Binlerce tüketiciye ‘masraf’ uyarısı
Canikli, tüketiyici uyardı
<ımg class="yeniImg" border="0" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf4f43601c04688fbd5d1f.jpg">
GÜMRÜK ve Ticaret Bakanlığı’nın bankalara ödenen masrafların geri alınabileceğini iddia eden reklamlarda yönlendirme yapılarak, kişisel verileri ele geçiren 15 telefonu takibe aldığı ortaya çıktı. Bakanlığın 4 bankayla ilgili inceleme yaptığı da belirlendi. Gümrük ve Ticaret Bakanı Nurettin Canikli, son zamanlarda artan banka masraflarının geri alınabileceğine yönelik televizyon reklamları ve kısa mesajlar yoluyla yapılan tanıtımlarla ilgili tüketiciyi uyardı.
ımg>
Tüketicilere “kişisel bilgileriniz çalınır” uyarısında bulunan Canikli, MHP İstanbul Milletvekili Celal Adan’ın konuyla ilgili önergesine şu yanıtı verdi: “Son zamanlarda televizyon kanalları, internet siteleri veya cep telefonlarına gönderilen kısa mesajlar aracılığıyla tüketicilerle kurulan tüketici kredisi ve konut finansmanı sözleşmelerine yönelik bankalar tarafından tahsil edilen kredi kartı aidatı, dosya masrafı, ipotek fek ücreti gibi isimler altında masrafların geri alınabileceğine ilişkin danışmanlık hizmeti sunulduğu yönünde izlenim uyandıran, tüketicilerin bilgi ve tecrübe eksikliklerini istismar eden, yanıltıcı ve aldatıcı tanıtımlar yapıldığı görülmektedir.
hurriyet.com.tr'den Erdinç Çelikkan'ın haberine göre: Bu nedenle tüketicilerin olası hak kayıplarına uğramaması ve güvenlik ihlallerinin engellenmesi için benzeri taahhütler sunan tanıtımlarla ilgili olarak daha önce açıklama yapılmıştır. Reklam Kurulu tarafından incelemeye alınan söz konusu tanıtımlarda tüketicilerin çeşitli danışma hatlarına yönlendirildiği ya da hatlardan arandığı tespit edilmiştir. Yapılan bu görüşmelerde ise kişisel verilen talep edildiği görülmüştür. Bu durum tüketicilere ait kişisel verilen hukuka ve dürüstlük kurallarına aykırı biçimde kaybedilmesine ve amacı dışında kullanılmasına sebep olmaktadır.”
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN