7 adımda başarıya ulaşın

26.08.2014 - 11:50 | Son Güncelleme :

Sunum yaptığınız risk sermayesi yatırımcılarını kazanma şansını kaçırmayın

<ımg class="yeniImg" border="0" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf5692601c04688fbd8843.jpg">

Sunum yaptığınız risk sermayesi yatırımcılarını kazanma şansını kaçırmayın. Aşağıdaki 7 adım girişiminizi diğerleri arasından öne çıkaracaktır.

1. Gerçek bir işinizin olması

Sizin kendi fikrinizi “milyon dolarlık bir fikir” olarak adlandırmanız ortada gerçek bir iş olduğunu kanıtlamaz. Bir risk sermayesi yatırımcısı hızla satılmak isteyen ya da kısa yoldan zengin olmak isteyen bir şirket yerine gerçek iş fonksiyonları gösteren bir şirkete yatırım yapmakla ilgilenir.İşe başlamanın en iyi yolu şirketinizin ne yaptığını, pazarınızın neye benzediğini, şirketin nasıl organize edildiğini ve ne kadar yatırım yapılması gerektiğini anlatan tutarlı bir iş planı hazırlamaktır. Toplantıya giderken aynı iş planını kullanmasanız dahi erken planlama yapmak karşılaşacağınız her problemi çözmenize yardımcı olacaktır.

2. Bağlantı kurmaya başlamak

Bir iş planı hazırladınız. Şimdi ne yapacaksınız? Risk sermayelerine kendinizi tanıtan e-postalar atmadan ya da onları aramadan önce bağlantılar oluşturmaya çalışın. Birinden para istemeden önce o kişiyle tanışmanın yollarını arayın.

İşe size yatırım yapmak isteyecek yatırımcıları belirlemekle başlayabilirsiniz. Onları tanımladıkça onlarla doğru iletişim kurmanın yollarını keşfedeceksiniz. Eğer birini etkilemenin yolunu bulursanız onu yatırım yapmaya ikna etmişsiniz demektir. Eğer doğrudan tanışma fırsatı bulamıyorsanız onlarla Twitter ve Linkedin üzerinden iletişim kurmaya çalışın. Ayrıca üniversitedeki profesörlerinizden, daha önceden tanıdığınız CEO’lardan ya da finans uzmanlarından yardım alabilirsiniz.

3. Sunumda 10/20/30 kuralını kullanmak

Aslında 10/20/30 kuralı yeni değildir. Guy Kawasaki 2005’te bu kural hakkında bir makale yayımlamıştı fakat hala yatırımcıları etkilemek için geçerli bir kuraldır. Temel olarak sunumunuz yalnızca 10 slayt olmalıdır, 20 dakikadan uzun sürmemelidir ve kullandığınız karakterler en az 30 punto olmalıdır. Bu slaytlar aşağıdaki başlıkları içermelidir:

Problem

Çözümünüz

İş modeli

Kullanılan yöntem/teknoloji

Pazarlama ve satış

Rekabet

Takım Hedefler ve kilometre taşları

Durum ve zaman çizelgesi

Özet ve eyleme çağırma

4. İkna edici olun

Topluluk önünde konuşmaktan korkmanın utanılacak bir tarafı yoktur. Hepimiz zaman zaman bu korku ile karşı karşıya kalırız. Fakat sunumunuz boyunca korkunuzun sizi ele geçirmesine izin vermeyin. Eğer tutkulu, içten ve dürüst olursanız yatırımcılar bunu görecektir. Yatırımcılar sattığı ürüne gerçekten inanan birini fark ederler. Bu da sizi ikna edici biri yapar. Hazırlık yapın, pratik yapın ve gülümseyin. Seyircilerinize bakın ve onların bu şirketin sizin için ne anlama geldiğini fark etmesini sağlayın.

5. Ev ödevinizi yaptığınızı kanıtlayın

Fikrinizin pazar payını gerçek rakamlarla açıklayın. Sizi rekabette neyin farklılaştıracağını açıklayın. İşinizin gelir elde edebileceğini kanıtlayan harika bir büyüme hikayesi anlatın.

6. Gerçekçi olun

Tüm bu adımları uygularken gerçekçi olmalısınız. Yatırımcılarınızı uydurma rakamlarla kandırmaya çalışmayın. Yatırımcılar bunu yapmaya çalıştığınız ilk anda fark ederler. Gelirinizi destekleyecek doğrulanmış rakamlara dayanarak planınızı yapın. Müşteri sayınızı, satış fiyatınızı ve maliyetinizi gerçek rakamlarla ifade edin.

7. Tuzağa düşmeyin

Yatırımcılar sizi işe almak için dışarıda değildir. Size tuzak bir soru sorduklarında, ne kadar motive ve bilgili olduğunuzu görmek isterler. Tuzak sorulardan birisi bir süre sonra CEO almak isteyip istemediğiniz ya da kendinizi uzun dönemde CEO olarak nerede gördüğünüz olabilir. Kendinizi savunmaya geçirmeyin ya da kavga etmeyin. Bu tarz bir soruda yatırımcıları etkilemek istiyorsanız yanıtınız “Büyük ve harika bir şirket kurmak istiyorum ve bunun için CEO’luktan vazgeçebilirim” olmalıdır.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4364 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,3386 Değişim: 0,29%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.841,63 Değişim: 0,26%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.