Zararın Sebebi Giderler
Logo Yazılım, ilk üç aylık ara dönem faaliyet sonuçlarını açıkladı. Şirket, bir önceki dönemin ilk üç ayına göre satışlarını yüzde 107 oranında artırarak, 554 milyar liradan, 1 trilyon 148 milyar liraya çıkardı. Satışlarda yaşanan artışa rağmen Logo Yazılım, 208 milyar 263 milyon lira zarar açıkladı.
Logo Yazılım Yurtiçi Satışlar Genel Müdür Yardımcısı Birol Cabadak, zarar açıklamalarının nedenini faaliyet giderlerinde yaşanan yüzde 249’luk artışa bağlıyor. Cabadak, faaliyet giderlerinin önemli oranda artmasının nedeni ise şöyle açıklıyor: “Bu artışın iki sebebi var. Birincisi her yıl eylül ayında düzenlenen bilişim fuarının aralık ayına ertelenmesi oldu. Buna bağlı olarak da reklam, ilan ve fuar harcamalarımızı bu bilanço dönemine ertelemek zorunda kaldık. İkincisi ise ürün portföyümüze yeni ürünler katabilmek için ürün ve teknoloji bölümüne yeni personel aldık. Proje satış ve destek hizmetleri ekiplerinin sayılarını artırdık.”
Satışlarından memnun olan Logo Yazılım, iki yıllık çalışması sonucunda ortaya çıkan yeni ürünü ‘Unity’yi kasım ayında piyasaya sunacak. Bu ürün için 1.5-2 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını söyleyen Cabadak, yeni ürünle birlikte yurtdışı faaliyetlerinde de artış olacağını iddia ediyor. Unity’nin hedef kitlesinin eski ürünleri kullanan müşteriler olduğuna dikkat çeken Cabadak, bu ürünün şirketin cirosunu önemli ölçüde etkileyeceğini söylüyor. Cabadak, bu yıl için 14 milyon dolar ciro hedeflediklerini sözlerine ekliyor. (PARA-BORSAMARKET)