26’sında Cacharel’in Kaderini Değiştirdi!

03.12.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :

Kavurmacı, Cacharel Türkiye’yi Fransızların gözdesi yaptı. Sayesinde Birçok yurtdışı yatırımını AydındaAydınlı Grubu’na emanet etti. Fransızların ünlü hazır giyim markası Cacharel, Türkiye’de ciddi bir atılım içerisinde. Bu atılımın mimari ise henüz 26 yaşında genç bir yönetici . Adı Ahmet Said Kavurmacı. Ahmet Said Kavurmacı , çok genç ama iş deneyimi oldukça fazla. O hem okuyup hem de çalışanlardan.. Genç yaşına rağmen Aydınlı grubu bünyesinde çeşitli görevlerde bulundu.


MARKA İMAJIYLA BAŞLADI;

Cacharel , Türkiye’de uzun yıllar da parfüm markası olarak tanındı. Cacharel,’in giyim ürünlerini satacak bir lisansör olmaması ve dolaysıyla ürünlerinin satılmaması bunun başlıca nedeniydi. Cacharel’in Türkiye macerası aslında bir rastlantı sonucu başladı. Aydınlı Grubu yöneticilerinden Pazar araştırması amacıyla çıktığı bir Fransa seyahatinde, tesadüfen markanın pazarlama müdürüyle tanışması bu maceranın bir başlangıcı oldu. Fransa’daki toplantının ardından iki kezTürkiye’ye gelen Cacharel yöneticilerinin Aydınlı Grubu’yla her konuda anlaşması üzerine 1996 yılından itibaren Cacharel markası Aydınlı bünyesinde faaliyet göstermeye başladı. 1996 yılında gerçekleşen bu anlaşmayla Aydınlı, Cacharel markasını dört yıl süreyle “ikinci lisansör” olarak temsil etme hakkında kazanmış oldu. Ahmet Said Kavurmacı, şirketin başına geldiği zamanCacharel, Türkiye’de yedi mağazayla faaliyet gösteren bir zincirdi. Ve daha çok belirli bir kitleye hitap ediyordu. Zaten kavurmacının işin başına oturur oturmaz yaptırdığı bir anketin sonuçları da bu gerçeği net olarak gözler önüne seriyordu. Zira her 100 kişiden 80’i cachanel’i bir parfüm markası olarak biliyordu.Geri kalan 20 kişinin 15’i ise Cacharel’i bir bayan giyim markası olarak tanıyordu. Cacharel’i aynı zamanda bir erkek giyim markası olarak bilenlerin sayısı ise 5’ti.


CİROYU YÜZDE 40 BÜYÜTTÜ;

Cacharel’in bugün Türkiye’nin farklı noktalarında toplam 18 mağazası bulunuyor. Yani AhmetSaid Kavurmacı’nın başa geçmesinden sonra 11 yeni mağaza daha açıldı. Aslında Cacharel’in Fransızları bile şaşırtan bir hızla büyümesinin en önemli sebebi, açılan bu yeni mağazalar ve yeni yayılma stratejisi takip etmesiydi. Öncelikle 140 olan corner sayısı 45’e çekildi. Bunu yaparken de Cacharel markasını temsil edecek kapasitede olmayan tüm corner sözleşmeleri iptal edildi. Hemen ardından ise butik mağazalarının sayısı arttırılmaya başlandı. Fransizlarla yapılan anlaşma çerçevesinde mağazalar, artık alışveriş merkezlerinde açılmaya başlandı. Bu durum şirketin satış rakamlarınıdaha da büyük ölçüde etkiledi. Zira şu an Cacharel Türkiye erkek giyiminde Avrupa’nın bir çok ülkesinden daha fazla satış gerçekleştiriyor. Aynı hareketlilik ciroda da rahatlıkla gözleniyor. Daha önce de her yıl 10 ile 20 arasında büyüyen ciro, son bir yıl içerisinde yüzde 40’ın üzerinde bir artışa sahne olmuş. Bu artış sayesinde Cacharel kendisine bu yıl 8 milyon doların üzerinde de bir artışa sahne olmuş. Bu artış sayesinde Cacharel kendisine bu yıl 8 milyon doların üzerinde ciro hedefi koymuş durumda.


RUSYA, YUNANİSTAN, DUBAİ..

Yeni yayılma stratejisiyle kısa sürede başarılı sonuçlar alan Cacharel , bu politikasını devam ettirmek ve yeni mağazalar açmak için çalışmalarını yoğun bir şekilde sürdürüyor. Örneğin, önümüzdeki yıl şimdiden kesinleşen 5 yeni mağazanın açılması için çalışmalar sürdürülüyor. Bunların çoğu yeni yayılma stratejisine bağlı olarak yeni açılacak olan alışberiş merkezlerinde faaliyete geçecek. Bu tabii, Cacharel’in 2001 yılında sadece 5 mağaza açacağı anlamına gelmiyor. Örneğin, şu an faaliyet göstermediği alışveriş merkezlerinin birinde boş bir mağaza bulunması halinde buralara da mağaza açmayı düşünüyor. Cacharel cephesindeki an önemli gelişmelerden birisi de şirketin kısa bir süre önce yapılan ikinci lisans anlaşmasında yurtdışında mağaza açma izni almış olması.Daha önce de belirttiğimiz gibi Aydınlı Grubu Cacharel’in dünyadaki ikinci lisansörü. İtalya’daki birinci lisansör hem üretici hem de Avrupa’da dağıtıcı olma hakkına sahip. Fakat bu lisansör sadeceerkek ürünlerinde bu hakka sahip. Kadın ürünlerinde ise her türlü hak Fransızlara ait. Kavurmacı, her ne kadar rapor hazırlamadan ve merkeze sunulmadan bilgi vermek istemesedebazı konular da önemli ipuçları veriyor. Örneğin, Cacharel’in yurtdışında distribütörlük vererek ya da corner açtırarak yaymayı düşünüyor. Aksine şirketin hedefi , tıpkı Türkiye’de olduğu gibi direkt Cacharel mağazalarını açarak büyümek. İlk girmeyi düşündüğü ülke ise grubun ilişki içinde bulunduğu Rusya. Ardından ise Yunanistan ve Dubai.. Şirket beş yıl içinde bir çok ülkede faaliyet gösteren bir zincir haline gelmeyi hedefliyor. (PARA)


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.233 Değişim: 0,00% Hacim : 92.159 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.171 19.11.2024 Yüksek 9.443
Açılış: 9.431
34,5362 Değişim: 0,16%
Düşük 34,3550 20.11.2024 Yüksek 34,5469
Açılış: 34,4818
36,6207 Değişim: 0,13%
Düşük 36,4889 20.11.2024 Yüksek 36,6645
Açılış: 36,5732
2.923,44 Değişim: 0,11%
Düşük 2.907,87 20.11.2024 Yüksek 2.930,41
Açılış: 2.920,16
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.