kart uluslararsı kullanıma açık değil. Ülkemizde halen işlemlerin yüzde 95`i nakit. İsrail küçük olmasına rağmen işlemlerin yüzde 75`i kartla gerçekleşiyor. Özellikle banka kartı kullanmada daha aktif olmamız gerek.
ENFLASYONSUZ ORTAMDA KARTLAR;
Enflasyonun düşmesiyle banka kartı sayısında artış olacağını öngördüklerini kaydeden İmece, konu hakkında şunları söyledi: Avrupa`da da enflasyon olmadığından banka kartı sektörü gelişmiş. Örneğin Almanya`da 80 milyon Maestro kartına karşın 8 milyon kredi kartı var. Dolayısıyla insanlar kendi cüzdanında olan parayı kullanıyor. Bizde ise kredi kartıyla alışveriş yapılıp, bir ayda mevcut para başka yerde değerlendiriliyor. Ancak enflasyon düşmesiyle artık banka kartlarının yaygınlaştırılması söz konusu olacak. Bankalar da bununla ilgili çalışmalar yapıyor.
TÜRKİYE DÜNYA LİGİNDE;
Türkiye`de kredi kartı ve kartlı ödeme sistemi pazarının doyması için daha gidecek yol olduğunu kaydeden İmece, Türkiye`de Maestro ve Mastercard olarak 16.4 milyon kartla birlikte 40 bankanın üyeleri olduğuna dikkat çekerek, kartlı ödeme sistemlerinin geleceği konusunda şunları kaydetti: Bizim iddiamız var. Yeni ürün kullanımında ABD bir, İngiltere ikinci, Türkiye üçüncü sırada gelecek. Sanal kartları Avrupa`da ilk çıkardık. Bundan sonra e-ticaret geliyor. Mastercard, dünyada Motorola ile stratejik işbirliğine giderek elektronik ticaretin mobil dünyaya taşınması için çalışmalar yapıyor. Önümüzdeki dönemde iki şirketin geliştireceği çözümlerle cep telefonu gibi mobil araçlardan alışveriş mümkün olacak. Biz de tüm yenilikleri eş zamanlı olarak Türkiye ve oradan da Avrasya bölgesine taşıyacağız. (DÜNYA)
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN