E-ticaret için 7 kritik ipucu

05.09.2022 - 13:41 | Son Güncelleme :
E-ticaret için 7 kritik ipucu | Girişim Haberleri

Toplam girişim sayısının yüzde 99.8’ini oluşturan ve Türk ekonomisinin lokomotifi sayılan KOBİ’ler tüm hızıyla dijital dünyaya adapte olmaya devam ediyor.

Hürriyet gazetesinde yer alan habere göre; 7/24 kesintisiz hizmet ile global pazarlara da açılma fırsatı sunan e-ticaret, KOBİ’lere artan beklentiler ve ihtiyaçlar karşısında büyük avantajlar sunuyor. Ancak bu avantajı faydaya çevirmek için her aşamada dikkatli olmak gerekiyor. Generali Sigorta da e-ticaret alanında KOBİ’lerin işini kolaylaştıracak ve başarıyı yakalamalarına yol gösterecek 7 ipucu paylaştı. İşte KOBİ’ler için önemli tavsiyeler:

Haberin Devamı

1 - E-ticaret alanında faaliyetlerde bulunmak veya doğru adımlar atabilmek için, KOBİ yöneticilerinin e-ticaret alanında bilgiye sahip olması önem taşıyor.

2 - E-ticaret faaliyetlerinde bulunmak isteyen KOBİ’lerin satış yapacakları sektöre veya alanlara hâkim olmaları önemli bir artı. Pazar ve müşteri beklentileri konusunda araştırma yapmak ve yol gösterici bilgileri öğrenmek, KOBİ’lere hem mali hem de zaman açısından tasarruf sağlıyor.

3 - KOBİ’ler pazarlama ve tanıtım çalışmalarını, bir gider kalemi olarak değil gelir kalemi olarak görmeli, mevcut bütçelerinden pazarlama çalışmalarına mutlaka pay ayırmalı.

4 - E-ticaret, her ne kadar algısal olarak kolay bir iş gibi görünse de arka planda ciddi bir çaba gerektiriyor. Potansiyel problemlere karşı profesyonel ajanslardan yardım alınması önem taşıyor.

5 - Stok yönetimine dikkat. Yanlış stok yönetimi inşa edilen imajın zedelenmesine ve müşteri memnuniyetinin azalmasına neden oluyor. Uzmanlar bu noktada KOBİ’lerin e-ticaret özelinde entegrasyon ve stok yönetim yazılımları kullanması gerektiğini belirtiyor.

6 - Müşteri ilişkilerini merkeze koyun. Her memnun müşterinin işletmeye yeni müşteriler kazandırabileceği gibi, memnun olmayan her müşterinin de potansiyel müşterileri kaybettireceği unutulmamalı.

Haberin Devamı

7 - Geleneksel ticaret gibi birtakım vergilerin ve yasal zorunlulukların olduğu unutulmamalı. KOBİ’lerin e-ticarete başlamadan önce bağlı bulunduğu ticaret odalarından yasal zorunluluklarla ilgili bilgi alması gerekiyor. Global pazarlarda e-ihracat yapan KOBİ’lerin satış yaptığı ülkelerin de mevzuatlarını araştırması öneriliyor.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4181 Değişim: 0,25%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2778 Değişim: 0,12%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.845,81 Değişim: 0,40%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.