Avea ve TTNET tarih oluyor

10.11.2015 - 13:01 | Son Güncelleme :
Avea ve TTNET tarih oluyor | Teknoloji Haberleri

Türk Telekom Grubu, tüm hizmetlerini ‘tek marka’ altında toplamak için düğmeye bastı.

Mobil iletişimde Avea, sabit iletişimde Türk Telekom, internet hizmetlerinde TTNET ve televizyon yayıncılığında Tivibu... Türk Telekom Grubu çatısı altında yer alan bu şirketlerin entegrasyon süreci tamamlandı. Verilen hizmetleri ‘bireysel’ ve ‘kurumsal’ olarak ayıran ve buna göre yapılanan Türk Telekom tüm markalarını tek mağazada buluşturmak için de hızla hazırlık süreci yürütüyor.

Haberin Devamı

Hürriyet'ten Ahmet Can'ın haberine göre; şimdi sıra Türk Telekom’un bu entegrasyon sürecindeki en ciddi hamlesine geldi. Türk Telekom Grubu’nun farklı alanlarda farklı marklalarla tüketicinin karşısına çıkması kafa karışıklığına neden oluyordu. Dünyada telekom şirketlerinin yapılanmasını da baz alan şirket ‘tek marka’ için çalışmalarını hızlandırdı.

CANLI BORSA İZLEMEK İÇİN TIKLAYIN...

Şirketin mobil, internet ve televizyon yayınlarını da bundan sonra ‘Türk Telekom’ markasıyla yapmasına kesin gözüyle bakılıyor. Başka bir deyişle Avea, TTNET ve Tivibu markaları yakın bir zamanda tarih olacak.

4.5G BEKLENDİ

Cep telefonlarının üzerinde yazan ‘Avea’ yerine ‘Türk Telekom’ yazısının gelmesine, evlerde TTNET yerine Türk Telekom kullanılmasına, TV yayınlarında ise Tivibu yerine Türk Telekom uygulama ve platformlarının yer almasına sayılı günler kaldı. Peki bu marka hamlesi tam olarak ne zaman gerçekleşecek.

Bilindiği gibi telekom şirketleri şu anda harıl harıl 4.5G hizmetinin başlaması için hazırlık yapıyor. Edinilen bilgiye göre Türk Telekom Grubu da ‘Türk Telekom’ marka birliğini açıklamak için 4.5G takvimini baz aldı. Buna göre yeni marka hamlesi 4.5G lansmanından yani nisan ayından önce gerçekleşecek. Böylelikle şirket, mobil iletişim teknolojisindeki yeni döneme çok daha etkili bir şekilde ve taze kanla girmeyi hedefliyor.

Haberin Devamı

TEK MARKA TEK FATURA

Türk Telekom Grubu CEO’su Rami Aslan ağustos ayında Hürriyet’e verdiği röportajda Türk Telekom Grubu’nun entegrasyon süreciyle birlikte hedefinin tek noktadan müşterilerinin tüm iletişim ihtiyaçlarını karşılayabilmek olduğunu söylemişti.

Buna göre tek marka hamlesi tamamlandığında tüketiciler, tek mağazadan ihtiyaçlarını gidermenin yanı sıra tek çağrı merkezinden de hizmet alabilecek. Avea ve TTNet mağazalarının yerini bundan sonra Türk Telekom mağazaları alacak. Şirket yasal düzenlemelerden dolayı sabit hat, mobil hat, internet ve televizyon yayıncılığı gibi hizmetlerine yönelik  kampanyaları birleştirip bir paket sunamıyor.

Ayrıca yine yasal mevzuat gereği tek fatura da veremiyor. Önümüzdeki dönemde yasal düzenlemeler yapılırsa Türk Telekom’un tek marka hamlesinden sonra tek fatura ile müşterilerinin karşısına çıkabilecek. Tabii tek fatura diğer telekom şirketlerinin de işine yarayacak. Ancak Türk Telekom özellikle internet ve sabit hatlardaki üstünlüğü nedeniyle tek fatura sistemi gerçekleşirse avantajlı konuma gelecek.

Tek marka hamlesiyle birlikte ‘Türk Telekom’un tüketicinin karşısına yeni bir logo ile de çıkacağı konuşulanlar arasında.

NEDEN TÜRK TELEKOM

Türk Telekom şu anda grubun en yaygın ve bilinirliği en güçlü markası. Bu markada hem ‘Türk’ hem de ‘Telekom’ kelimelerinin geçmesi müşteriye verilmek istenen mesajı en güçlü şekilde anlatıyor. Zaten dünyada da Türk Telekom’un rakibi olan şirketlerin incelendiğinde verilen hizmetlerde ülke adı ve telekom kelimesinden oluşan marka adlarının tercih edildiği görülüyor. Bu stratejiye örnek olarak Deutsche Telekom, British Telecom ve China Telecom gibi markaları verebiliriz.

ENTEGRASYON SÜRECİ ÜÇ ADIMDA TAMAMLANDI

TÜRK Telekom’daki entegrasyon süreci 2014’te başladı ve ana çatısı 3 farklı aşamada oluşuyor. Birinci aşamada şirketin destek fonksiyonlarını birleşti. Şirketin pazara girme stratejisini destekleyen tüm fonksiyonlar merkezi olarak çalışmaya başladı. İnsan kaynakları, satın alma, finans ve destek hizmetleri bu kapsamda değerlendirildi.

Haberin Devamı

Avea, TTNET ve Türk Telekom’da ilgili departmanlar birleştirildi. Geçtiğimiz yıl eylül ayında ikinci aşama tamamlandı. İkinci aşamada müşteriye dokunulan konularda değişiklikler yapıldı.

Bireysel, kurumsal ve toptan birimleri kuruldu. Türk Telekom Grubu CEO’su Rami Aslan, Bireysel iş birimi CEO’su Erkan Akdemir ve kurumsal iş birimi CEO’su Mehmet Ali Akarca oldu.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.