26’sında Cacharel’in Kaderini Değiştirdi!
Kavurmacı, Cacharel Türkiye’yi Fransızların gözdesi yaptı. Sayesinde Birçok yurtdışı yatırımını AydındaAydınlı Grubu’na emanet etti. Fransızların ünlü hazır giyim markası Cacharel, Türkiye’de ciddi bir atılım içerisinde. Bu atılımın mimari ise henüz 26 yaşında genç bir yönetici . Adı Ahmet Said Kavurmacı. Ahmet Said Kavurmacı , çok genç ama iş deneyimi oldukça fazla. O hem okuyup hem de çalışanlardan.. Genç yaşına rağmen Aydınlı grubu bünyesinde çeşitli görevlerde bulundu.
MARKA İMAJIYLA BAŞLADI;
Cacharel , Türkiye’de uzun yıllar da parfüm markası olarak tanındı. Cacharel,’in giyim ürünlerini satacak bir lisansör olmaması ve dolaysıyla ürünlerinin satılmaması bunun başlıca nedeniydi. Cacharel’in Türkiye macerası aslında bir rastlantı sonucu başladı. Aydınlı Grubu yöneticilerinden Pazar araştırması amacıyla çıktığı bir Fransa seyahatinde, tesadüfen markanın pazarlama müdürüyle tanışması bu maceranın bir başlangıcı oldu. Fransa’daki toplantının ardından iki kezTürkiye’ye gelen Cacharel yöneticilerinin Aydınlı Grubu’yla her konuda anlaşması üzerine 1996 yılından itibaren Cacharel markası Aydınlı bünyesinde faaliyet göstermeye başladı. 1996 yılında gerçekleşen bu anlaşmayla Aydınlı, Cacharel markasını dört yıl süreyle “ikinci lisansör” olarak temsil etme hakkında kazanmış oldu. Ahmet Said Kavurmacı, şirketin başına geldiği zamanCacharel, Türkiye’de yedi mağazayla faaliyet gösteren bir zincirdi. Ve daha çok belirli bir kitleye hitap ediyordu. Zaten kavurmacının işin başına oturur oturmaz yaptırdığı bir anketin sonuçları da bu gerçeği net olarak gözler önüne seriyordu. Zira her 100 kişiden 80’i cachanel’i bir parfüm markası olarak biliyordu.Geri kalan 20 kişinin 15’i ise Cacharel’i bir bayan giyim markası olarak tanıyordu. Cacharel’i aynı zamanda bir erkek giyim markası olarak bilenlerin sayısı ise 5’ti.
CİROYU YÜZDE 40 BÜYÜTTÜ;
Cacharel’in bugün Türkiye’nin farklı noktalarında toplam 18 mağazası bulunuyor. Yani AhmetSaid Kavurmacı’nın başa geçmesinden sonra 11 yeni mağaza daha açıldı. Aslında Cacharel’in Fransızları bile şaşırtan bir hızla büyümesinin en önemli sebebi, açılan bu yeni mağazalar ve yeni yayılma stratejisi takip etmesiydi. Öncelikle 140 olan corner sayısı 45’e çekildi. Bunu yaparken de Cacharel markasını temsil edecek kapasitede olmayan tüm corner sözleşmeleri iptal edildi. Hemen ardından ise butik mağazalarının sayısı arttırılmaya başlandı. Fransizlarla yapılan anlaşma çerçevesinde mağazalar, artık alışveriş merkezlerinde açılmaya başlandı. Bu durum şirketin satış rakamlarınıdaha da büyük ölçüde etkiledi. Zira şu an Cacharel Türkiye erkek giyiminde Avrupa’nın bir çok ülkesinden daha fazla satış gerçekleştiriyor. Aynı hareketlilik ciroda da rahatlıkla gözleniyor. Daha önce de her yıl 10 ile 20 arasında büyüyen ciro, son bir yıl içerisinde yüzde 40’ın üzerinde bir artışa sahne olmuş. Bu artış sayesinde Cacharel kendisine bu yıl 8 milyon doların üzerinde de bir artışa sahne olmuş. Bu artış sayesinde Cacharel kendisine bu yıl 8 milyon doların üzerinde ciro hedefi koymuş durumda.
RUSYA, YUNANİSTAN, DUBAİ..
Yeni yayılma stratejisiyle kısa sürede başarılı sonuçlar alan Cacharel , bu politikasını devam ettirmek ve yeni mağazalar açmak için çalışmalarını yoğun bir şekilde sürdürüyor. Örneğin, önümüzdeki yıl şimdiden kesinleşen 5 yeni mağazanın açılması için çalışmalar sürdürülüyor. Bunların çoğu yeni yayılma stratejisine bağlı olarak yeni açılacak olan alışberiş merkezlerinde faaliyete geçecek. Bu tabii, Cacharel’in 2001 yılında sadece 5 mağaza açacağı anlamına gelmiyor. Örneğin, şu an faaliyet göstermediği alışveriş merkezlerinin birinde boş bir mağaza bulunması halinde buralara da mağaza açmayı düşünüyor. Cacharel cephesindeki an önemli gelişmelerden birisi de şirketin kısa bir süre önce yapılan ikinci lisans anlaşmasında yurtdışında mağaza açma izni almış olması.Daha önce de belirttiğimiz gibi Aydınlı Grubu Cacharel’in dünyadaki ikinci lisansörü. İtalya’daki birinci lisansör hem üretici hem de Avrupa’da dağıtıcı olma hakkına sahip. Fakat bu lisansör sadeceerkek ürünlerinde bu hakka sahip. Kadın ürünlerinde ise her türlü hak Fransızlara ait. Kavurmacı, her ne kadar rapor hazırlamadan ve merkeze sunulmadan bilgi vermek istemesedebazı konular da önemli ipuçları veriyor. Örneğin, Cacharel’in yurtdışında distribütörlük vererek ya da corner açtırarak yaymayı düşünüyor. Aksine şirketin hedefi , tıpkı Türkiye’de olduğu gibi direkt Cacharel mağazalarını açarak büyümek. İlk girmeyi düşündüğü ülke ise grubun ilişki içinde bulunduğu Rusya. Ardından ise Yunanistan ve Dubai.. Şirket beş yıl içinde bir çok ülkede faaliyet gösteren bir zincir haline gelmeyi hedefliyor. (PARA)
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN