Mondeo, Passat’ın Pazarına Göz Dikti

05.11.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


Dünya otomobil devi Ford, Avrupa’da yılın otomobili seçilen Focus’la yakaladığı başarıyı, 2001 yılında orta üst sınıf segmentinde yer alan Mondeo’yla devam ettirmeyi hedefliyor.

ABD’li Ford, Focus’la başladığı yeni cizgi tasarımını (New Edge Design), bütünüyle yenilediği Mondeo’yla sürdürecek. Mondeo, yeni yüzü açısından Ford Ailesinin ikinci otomobili olarak kabul ediliyor.

Türkiye’de Koç Holding şirketi Otosan’la yarı yarıya ortak olan Ford Motor Company, yeni Ford Mondeo’yu önceki hafta Fransa’nın ünlü sahil kasabası Saint-Tropez’de tanıttı. Ford Otosan yetkilileri, yeni Ford Mondeo’nun test sürüşünde başlıca rakipleri olarak, son yıllarda Avrupa’da büyük başarı kazanan Volkswagen Passat’ı ilan etti.

Türkiye’de Doğuş, Otomotiv’in orta üst sınıf segmentinde ithal ettiği Volkwagen Passat, yüzde 16.7 ile Vectra’dan sonra ikinci büyük Pazar payına sahip bulunuyor. Eski Mondeonun Pazar payı ise yüzde 2 oranında.

Hedef yüzde 10: Ford Otosan, Mondeo ile rakipleri arasında ortaya çıkan Pazar payı farkını kapatmak konusunda çok iddialı. Bunun bir göstergesi olarak da, aralık ayında Avrupa’yla eş zamanda türkiye’de satışa sunulacak yeni Mondeo için ‘lider olmak için yaratıldı-build to lead” sloganı kullanılacak.

Ford’un yeni çizgisinin ilk ürünü olan Focus’la Türkiye’de yüzde 9.7 Pazar payı elde eden Ford Otosan, yeni Mondeo’yla, ilk yıl 5 bin adetlik satış gerçekleştirerek yüzde 10 Pazar payı hedefliyor.

Rakipler kim?: Ford Avrupa yetkilileri, büyük hacimli C/D sınıfında yer alan yeni Mondeo’nun bu sınıftaki doğrudan rakipleri olarak Opel Vectra, Citroen Xantia, Renault Laguna, Peugeot 406 ve Volkswagen Passat’ı gösteriyorlar. Ford Avrupa yöneticilerine göre Mondeo’nun lüks sınıftaki rakipleri arasında ise Audi A4, BMW 3 serisi ve Mercedes C sınıfının bazı modelleri yer alıyor.

Türkiye’de 2.0 Duratec HE 14, 2.5 Duratec V6 ve 2.0 L Duratorq olmak üzere üç versiyonunun satışa sunulacağı yeni Mondeo’nun birinci rakibi olarak, kasım ayından itibaren ithal edilecek yeni Passat gösteriliyor.

Bu arada Passat’a karşı piyasaya girecek olan yeni Mondeo’nun tasarımını yapan J.Mays ve Chris Bird’ün, daha önce Volkswagen’in tasarımcıları olması da Mondeo-Passat rekabetine ayrı bir boyut katıyor.

Fiyat stratejisi: 30-40 yaş arası orta üst düzey gelir grubuna hitap eden “aile otomobili” olarak tasarlanan yeni Mondeo, Türkiye’de 24 bin-29 bin dolar arasında fiyatlarla satışa sunulacak. Buna göre, Mondeo Trend’in fiyatı 24 bin dolar (bugünkü kurla yaklaşık 16.5 milyar lira), Mondeo Ghia’nın fiyatı ise 29 bin dolar (19 milyar 900 milyon lira) olacak.

Ford Otosan yetkilileri,Passat’la fiyat rekabeti konusunda ise “bizim fiyatlarımız kesinlikle yeni Passat’tan daha ucuz olacak. Buna özellikle özen göstereceğiz. Çünkü müşteri için Mondeo daha cazip olmalı” diyor. (EKONOMİST)
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.272 Değişim: 0,42% Hacim : 27.979 Mio.TL Son veri saati : 11:57
Düşük 9.253 20.11.2024 Yüksek 9.308
Açılış: 9.273
34,4983 Değişim: 0,05%
Düşük 34,3550 20.11.2024 Yüksek 34,5577
Açılış: 34,4818
36,5005 Değişim: -0,20%
Düşük 36,4456 20.11.2024 Yüksek 36,6645
Açılış: 36,5732
2.910,54 Değişim: -0,33%
Düşük 2.901,82 20.11.2024 Yüksek 2.930,41
Açılış: 2.920,16
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.