Domino`s Hedef Büyüttü
1996 yılında Türkiye`de faaliyet göstermeye başlayan Domino`s Pizza, 2002 yılı sonuna kadar Türkiye`de 50 restoran açmayı planlıyor. 2001 yılında 30 - 35 arasında bir restoran açmayı hedeflediklerini belirten Türkiye Genel Müdürü Aslan Saranga, 2002 yılının sonunda bu sayıyı 50`ye çıkaracaklarını söyledi. Saranga, ayrıca Türkiye`deki açılacak restoranlardaki ortaklık yapısının yüzde 70 Domino`s Pizza, yüzde 30 franchise şeklinde olacağını ifade etti. Bir Domino`s Pizza restoranının 20 ile 45 bin dolar arasında bir ciro bırakabildiğini ifade eden Saranga, 2000`nin sonlarına doğru toplam ciro rakamının 6 - 7 milyon dolar civarında çıkabileceğini söyledi. Saranga, 2001 senesinin sonunda ise bu rakamın 8 ile 10 milyon dolar arasında olabileceğini belirtti.
Sektörde kendilerine en yakın rakip olarak Pizza Hut`ı gördüklerini ifade eden Saranga Pizza Hut 10 - 15 senedir Türkiye pazarında yer alıyor. Fakat yaptığımız istatistikler doğrultusunda Domino`s Pizza Türkiye pazarının yüzde 65`ni oluşturuyor dedi. Türkiye`ye yönelik çalışmalar doğrultusunda, Gebze`de hamur üretim merkezi kurduklarını belirten Saranga Burada tamamen hamurun el değmeden yapılmasını sağlayacağız. 2001 yılının başında gerçekleşecek tamamen otomotize bir şekilde insan eli değmeden üretilecek dedi. 1999 yılında kurulan merkezde, Türkiye genelindeki bütün Domino`s Pizza`lara servis yapılıyor. Restoranlara gerekli olan hamurları, malzemeleri 3 günde bir olarak karşılayan merkezde, hamurun el değmeden yapılmasını sağlayacak otomatik siteme geçilecek. 2001 yılının başında gerçekleşecek olan bu çalışma ile pizza hamurları insan eli değmeden üretilecek.
Türkiye`de Doğu Anadolu`da ve Güneydoğu Anadolu`da pizza sektörüne yönelik yoğun bir talep olduğuna değinen Saranga Sistemimizde hamurlar, üretim ve dağıtım açısından yönetim tek bir yerde olduğu için, şu anda o bölgeler yatırım yapmanın çok erken olduğunu düşünüyoruz. Önümüzdeki 1 veye 2 sene içerisinde büyük şehirlere özellikle, İstanbul, Ankara, İzmir çevresinde yoğunlaşacağız. Açılacak olan yeni restoranların yüzde 90`nını bu şehirlerde açmayı planlıyoruz.
TÜRKİYE`YE ÖZEL UYGULAMA;
Türkiye pazarına yönelik çalışmalarının olduğunu söyleyen Saranga, yalnız evlere servis için bir restorant açmanın büyük bir yenilik olduğunu ifade etti. Özellikle evlere servis yapmanın bile Türkiye`de daha çok yeni uygulama olduğunu vurgulayan Saranga, bunu ilk yapan firmanın da yine Domino`s Pizza olduğunu vurguladı. Restorantı olmayan satışların yüzde 90`nı evlere servise yönelik olarak geliştirdiklerini söyleyen Saranga Pizza sektöründe bazı standartlar oluşturduk. Motorcuların tek tip giyinmesi, motorların tek tip olması gibi. Ayrıca yaptığımız promosyonlar ve yeniliklerle müşteriye pizza yeme alışkanlığı yaratmaya çalışıyoruz diye konuştu.
20 BİN HANEYE BİR PİZZACI;
Türkiye`de pizza sektörünün gelişmekte olan bir pazar olduğunu belirten Aslan Saranga, Amerika`da 5 ile 10 bin haneye bir pizza dükkanı açıldığını, Türkiye`de ise bu rakamın 15 ile 20 bin hane arasında olduğunu kaydetti. Sektörün gelişmesi için Türkiye`de pizza yeme alışkanlığının kazandırılması gerekliliği üzerinde duran Saranga Bu da daha fazla dükkan açarak, daha fazla pazarlama yapılarak olur. Fakat bizim firma olarak gördüğümüz, girdiğimiz her yeni bölgede pizzaya karşı yoğun bir talep var. Türk insanı esasen pizzaya yabancı değil: Çünkü kültürümüzde pide ve lahmacun gibi bu tip ürünler var. Önemli olan ürünü uygun fiyatlarla, kaliteli bir şekilde müşteriye sunmak. Biz bunu yapıyoruz dedi. (FİNANSAL FORUM)
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN