İş Bankası`nda Bireyler Ön Planda

07.11.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :

Türkiye`nin önde gelen ve yeniden yapılanma sürecine giren İş Bankası, şubelerinde self servis, satış-pazarlama, gişe hizmetleri ve operasyon gibi dört alanda yeni bir yapılanmaya gidiyor.


İş Bankası, bireysel bankacılıkta yapılması gereken, bütün dünyada başarıyla uygulanmış olan yöntemleri, kendi bünyesine uygun bir biçimde ve en etkin olarak uygulanmak için ciddi bir çalışma başlattı. Müşterilerine daha yakın olmayı hedefleyen banka, mevcut şubelerinde hem görünüş hem de çalışma ortamında önemli değişiklikler yapıyor. Yüksek faiz gelirlerinin sona ermesinden sonra bankaların bireylere yöneldiğini belirten İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı A. Aykut Demiray`a göre, yapılan çalışmalar bir bankanın normal gidişi içinde hafif bir ayarlama. Kurulduğundan bu yana İş Bankası`nın gerçek bankacılık yaptığını söyleyen Demiray, keskin bin strateji değişikliğinin olmadığının altını çizerek Dolayısıyla bizde bireysel bankacılık inisiyatifi hep vardı ama adı konmamıştı şeklinde konuştu. Bankada yaşanan değişim kararının 1998 yılında alındığını belirten Demiray, önceliğin büyük şehirlere verileceğini ve şimdiye kadar 100 kadar şubenin yenilendiğini açıkladı.


DEĞİŞİM DÖRT TEMEL ÜZERİNDE;

İş Bankası`nın güçlü bir teknolojiye sahip olduğunu belirten Aykut Demiray, bu teknolojik yapının müşteriyi daha fazla tanımak ve ona daha yakın olmaya yarayacak bir tarafa doğru çevrildiğini anlattı. Buna göre, ilk önce sahip olunan teknolojik sistem daha çok akıllandırılmaya, müşteriyi tanıma noktasına getiriliyor. İkinci olarak, bankanın alternatif kanallara verdiği önem daha da yoğunlaştırılıyor. Yani şube dışı kanalları ATM`ler, post`lar, yeni kurulan call center devreye alınıyor. Üçüncü olarak ise organizasyon yapısı ve bankacılık anlayışında değişikliğe gidiliyor.


İMAJIMIZDAN MEMNUNUZ;

`Kamu bankası` olarak algılanmanın kendilerini çok fazla rahatsız etmediğini belirten Demiray, bu durumu kamuya malolmuş olarak algıladıklarını ve İş Bankası`nın sermaye yapısı, mantık ve idari olarak bir KİT olmadığını vurguladı. Demiray, Diğer taraftan biz imajımızdan memnunuz, bunu değiştirmeye niyetimiz yok. Güçlü ve ağır başlı imajınızı sürdüremezseniz zaten ciddi bir banka olamazsınız. Ama çağın durum ve özelliklerine göre de makyajınızı ve saç biçiminizi biraz değiştirmek zorunda kalırsınız. Yani bankacılık anlamında toplumda giderek ortaya çıkan yeni ihtiyaçlara cevap vermek zorundayız. Bunun dışında kalmak mümkün değil. Bu kapsamda değişiklik diyorsanız evet İş bankası değişiyor. Daha fazla pazarlamaya ağırlık veren, daha fazla müşterinin ihtiyacına anlayıp çözüm getirmeye yönelik çalışma yapıyoruz dedi.


Bundan sonraki önceliklerimiz telefon ve bilgisayar üzerinden yapılan bankacılık faaliyetini yaygınlaştırmak, kolaylaştırmak, daha güvenli hale getirmek ve daha çok insanın bundan yararlanması sağlamak olacaktır diyen Demiray, bunun için gerek pazarlama, gerekse müşterinin yönlendirmesi gibi çalışmaların olacağını vurguladı. Demiray, şubede yapılan bir işlem maliyetinin yaklaşık 10`da biri kadar düşük maliyetli olarak şube dışı bankacılık alanına ağırlık verileceğinin altını çizdi.


İŞ BANKASI VE İŞ - TİM ÇOK ŞEY YAPACAK;

İş Bankası ve Telecom - Italia ortaklığı sonucu doğan İş - Tim ile şüphesiz birlikte çalışma olacak. Burada çok ciddi bir sinerji imkanı var. GSM firmaları, bankalar gibi insana hizmet veren, milyonlarca müşterinin datalarına sahip olan kuruluşlar. Bu üzerinde bireysel bankacılık yapmak için çok ciddi bir bilgi potansiyeli taşıyor. Bu potansiyel üzerinde bankalar ve GSM firmalarının çapraz satışlar gibi yapabilecekleri çok şey var. En basit örneği, kredi kartında başlayıp, müşterilere banka aracılığı ile GSM ödemelerinin yaptırılabilmesi, daha sonra gelişmekte olan e - ticaret platformunda cep telefonlarının kullanılabilmesi gibi ortak çalışılabilecek bir çok alan var. İş Bankası`nda hesap olarak yaklaşık 8 milyon insan var. Bu rakamın yarısının aktif olduğunu düşünülürse, büyük bir potansiyel var.


NELER DEĞİŞİYOR?

İç ve dış görünüş değişiyor: Mümkün olan her bankanın içinde bir self servis alanı olacak.

Hizmet yapısı değişiyor: Biri gişe hizmetlerinin sürdüğü bölüm, diğeri de satış ve pazarlama hizmetlerinin yapıldığı bölüm olma üzere, bankadan içeri girildiğinde, iki hizmet bölümü olacak. Her hangi bir hizmet için bilgi almak isteyen müşteriler için ise bir müşteri danışmanı olacak ve müşteriyi yönlendirecek
Operasyonel bölüm ayrılıyor: Bir diğer önemli yenilik ise operasyon gibi müşteriyle bire bir ilgili olmayan birimler mümkün mertebe ayrı bir yere alınarak, müşterinin gözünden uzaklaştırılacak. (FİNANSAL FORUM)



Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.