Cim Bom`a Latin Amerika Modeli
Galatasaray`ın isim hakkını alan AIG, Cimbom`a Latin Amerika`da bulduğu modeli uygulamış. Firmanın Türkiye`deki yatırımları 100 milyon doları buluyor.
İstikrar programı mali sektörde kaçınılmaz olarak yeniden yapılanmaya yol açarken, yatırımcılar banka yerine yeni yatırım araçlarına yöneliyor. Geçen yıl UEFA kupasını kazanarak dünyaya adını duyuran Galatasaray`ın stratejik ortaklık modelini tercih edenler arasında yerini alması, dikkatleri American International Group (AIG)`a çekti. Şubat ayında 100 milyon dolarlık bir fon oluşturarak Türkiye pazarına giren AIG, gelişmekte olan pazarlarda faaliyette bulunan en büyük fon. Gelişmekte olan çeşitli ülkelerde on sekiz fonu yöneten AIG`nın 8 milyar dolarlık bir yatırım portföyü mevcut. Emine Uşaklıgil`in NTVMSNBC`de yer alan haberinde AIG`nin Türkiye sorumlusu Paolo Zapparoli, istikrarsızlık bir yana, Türkiye`nin cazip bir pazar olduğunu söyledi. Zapparoli, halka açılacak ilk Türk spor kulübüne yatırım yapmış olan AIG`nin Türkiye pazarına giriş nedenini şöyle özetliyor: İstikrarsızlık bir yana, Türkiye yine de cazip bir pazar. 65 milyondan 12 milyon kişinin geliri Avrupa ülkeleri düzeyinde.Uzun vadeye yönelen sermayenin yokluğu, hisse senedi yatırımları uzmanı fonlar için uygun bir rekabet ortamını yaratıyor. İki yıl önce Türkiye pazarına girme kararını alan AIG, bugün ülkenin en büyük yabancı yatırım fonu niteliğinde. Firma dokuz ay gibi kısa bir süre içinde Galatasaray Sportif AŞ`nin yanı sıra, AFM sinemalarına da yatırım yapmış. Şimdi başka yatırımlara karar verme aşamasında.
LATİN AMERİKA MODELİ;
Galatasaray`ın reklam ve isim haklarını kapsayan Galatasaray Sportif AŞ`ye yaptıkları yatırım konusunda Zapparoli, Bu model, Latin Amerika`da geliştirdiğimiz bir model. Yayın, sponsorluk isim haklarını elinde tutan yeni şirket, aslında içerik pazarlayan bir medya şirketidir. Modelin sağladığı istikrarlı gelir yapısı halka açılmayı ve borsada başarıyı güvence altına alıyor şeklinde konuşuyor. (YENİ BİNYIL)
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN