HSBC’den şok karar

24.07.2014 - 08:28 | Son Güncelleme :

İngiliz HSBC, Türkiye’de ticari bankacılık müşterilerini gözden geçiriyor

<ımg class="yeniImg" border="0" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf5855601c04688fbd9366.jpg">

İngiliz HSBC, Türkiye’de ticari bankacılık müşterilerini gözden geçiriyor. Banka uluslararası odaklı olmayan küçük şirketlerle vedalaşma kararı alırken kaç müşteriyle yolları ayıracağı belirsiz.

Telefondaki ses “Şirketinize yeterli hizmet veremediğimiz için hesabınızı kapatmaya karar verdik. Lütfen 30 gün içinde otomatik ödeme talimatlarınızı başka bankaya alın. Müşterilerinizi ve ticari ilişkide bulunduğunuz kurumları da bilgilendirin” diyordu. Yaklaşık 10 yıldır HSBC ile çalışan şirketin yetkilileri bayram öncesinde gelen bu telefon karşısında şaşkınlığa düştü. HSBC müşterisinden, tez elden başka bir bankaya gitmesini istiyordu! HSBC müşterisi olan bazı işletmeler bu örnekte olduğu gibi telefonlar alıyor. Sayıları henüz belli değil, ancak HSBC yeterince değer yaratmadığına inandığı müşterilerine “güle güle” diyor.

Türkiye’ye 1990’da Midland Bank adıyla gelen, 1999’da adını HSBC olarak değiştiren banka, Türkiye’deki ticari varlığını 2001’de Demirbank’ı satın alarak güçlendirmişti. hurriyet.com.tr'den Jale Özgentürk'ün haberine göre; Banka 2002’de Boyner Grubu’nun kredi kartları şirketi Benkar’ı da satın alarak, Advantage markasıyla kredi kartı pazarının en büyük oyuncularından biri olmuştu.

PİYASALARDAKİ SON DURUM İÇİN TIKLAYIN...

Bugün 3 milyon müşterisi olduğu tahmin edilen HSBC, 2010’dan itibaren beri Türkiye’de büyüme konusunda biraz temkinli. Çalışan sayısı 2010’da 6 bin 631 iken 2014 Mart itibariyle 5 bin 967’ye geriledi. Şube sayısı ise 312 civarında.
2014’ün ilk çeyreğinde zarar açıklayan birkaç bankadan biri olan HSBC Türkiye, 2014-2017 yılları için daha odaklı yeni bir strateji uygulamaya başlayacağını açıklamıştı. HSBC Türkiye’ye yeni uygulamanın nedenlerini ve Türkiye’deki geleceklerini sorduk. Açıklamaları şöyle:

ULUSLARARASI ODAKLILAR

“Ticari Bankacılık portföyümüzü gözden geçirdik. Bu değerlendirme sonucunda en iyi hizmeti vereceğimizi düşündüğümüz ve kaynaklarımızı en verimli kullanacağımız müşterilerimize odaklanmayı hedefledik. Bu müşteriler genellikle aktif olarak uluslararası arenada iş yapan ya da yakın bir gelecekte uluslararası arenaya açılmayı hedefleyen ve Türkiye’de sunduğumuz hizmetlerden en üst düzeyde faydalanan işletmeler.”

HSBC yetkilileri bu uygulamayla müşterilerin her birine daha fazla zaman ve kaynak ayırabileceklerini öne sürerken “Her müşteriye birer Müşteri İlişkileri Temsilcisi aracılığıyla hizmet sunacağız. Müşteri sayısına değil en iyi şekilde hizmet verebileceğimiz müşterilerimize kattığımız değere odaklanacağız” diyor.

HSBC yetkilileri uygulamanın kaç şirketi kapsayacağının, uygulamanın tamamlanmasından sonra ortaya çıkacağını açıkladılar.

##$HABER_944936$##

JAMES EMMETT 1 EYLÜL’DE BAŞLIYOR

HSBC’de genel müdür değişikliği ise haziran ayında açıklanmıştı. Martin Spurling’in HSBC Avrupa ve Orta Doğu Afrika Bölgesi Bireysel Bankacılık Başkanı olarak atanmasının ardından yerine Küresel Dış Ticaret ve Faktoring Başkanı James Emmett’in atandığı açıklanmıştı. Emmett 1 Eylül itibariyle görevine başlıyor.

BANKA MÜŞTERİSİ İSYAN EDİYOR

Hesabı kapatılacak olan bir şirket yetkilisi diyor ki, “10 yılda olumsuz tek bir işlemimiz sicilimiz olmadı. Bizden yeterince kâr edemediklerini düşünmüşler. Bankacılığın toplumsal sorumluluğu yok mu? İstediği zaman müşterisine git deme hakkı var mıdır? Bir süpermarket, sadece bir sakız satın almak isteyen müşterisine ‘başka yerden alın’ diyebilir mi?


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.