Telekom Pazarının Özelleştirilmesi
Devlet Bakani Yalova: -Türk Telekom`Un Özelleştirme Stratejisi, Oluşan Yeni Pazar Koşullari Çerçevesinde Yeniden Şekillenecektir -Yeni Satiş Stratejisinde Satilacak Hisse Oranin Yükseltilmesi Ve Stratejik Ortağa Kendisinden Beklenen Faydayi Sağlayabilmesine İmkan Taniyacak Şekilde Yönetim Hakki Verilmesi İçin Düzenlemeler Yapilmasi Gündemdedir
İSTANBUL (A.A) - 20.11.2000 - Devlet Bakanı Yüksel Yalova, Türk Telekom`un özelleştirme stratejisinin oluşan yeni pazar koşulları çerçevesinde yeniden şekilleneceğini bildirdi. Yeni satış stratejisi oluşturulmasına yönelik çalışmaların sürdürüldüğünü belirten Yüksel Yalova, yeni satış stratejisinde satılacak hisse oranının yükseltilmesi ve stratejik ortağa kendisinden beklenen faydayı sağlayabilmesine imkan tanıyacak şekilde yönetim hakkı verilmesi için düzenlemeler yapılmasının gündemde olduğunu söyledi. Stratejik Teknik Ekonomik Araştırmalar Merkezi tarafından düzenlenen Telekomünikasyon Arenasının açılış konuşmasını yapan Yalova, Türk Telekom`un hisse satışına ilişkin olarak 1998 yılında Bakanlar Kurulu`nca kararlaştırıldığı üzere yüzde 20`lik hissenin içinde uluslararası telekom operatörü ihtiva eden stratejik bir ortağa satılması için geçen Haziran ayında bir ihale açıldığını hatırlattı. Bakan Yalova, ancak önerilen hisse oranı, verilen sınırlı yönetim hakkı ve konjonktürel etkenlerin ihaleye katılımı engellediğini vurguladı. 1998 yılında uygun yönetsel hakların verilmesi suretiyle yüzde 20`lik bir paya talip birçok şirket varken, aradan geçen süre zarfında meydana gelen teknolojik değişim, mobil telekomünikasyonun sabit hizmetleri ikame ederek daha fazla prim kazanması ve sektörde global boyutlarda yaşanan birleşme ve devralmaların yüzde 20`lik hisse satışının cazibesini kaybetmesine neden olduğunu belirten Yalova, şunları söyledi:
Türk Telekom`nu özelleştirme stratejisi, oluşan yeni pazar koşulları çerçevesinde yeniden şekillenecektir. Bu bağlamda, yeni satış stratejisi oluşturulmasına yönelik çalışmalar sürdürülmektedir. Yeni satış stratejisinde satılacak hisse oranının yükseltilmesi ve stratejik ortağa kendisinden beklenen faydayı sağlayabilmesine imkan tanıyacak şekilde yönetim hakkı verilmesi için düzenlemeler yapılması gündemdedir. 21. yüzyılda serbest piyasa ekonomisine göre işleyen tüketici odaklı ve etkin telekomünikasyon ortamına sahip ülkelerin geniş olanaklara sahip olacağına dikkat çeken Yalova, Türkiye`nin de uzun vadede büyüme stratejisinde geleceğin telekomünikasyon sektöründe olduğunun bilincine vardığını kaydetti.
TELEKOM PAZARININ ÖZELLEŞMESİ;
Bu bağlamda Türk Telekom`u özelleştirmenin temelini oluşturacak çalışmaların başarılı şekilde sürdürüldüğünü ifade eden Yalova, Ülkemiz telekomünikasyon pazarının serbestleşmesinden ve özelleştirilmesinden önemli fayda beklemektedir dedi. Sanayi ve ticaretin geliştirilmesi, şirketlerin rekabet gücünün artırılabilmesi, yatırımların teşvik edilmesi ve ülke insanlarına yeni hizmet odaklarının yaratılması bakımından güvenilir telekomünikasyon altyapısına sahip olmanın hayati önemi bulunduğuna işaret eden Yalova, Türkiye ve Türk Telekom için bunun yolunun alanlarında kendini kanıtlamış şirketlerle güçlü ortaklıklar kurmaktan geçtiğini belirtti. Devlet Bakanı Yalova, Türk Telekom`un özelleştirilme stratejisinin de bu çerçevede şekillendiğini söyledi. Telekomünikasyon hizmetlerinin başlangıçta devlet tarafından verilmesine neden olan ortamın artık değiştiğini anlatan Yalova, teknolojik değişimin çok yoğun olarak yaşandığı sektörde doğal tekel şartlarının zayıfladığını, özel kesimin de karlı olan bu piyasada faaliyet göstermek istediğini vurguladı. Yalova, Bu durumda devletin görevi artık hizmet sağlamaktan çok, hizmetin amacına uygun olarak sağlanmasını teminat altına olmak olmalıdır. Bu kapsamda politika belirleme ve hizmetlerin belirlenen politikalar çerçevesinde en etkin şekilde verilmesini sağlayacak kurumsal yapılanma sağlanmalıdır.
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN