Alo Kurye Kurumsal Kimliğini Yeniliyor
Gelişen tüketici bilinci ve beklentisi doğrultusunda yeniden yapılanma sürecine giren Alo Kurye, evlere yönelik kurye kullanımını yaygınlaşması yönünde çalışacak.
Gelişen tüketici bilinci ve beklentisi doğrultusunda hedef kitlesine daha iyi hizmet vermek amacı ile, teknolojisi ve kurye kıyafetlerine kadar tüm görsel malzemelerini yenileyen Alo Kurye, bireysel tüketiciye yöneliyor. Alo Kurye Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Köse, Alo Kurye`nin gelişen tüketici bilinci ve beklentisi doğrultusunda hedef kitlesine daha kaliteli hizmet vermek amacı ile yeniden yapılanma sürecine girdiğini açıkladı. Bu yapılanma içinde Alo Kurye`nin kurumusal kimliğinin yenilenmesi yönünde çabalarının süreceğini söyleyen Köse, yapılanma doğrultusunda firmanın logosu, sloganı kuryelerin kiyafetleri ve tüm görüntüsünün değiştiğini ifade etti. Değişim sürecinin başlatılan reklam kampanyası doğrultusunda tüm müşterlerine yansılatacağını ifade eden Köse, evlere yönelik kurye kullanımının yaygınlaşması için çalışacaklarını vurguladı. Bu hedefin tanıtım faaliyetlerinin önemli bir konusu olduğunu ifade eden Köse şunları söyledi:
`İnsanlara şu mesajı vermek istiyoruz: Kuryeler sadece iş yerlerinin kullandığı bir sektör değildir. Evlerde de insanlar oturduğu yerden telefon edip bir kuryeyi çağırabilir işlerini çok rahat ve ucuz yaptırabilirler. Bu uygulamanın yaygınlaşmasına yönelik hem tanıtım ve reklam kampanyalarımız devam edecek. Şu anda yüzde 15`lik pazar payına sahibiz ve yılı 1 milyon dolar ciro ile kapatacağız ancak, bu rakam yeniden yapılanma çalışmalarının ardından 3 milyon dolara çıkacak` dedi.
KURYELERİ UYDU SİSTEMİYLE İZLİYOR;
Dünyanın hiçbir kurye firmasında uygulanmayan GPS sistemini ilk kez kendilerinin uyguladığını kaydeden Köse, uydu teknolojisiyle ilgisayar ortamında, tüm İstanbul`da hareket halinde olan kuryelerin izlenme ve hızlı biçimde yönlendirme olanağının sağlandığını ifade etti. Aktif Dağıtım`da uygulanan internet üzerinden hizmetin, 2001 Ekim`de Alo Kurye`de de uygulanacağını söyleyen Köse, `İnternet sitemizden müşteri bize ulaşabiliyor. Talimatlarını verebiliyor. Ayrıca biz firma olarak yaptığımız dağıtımlarla ilgili bilgileri, raporları internet üzerinden müşterimize sunuyoruz. Bunu Türkiye`de yapan tek firmayız. Dünyada teslim edilmiş gönderilerin imzaları ile gösterildiği tek site bizim sitemizdir` diye konuştu.
2001 Nisan`da kardeş kuruluş Aktif Dağıtım`da kulanılan el terminallerinin Alo Kurye`de de kullanılacağını söyleyen Köse, `Bir de Alo Kurye`nin kendi iç işleyeşine yönelik çalışmalarımız olacak. Barkodlu takip sistemi ve ödeme sistemi değiştirilecek. Bu kapsamda hizmetlerde nakit ödemenin yanısıra kredi kartı ile ödenecek bir sistem geliştirmeye çalışıyoruz` dedi.
AR-GE YE2 MİLYON DOLAR;
Kurye sektöründe 8 yıldır faaliyet gösterdiklerini anlatan Köse, başlattıkları yeniden yapılanmanın 2001 yılında yapılacaklarla beraber 100 bin dolarlık bir maliyetle gerçekleşeğini söyledi. Firma olarak teknolojik gelişmeleri yakından izlediklerini ifade eden Köse şöyle konuştu: `Teknolojik açıdan sadece cihaz almak önemli değil. Asıl önemli olan yönetimi geliştirmektir. Yeni kodlama sistemleri geliştirme ve bunları uygulayacak yazılımlar geliştirmektir. Biz firma olarak yazılımlarımızı kendimiz kendi bünyemizde geliştiriyoruz. AR - GE ve teknolojik gelişmelere bu yıl 2 milyon dolarlık bir yatırım gerçekleştirdik.`
E -TİCARET ÖNEMLİ BİR KAYNAK OLACAK;
E- ticaretin kurye sektöründeki firmaların iş hacminin yüzde 1`lik kısmını oluşturduğuna değinen Köse şöyle konuştu: ` 1997 yılının sonunda Alo Kurye bir karar aldı. `Gelecek internet olacaktır` dedik ve ona göre bütün yapılanmamızı değiştirdik. Onun için de bütün bilgisayar alt yapımızı internet tabanlı yaptık. Gerek Aktif Dağıtım gerekse Alo Kurye`de herşey internet üzerinden erişilebilir durumda. E - ticaret ciromuzun yüzde 1`lik bir kısımını oluşturuyor. Henüz bizim için önemli bir aşamada değil, önemli bir kaynak değil ama biliyoruz ki yarın çok önemli olacak.` dedi. (FİNANSAL FORUM)
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN