YKB`den Müşteri Odaklı Yaklaşım
Tüm Bankacılık altyapısını son teknolojiyle yenileyen YKB, müşterilerini Şube Müşterisi olmaktan çıkarıp Banka Müşterisi yapıyor.. Yapı Kredi Bankası, son beş yıldır müşteri odaklı yaklaşım stratejisi izliyor.
Banka bu strateji doğrultusunda bankacılık altyapısını yenilediklerini söylüyor. Böylece, müşteriler, tüm bankacılık işlemleriyle temel müşteri bilgilerine tüm şubelerden erişebilir hale geldiler. Özdemir, bu sayede müşterilerin şube müşterisi olmaktan çıkıp banka müşterisi olduğunu söylüyor. Bu yapıyı oluşturmak üzere öncelikle ana bilgisayar altyapısına, bu katagoride en yüksek çalışırlık (high availibility) oranı sunan paralel işleme (paralel processing) imkanları sağlayan donanımlar eklendi. Özdemir, bu konuda şu bilgileri veriyor. Bu strateji çerçevesinde , banka lokasyonlarımızdaki sunucu ve istemci bilgisayar altyapımızı da kendi kategorilerindeki en güçlü Pentium tabanlı bilgisayarlarla değiştirdik. Elbette gerek ana bilgisayarımız gerekse de banka lokasyonlarımızda çalışan bankacılık uygulamalarımız da bu çerçevede kah müşteri odaklı hale gelmek üzere önemli ölçüde dönüştürüldü
Özdemir, telefon bankacılığı kapsamında Tükriye`de ilk 444`lü ses ağı altyapısını 1998 yılında kurduklarını hatırlatıyor ve telefon bankacılığı kapsamında sahip oldukları tüm sesli yanıt sistemleri altyapılarını da yüksek performanslı , merkezi bir yapıya dönüştüren teknolojiyi bu yıl içerisinde de devreye soktuklarını söylüyor.
TELEMOBİL;
Yapı Kredi`nin ATM altyapısınıngerek donanım gerekse de yazılım açısından bütünüyle dönüştürüldüğünü anlatan Özdemir, şunları kaydediyor; Böylece donanımımızı Yapı Krediye Özel yeni ATM cihazlarıyla değiştirmeye başladık. Bu süreç hala devam ediyor. Ayrıca yine bu dönemde mobil ATM araçlarımız (TeleMobil) faaliyete geçti. ATM yazılımımızıda nesne tabanlı mimari üzerine oturtarak bütünüyle yeniden geliştirdik.
Bu kapsamda ayrıca Telebanka cihazlarımızdan sunduğumuz işlem türünü de sürekli artırıyoruz. ATM ile ana bilgisayar bağlantı altyapımızdaki değişikliklere 1997 Aralık ayrından beri en yoğun günleri de dahil olmak üzere her ayın her günü , kesintisiz hizmet veriyoruz. POS altyapılarının bütünüyle müşterilerin gereksinimleri çerçevesinde dönüştürüldüğünde işaret eden Özdemir, Farklı POS gereksinimi olan kurumsal müşteriler için farklı özellikler gösteren cihazlarımızı kullanıma sunduk (örneğin mobil POS erişimi için TeleposMobil ürünü). İşlemlerini yapmak için banka lokasyonlarımıza gidemeyecek kadar yoğun olan kurumsal müşterilerimiz için Türkiye`de ilk defa İstemci/sunucu mimarisiyle geliştirilmiş kurumsal PC bankacılığı ürünümüzü (Telerom) devreye aldık diyor. (PARA)