Ortadireği Kesfedenler
Derimod Expo, Merloni İndesit, Altınyıldız ise Fabrika Altınyıldız markalarıyla `uygun fiyat` arayan tüketicileri portföylerine katıyor.
Toplumun en zengin yüzde 20`lik kesimine yıllardır üretim yapan kuruluşlar sonunda ortadireği keşfetti. Türkiye`de Merloni Grubu`nun İndesit markasıyla başını çektiği bu akıma Derimod Expo ile Altınyıldız ise Fabrika Altınyıldız`la katıldı. Kuruluşların orta gelir grubuna hitap ettiği bu ikinci markaların en büyük özelliği görüntünün sade, fiyatın ise düşük olması. Marka olmanın son derece zor olduğunu söyleyen Derimod Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim, bunu başarmış firmaların sadece üst gelir grubuna değil daha geniş kitlelere hitap etmesi gerektiğini açıkladı. Zaim, bu fikirden yola çıkarak daha ekonomik ürünleri içeren Derimod Expo`yu yarattıklarını söyledi.
SERİ ÜRETİM YAPLIYOR;
Derimod Expo`da fiyatlar 89 milyon lira ile 149 milyon lira arasında satılıyor. İhracat bandında seri üretim mantığında ekonomik olarak üretilen Derimod Expo marka deri ceketler, Zeytinburnu, Maslak, Maltepe Sahilyolu ve Üst Bostancı`da bulunan Depolarda satılıyor. Derimod Depolar minimum kira ve dekor anlayışıyla hizmet veriyor. 500 metrekarelik alanlarda faaliyet gösteren Derimod Depolarda indirimli ürünlerin satıldığı `Fırsat` reyonları da yer alıyor. Türkiye`de Ariston ve Philco markalarıyla tanınan Merloni Elettrodomestici iki yıl önce İndesit`i satışa sundu. Üst gelir grubuna hitap eden Ariston`dan yüzde 15 daha ucuz olan Indesit marka ürünler orta sınıfı hedefliyor. İleri teknolojiye sahip olmakla birlikte az sayıdaki düğmeleri ve çabuk tanımlanabilir sembolleriyle İndesit, fonksiyonellik ve kullanım kolaylığı sağlıyor. Avrupa`nın en fazla ilgi gören markalarından İndesit, üç yıl garantili buzdolapları, derin dondurucuları, fırın, çamaşır ve bulaşık makineleri ile pazarda yer alıyor. Indesit`i bünyesinde barındıran Merloni Grubu Türkiye`de yüzde 12 pazar payına sahip.
YÜZDE 45 UCUZ;
Yılların kumaş markası Altınyıldız konfeksiyon sektörüne girdikten sonra adeta atağa kalktı. Atınyıldız`dan sonra Network`ü yaratan kuruluş, yeni markası Fabrika Altınyıldız`la da iddialı. Altınyıldız, yeni markası Fabrika Altınyıldız ile genç olan ve genç yaşayan kitlelere daha uygun fiyatlarla ulaşmayı hedefliyor. Yeni markanın Network`ten yüzde 40-45 daha ucuz olacağını söyleyen Altınyıldız Genel Müdürü Mehmet Hotiç, Önemli olan müşteriye doğru kalitede doğru değeri sunmak. Fabrika bu anlamda çok iddialı. Daha geniş bir kitleye ulaşmayı amaçlıyoruz dedi. Yeni marka için 3 milyon dolarlık bir bütçe ile yola çıktıklarını söyleyen Hotiç, önümüzdeki yıl ciro hedeflerinin 11-12 milyon dolar olduğunu anlattı. Fabrika Altınyıldız ürünleri ilk etapta İzmir Mavişehir EGS Park, İstanbul Carousel ve Capitol mağazalarında satılacak. Mağaza sayısı önümüzdeki dönemde hızla artacak Fabrika Altınyıldız`ın kadın ve erkek koleksiyonu bulunuyor. (RADİKAL)
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN