Türkiye'de mobil alışveriş

28.05.2014 - 11:28 | Son Güncelleme :

Her iki akıllı telefon sahibinden birinin cihazı üzerinden alışveriş yapıyor

<ımg class="yeniImg" border="0" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf5be0601c04688fbda983.jpg">

Digital Age Summit’te konuşma yapan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Ender Buruk, her iki akıllı telefon sahibinden birinin cihazı üzerinden alışveriş yaptığını belirterek, Artık dijital medya destekçi kanal değil, pazarlama ve iletişim faaliyetlerinde ana mecra değerlendirmesini yaptı.

BITCOIN İLE İLGİLİ TÜM VERİLERİ VE HABERLERİ GÖRMEK İÇİN TIKLAYIN...

Digital is the Mainstream temalı etkinlikte dijital mecraların, geleneksel medyanın bir yansıması olmaktan çıkıp medyanın ana arteri haline geldiğine işaret edildi.

21. yüzyıl sürekli değişim ve meydan okuma yüzyılı oldu.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Buruk, 21. yüzyılın, sosyal ve ekonomik açıdan şimdiden bir sürekli değişim ve meydan okuma yüzyılı olduğunu belirterek, dijital nüfusun artışıyla bu durumun uzun yıllar devam edeceğini kaydetti.

2.4 milyar insan dijital bağlantılı yaşıyor

Buruk, her an bağlantılı 6.9 milyar mobil abone ve 1 milyarı aşkın akıllı telefon sahibiyle 2011-2013 arasında tüm dünyada dijital popülasyonun yüzde 14.3 arttığını dile getirerek, şu anda 2.4 milyar insanın dijital bağlantılı olarak yaşadığını ifade etti.

Akıllı telefon üzerinden satın alma oranı yüzde 43'e yükseldi

IAB Türkiye verilerine göre ülkede 12 yaş üstü 28 milyon kişinin yüzde 95'inin sosyal medyayı aktif kullandığına işaret eden Buruk, şunları aktardı:

Toplam nüfusumuzun yüzde 44'ünün sosyal medya kullanıcısı olması, dijital kanalların iletişimde ana mecra olmaya başladığını bize gösteriyor. Bireylerin hızla dijitalleştiği eksende kurumların da yer alması kaçınılmaz. Dijital dönüşüm, markalar için reklam ve pazarlama faaliyetlerinde de yeni mecraları hızla yukarı taşıyor. dünya.com haberine göre; artık mobil cihazlarımızla daha ulaşılabilir yaşıyoruz, daha çok görsel içerik tüketiyoruz ve daha fazla alışveriş yapıyoruz. E-Marketer verilerine göre, ülkemizde akıllı telefon üzerinden satın alma oranı 2011'de yüzde 18 iken 2013'te yüzde 43'e yükselmiş durumda.

Orta Doğu ülkeleri arasında mobil cihazdan en çok alışveriş Türkiye'de yapılıyor.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4286 Değişim: 0,28%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2737 Değişim: 0,11%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.835,81 Değişim: 0,05%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.